A világ teherszállító repülőgépeinek piacán komoly kapacitáshiány mutatkozik az extranehéz terhek szállításának terén. Az amerikai C-5 Galaxy gépek mellett csak az ukrán és orosz kézben lévő An-124-esek, illetve az An-225-ös jöhet szóba, ezért merült fel a Ruszlan-gyártósor újbóli megnyitása.
A C-5 Galaxyk leterheltsége óriási, a flotta kapacitását nagyrészt lekötik az amerikai fegyveres erők és szövetségeseik katonai szállítási feladatai, civil megrendelésre gyakorlatilag csak az ukrán és az orosz An-124-esek dolgoznak. Mivel az extranehéz, illetve különösen nagy méretü terhek nagy távolságra történő mozgatására megnövekedett az igény, az ezzel foglalkozó cégek hatalmas nyereségre tesznek szert. A lassan elöregedő Ruszlan-flotta tehát bővítésre és modernizálásra is szorul, ezért az oroszok úgy döntöttek, hogy a meglévő 40 darab polgári és 20 darab katonai kezelésben lévő An-124-es mellé még legalább ötven újat építenek. A gépeket feltehetően az ukránokkal közösen kívánják legyártani, és nagy valószínüséggel különböző lízingcégeken keresztül bérfuvarozásra fogják használni.
Antonov An-124 Ruszlan
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.