Utánpótlást kér a Kongresszustól a Pentagon: az Irakban és Afganisztánban „elfáradt” gépek pótlására. A Hadsereg 16 darab Boeing AH-64 Apache harci hehelikoptert írhatott le eddig, míg a három Lockheed Martin C-130J közepes taktikai szállítórepülőgép pedig az MC-130H szabványra átépített, a szállítószázadoktól elvett C-130H-asok pótlására kellene.
Négy új Bell UH-1Y-es könnyü szállító és támadó helikoptert pedig a Tengerészgyalogság igényelt. Kilenc General Atomics MQ-1 Predator pilóta nélküli repülőgép is hiányzik már, illetve meg kellene vásárolni annak a Raytheon RAS-1R jelfelderítő (SIGINT) szenzorcsomagnak utódját, mely egy, az Egyesült Arab Emirátusokban lezuhant Lockheed U-2-es fedélzetén amortizálódott 2005-ben, Afganisztánból visszatérőben.Fel kellene újítani egy lekonzervált Fairchild A-10A Warthogot is, mert ebből is veszteséglistára került már egy példány. Két, a Davis Motham Támaszponton lakó Sikorsky CH-53-ast is üzembe kellene helyezni, csökkentve a jelenlegi 13 gépes hiányt. Szintén pénz kellene a harcokban megsérült három Boeing A/MH-6M különleges müveleti helikopter, illetve egy, keményen landolt Boeing C-17 Globemaster II-es kijavítására is.A kívánságlista folytatódik: fel kellene frissíteni a Beech RC-12 Huron jelfelderítő repülőgép felderítő eszközeit is. Ezekkel a gépekkel a terrorcsoportok rádióadásaira vadásznak.
A harci sérülések mellett a szélsőséges körülmények is hozzájárulnak a gépek gyors amortizációjához.
A veterán Boeing RC-135 Rivet Joint repülőgépek fedélzetére valós idejü, nagy sávszélességü jelfelderítő kapacitás szükséges; a C-130-ra alapozott Senior Scout gyors reagálású jelgyüjtő és –feldolgozó rendszer beszerzése is szükséges lenne; a terroristák rádióit zavaró eszközök kellenének a Northrop EA-6B Prowler haditengerészeti repülőgép fedélzetére.Két újabb, a felkelők pokolgépeinek semlegesítésére szolgáló, az Amerikai Légierő EC-130 Compass Call információs hadviselésre szolgáló repülőgépeinek két példányára is fel szeretnék szerelni az ere a célra kitalált, titkosított rendszert.Ha már úgyis bevásárlás: 12 újabb Northrop Litening célfelderítő és –jelölő konténer, illetve a Boeing AV-8B Harrier II-esek törzs alatti középső fegyvertartóját is át kellene alakítani, hogy a Liteningek szenzorai kevésbé legyenek takarásban.Repbiztonság: a Légierő Sikorsky HH-60 Pave Hawk csörlőzés közbeni automatikus magasságtartó rendszert kapna. A CH-53 Super Stallionok ütközési energiákat elnyelő pilótaüléseket, mechanikus diagnosztikai rendszert és Blue Force Tracker, a saját csapatok helyzetét is muató, mozgó térképrendszert kapnának. A Légierő rettegett hatékonyságú AC-130U támadó repülőgépei számára légi ütközéseket elhárító rendszertjavasolnak a Pentagon szakértői.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.