2017. 04. 30.
Katalin, Kitti
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európa egén újra szárnyal a legendás Me-262

JETfly  |  2006-05-23 11:59:47

Amerika a lehetőségek hazája, a meglepő ötletek is megvalósíthatóak. 1993-ban Seattle-ben lelkes repülőőrültek elhatározták, hogy újra gyártanak Me-262 Stormvogel/Swalbe repülőgépeket. A szándékot tett követte, és megalakították a Me-262 Classic Fighter Industries, Incorporated (CFII) vállalatot. 1993 és 2001 között a 262-est kicsit áttervezték, és a Paine repülőtér közelében elkezdték összeszerelni.

Első példányként egy kétüléses változat megépítését kezdték meg. Az 1945-ös Messerhez képest a legnagyobb változást a meghajtás jelentette. Az eredeti hajtómüvet, a Jumo 004-et egyrészről csak múzeumban lehetett már látni, másrészről a kiforratlanság és a megbízhatatlanság miatt új erőmüvet kellett találni. Erre mérete és teljesítménye alapján a General Electric business jetekhez is használt J-85 hajtómüve felelt meg. Ezt érdekes módon a GE CJ-610-ből fejlesztették ki, melynek az őse a Jumo erőmüve volt.

A gép sárkánya eközben épült, 2001-re már a befejezéséhez közeledett. 2003. január 3-án levegőbe emelkedett a fehér 1-es számú Me-262B1-C. A pilóta, Wolfgang Caiza első alkalommal 14 percet töltött a levegőben. A tesztrepülések során a repült idő folyamatosan növekedett. A társaság nem elégedett meg egy géppel, és folytatta a projektet. Jelen állás szerint öt repülőgépet akarnak elkészíteni, háromféle modifikációban. A Me-262 A-1c együléses vadász, a B1-c kétüléses gyakorló, és az A/B-1c egy- és kétülésesként is használható változat.

A második gép, a TT, amely egy-két üléses konverzió, 2005. augusztus 15-én emelkedett fel először a betonról, és az első napon már 45 percet töltött a levegőben. A pilóta ismét Wolfgang Caiza volt. Közben a Projekt felvette a kapcsolatot a Messerschmitt Alapítvánnyal Németországban, és bizonyítvánnyal igazolta, hogy az épített gépek tényleg a Me-262-esek. A harmadik gépet 2006. április 26-án már összeszerelt törzzsel és szárnyakkal tolták ki a gyártóhangárból.

A TT-t, amelyet a vörös orrúnak neveznek (az első a fehér orrú), N262MS D-IMTT lajstromjellel látták el, és 2006. január 10-én egy Cargolux szállítógéppel átvitték Németországba. Az EADS és a Luftwaffe által közösen használt manchingi repülőtérre került, és ott 2006. április 24-én Horst Phillips először emelte a gépet a magasba. 

1945 óta nem volt 262-es Németország légterében. A kezdeti 10-20 perces repülési idő már 40 percre növekedett

Hivatalos honlap: www.stormbirds.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.