2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A virtuális pilóta és a nagyon is valós repülés

JETfly  |  2006-05-06 19:27:10

A tavalyi JETfly Légiharc Kupa első helyezettjei nyereményeik közül talán az egyik legizgalmasabb beteljesülésére részben az időjárás miatt, részben pedig az élményt nyújtó fél elfoglaltsága miatt sokáig kellett várniuk. Tegnap azonban elérkezett az idő, amikor Vogel, az IL-2 kategória tavalyi magyar bajnoka és Putyin, a Lock On kategória győztese, megtapasztalhatták, hogy milyen is az igazi műrepülés.

Az egyedi élményt nyújtó eseményre Budaörsön került sor egy Szu-29 mürepülőgép első ülésében. Az oktató helyét pedig nem más foglalta el, mint Veres Zoltán.

Elsőként Vogel vághatott neki a kalandnak. Rövid nekifutás után a földön szemlélődők (valójában kárörvendően mosolygók) fölötti áthúzás után öt-hat percre eltünt a gép a kijelölt légtérben, így csak a rádió segítségével követhettük volna az eseményeket, ha egy másik repülőgép rádiója nem hibásodott volna meg, s nem zavarta volna folyamatos búgással a vételt. A pár perc letelte után azonban nyugatról bejöttek pont fölé, s szegény Vogelnek jónéhány orsót és nagy túlterhelésü manővert kellett elviselni. Leszállás után Vogel annak ellenére, hogy több éve vitorlázik, elég megviseltnek tünt. Mint kiderült ez leginkább annak tudható be, hogy legalább kétszer - ha csak egy pillanatra is - kellett 8,5-9 G elviselnie. Csak tájékoztatás képen közöljük, hogy a legmodernebb hullámvasutakon is csak max. 4 G jelentkezik, amely így is jónéhány embert alapoasan megterhel. Szintén nem elhanyagolható tényező, hogy a Szu-29 orsózási szögsebessége ugyancsak közel áll a 400 fok/másodperchez, amihez foghatóval nemcsak egy átlag ember, hanem jónéhány civil és harci pilóta is ritkán találkozhat.

A Lock On kategória nyertese, Putyin repülhetett másodikként. A repülés itt is ugyanúgy zajlott, mint Vogelnél, tehát a légtérben eltöltött rövid idő után pont fölötti móka következett. Tekintve, hogy Putyinnak lehetősége volt már egyszer Veres Zoltánnal repülni, tudta hogy mi vár rá és kellőképpen fölkészült. Olyannyira, hogy negatív G-kel is próbálkoztak. A leszállás után természetesen hosszasan folyt még a beszélgetés és anekdotázás, de ezek ismertetésétől inkább megóvjuk olvasóinkat.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.