2017. 02. 22. szerda
: 307 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Makettújdonságok 2006 - free style kategória

JETfly  |  2006-09-01 05:07:12

A napokban a Jetfly főszerkesztője megkért, mint a lap önjelölt makettügyi megmondóemberét, hogy jól mondjam meg az olvasóknak, 2006-ban micsoda nagyszerű makett- és makettközeli újdonságok jelentek meg. Számoljak be az érdekességekről, a kuriózumokról, és egyáltalán a makettezésről írjak egy 1000 oldalas dolgozatot, mert már jó ideje csak 1:1-es házépítéssel foglalkoztam, és biztosan hiányolnak az olvasók valami igazán jó makettes cikket a Jetflyon.

Hát kérem szépen, a makettezés lassan olyan lesz, mint a szabadkőmüvesség, igaz, még nem üldöznek minket, de egyre kevesebben vagyunk. A nyugati országokban is mintha csökkenne a népszerüsége, nálunk meg leszámítva a mámoros kilencvenes évek elejét, sosem volt tömegsport. A tömegsportot a hivatásostól az különbözteti meg, hogy a hivatásos sportot iszonyat sokan nézik, de kevesen müvelik, míg a tömegsportot senki sem nézi, de sokan csinálják. Szóval így vagyunk. Lehet, hogy a makettezés aranykora véget ér, míg Magyarországon a kőkor sem jött el. A makettezés, ismerjük be, egy kanyarokkal teli sáros földút, aminek a végén nagy jutalom vár minket, gyönyörködhetünk az alkotásunkban, és tudhatjuk, hogy ez a kis müanyag izé nagyobb részben a mi müvünk. Igen ám, de ha vannak jól járható sima főútvonalak csinos kis vendéglőkkel és sztrádák éjjel-nappal nyitva tartó, finomságokat árusító megállókkal, ahol az öröm folyamatos, ugyan mi a francnak térjünk le a göröngyös mellékútra? Hajtsunk inkább a sztrádán gyorsabban, mert akkor több gyönyört kapunk, ha nem, akkor térjünk rá arra a sztrádára, amin még gyorsabban mehetünk, repülhetünk, szárnyalhatunk, ahol nincs fájdalom, szomorúság, festékszag, csak a delírium. Most pedig ismertetem a mai tv mü... jaj, ugye mondtam, milyen könnyen találunk más elfoglaltságot.

Mit is mondhatnék? A mügyantafronton mindig jelennek meg érdekességek, de ha a fröccsöntött jelenti a földutat, mit mondjak a mügyantára? Földút esőben, éjszaka, emberevő farkasokkal. Szóval akkor beszéljünk a fröcsiről. Szóval az idei év is többnyire a Special Edition (átverés 1), a Reissue (átverés 2),  Limited Series (átverés 3), NEW (nálatok lehet, de már az apám is összerakta a nagyapámmal, átverés 3) megoldásokról szólt. Ez az a bizonyos hollywoodi róka bőre, amit oly sokszor láttunk már, a fogkefékről nem is beszélve. Persze ez így szimpla hatásvadászat részemről és csúsztatás, de ezt már a napisajtóból úgy is megszokta a tisztelt olvasó. Bizony, ha jobban megnézzük, sok-sok újdonság is megjelent. Persze lehet, hogy csak az adott méretarányban újdonság, vagy annyiban újdonság, hogy a korábbi csapnivaló makett helyett mondjuk kapunk végre egy jó minőségü kínai terméket. Egyre több makett jelenik meg 48-as méretarányban, mert akik ma maketteznek Nyugat-Európában és az USA-ban, az ifjúkorukat videózással töltve elromlott látásukkal ezt igénylik. Meg ugye bigger is better. 48-ban elgondolkoztam a Revell Spirit of St. Louisán de csak azért, mert mostanában olvastam a Nemesfémmadár újságban a cikket róla, és beleképzeltem magam az 1/48-as kabinba. Nem mondom, hogy megrázott a híre, hogy az Airfix végre kiizzadta magából a Nimrodot meg a TSR.2-t hetvenkettőben, de érdekesnek találom. A TSR.2-t még lehet, hogy be is vállalom, úgy kb. 2017-ben. A Hasegawa nagyon nagy a reissuingban. Hihetetlen (felháborító), hogy a MiG-29-esüket, új matricával újra kiadják, holott el kellene felejteni. Persze még sorolhatnám a többi gazságukat, de 48-ban a TF-104 mondjuk érdekes lehet, na ez az egy, ennyi. Az ICM viszont sok új dolgot ad ki, ami azért annyira nem új inkább csak választéknövelő. Aki nem szereti a Rámát, vegyen Liga margarint. Az előbbiekben jól lehúztam a sok hentest, mészárost, cserzővargát és tímárt a sok rókabőrért de azért az jó, hogy a rég elfelejtett ESCI (essi) makettek visszajönnek Italeri dobozban. Nagy szenzáció, no azért nem egy Csomolungma, de egy Vértes, a MiG-23MF. Nem a legpontosabb, a magyar festésminta is csak 20%-ban talált, de azért van és ez a lényeg tisztelt vásárlóközönség, tessék, tessék, itt van a mirrelit Flogger, tessék, vegyék, vigyék!

Ja és ugye a krimi kedvelők ne feledkezzenek meg az YF-12 limitid edisönről sem. Ha a korábbi makettjükkel szúrták le a szomszédjukat, most pótolhatják a hiányt vitrinben. Már nagyon várjuk a Kopro nyomorult MiG-23BN-jét, de csak nem akar megjelenni. Addig is vigasztaljon minket az a pár újracsomagolt megbízható régiség. A Revell idén nem volt képes akkorát durrantani, mint tavaly a MiG-21F-13-val 72-ben. Mindenki várta a hájtek folytatást, PF, PFM, MF, Bis, aztán erre egy Transallal szúrják ki a szemünket. Ez mondjuk annak a 13 Transall kedvelőnek a világon jó hír, de mit csináljon az a 30 ember, akinek ott figyel a polcon a Heller kiadás? Az igazi nagy meglepi, persze nem a Luftwaffe fanoknak, a Zvezda MiG-21bise amire, vissza fogunk térni hamarosan.

Nos barátaim ennyit a 2006-os évről, én már rágom a körmöm, mi jelenik meg 2007-ben. Rágjátok ti is, addig is jó makettezést, kellemes gyüjtögetést kívánok!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.
2017. 02. 22., 10:52
Az osztrák kormány feljelentést tesz az Airbus repülőgépgyártó vállalat ellen.
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.

  Legfrissebbek most

A Rosztech állami vállalat vezérigazgatója, Szergej Csemezov a napokban arról számolt be, hogy az Egyesült Arab Emirátusok szándéknyilatkozatot írt alá Oroszországgal Szu-35-ös vadászbombázók esetleges eladása ügyében.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin