2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Véget ér egy fejezet az AIRBUS történetében

JETfly  |  2006-03-13 03:50:05

Az Airbus vezetősége bejelentette, hogy jövőre bezárja az A300-as és A310-es típusokat gyártó üzemrészt. Ez lesz az első alkalom, hogy az európai repülőgépipar óriása felszámolja valamelyik típusának gyártását.

A döntés hátterében a sugárhajtású gépek iránti kereslet csökkenése és a cég azon törekvései állnak, hogy minden erejét az újabb típusok építésére koncentrálja. Az utolsó megrendelt gép - egy Airbus A300-600-as - leszállítására 2007 júliusában kerül sor. Ezt követően bezárják a végszereldét, az ott dolgozó 150 főt pedig más részlegekhez helyezik át. Az adatok szerint összesen 561 db A300-asra érkezett megrendelés. Ebből idén január végéig 547 db-ot adtak át a megrendelőknek. Az utolsó szériában már csak A300-600F teherszállítógépek készülnek: hat a FedEx, öt a UPS, kettő az Air Hong Kong és egy a Galaxy Airlines részére. Az A310-esből összesen 260 db-ra érkezett megrendelés. A mennyiségből 255 db-ot adtak át. Az utolsó öt példány legyártására, melyeket az Iraqi Airways rendelt, az Öböl-háború miatt nem került sor. Az A310-esek szerelőcsarnokában már most sem folyik munka.

Csak emlékeztetőül: az A300-as a világ egyik vezető repülőgépgyártójává fejlődött Airbus cég első típusa volt, és először 1972 októberében szállt fel. Az első A300-as két évvel később állt szolgálatba az Air France légitársaságnál. Az A310-es 1982-ben emelkedett először a levegőbe. A következő évben a Lufthansa és a Swissiar már át is vehette az első példányokat.  

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.