2017. 06. 25.
Vilmos
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Európa egén újra szárnyal a legendás Me-262

JETfly  |  2006-05-23 11:59:47

Amerika a lehetőségek hazája, a meglepő ötletek is megvalósíthatóak. 1993-ban Seattle-ben lelkes repülőőrültek elhatározták, hogy újra gyártanak Me-262 Stormvogel/Swalbe repülőgépeket. A szándékot tett követte, és megalakították a Me-262 Classic Fighter Industries, Incorporated (CFII) vállalatot. 1993 és 2001 között a 262-est kicsit áttervezték, és a Paine repülőtér közelében elkezdték összeszerelni.

Első példányként egy kétüléses változat megépítését kezdték meg. Az 1945-ös Messerhez képest a legnagyobb változást a meghajtás jelentette. Az eredeti hajtómüvet, a Jumo 004-et egyrészről csak múzeumban lehetett már látni, másrészről a kiforratlanság és a megbízhatatlanság miatt új erőmüvet kellett találni. Erre mérete és teljesítménye alapján a General Electric business jetekhez is használt J-85 hajtómüve felelt meg. Ezt érdekes módon a GE CJ-610-ből fejlesztették ki, melynek az őse a Jumo erőmüve volt.

A gép sárkánya eközben épült, 2001-re már a befejezéséhez közeledett. 2003. január 3-án levegőbe emelkedett a fehér 1-es számú Me-262B1-C. A pilóta, Wolfgang Caiza első alkalommal 14 percet töltött a levegőben. A tesztrepülések során a repült idő folyamatosan növekedett. A társaság nem elégedett meg egy géppel, és folytatta a projektet. Jelen állás szerint öt repülőgépet akarnak elkészíteni, háromféle modifikációban. A Me-262 A-1c együléses vadász, a B1-c kétüléses gyakorló, és az A/B-1c egy- és kétülésesként is használható változat.

A második gép, a TT, amely egy-két üléses konverzió, 2005. augusztus 15-én emelkedett fel először a betonról, és az első napon már 45 percet töltött a levegőben. A pilóta ismét Wolfgang Caiza volt. Közben a Projekt felvette a kapcsolatot a Messerschmitt Alapítvánnyal Németországban, és bizonyítvánnyal igazolta, hogy az épített gépek tényleg a Me-262-esek. A harmadik gépet 2006. április 26-án már összeszerelt törzzsel és szárnyakkal tolták ki a gyártóhangárból.

A TT-t, amelyet a vörös orrúnak neveznek (az első a fehér orrú), N262MS D-IMTT lajstromjellel látták el, és 2006. január 10-én egy Cargolux szállítógéppel átvitték Németországba. Az EADS és a Luftwaffe által közösen használt manchingi repülőtérre került, és ott 2006. április 24-én Horst Phillips először emelte a gépet a magasba. 

1945 óta nem volt 262-es Németország légterében. A kezdeti 10-20 perces repülési idő már 40 percre növekedett

Hivatalos honlap: www.stormbirds.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.