2016. 12. 11.
Árpád
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Belharc

JETfly  |  2006-02-08 08:47:16

Furcsa helyzetbe került a Boeing miután az USAF alapvetően megváltoztatta az új tartálygéppel szembeni követelményeket. A cég a régóta húzódó versenyben most arra kényszerül, hogy ne csak az Airbus gépeivel mérkőzzön meg, hanem saját 777-ével is.

Az USAF a legfrissebb analíziseket követően nyilvánosságra hozta, hogy nagyobb méretü gépre van szüksége, mint a Boeing 767-es bázisán épített KC-767-es. A Boeing alelnöke szerint a légierő közepes és nagyméretü kereskedelmi gépekből átalakított tartálygépeket keres. Ez a megfogalmazás két különböző méretü tanker beszerzését feltételezi.

A közepessel a Boeing KC-135-ös légi-utántöltő flottát kívánják lecserélni, a nagyobb méretüvel pedig kiegészíteni a McDonnell Douglas KC-10-es tartály/szállítógép állományt. A nagy kérdés az, hogy a légierő melyikre áldoz először pénzt.

A gyártókat még nem tájékoztatták részletesen, de erre három hónapon belül sor fog kerülni. A várakozások szerint a pályázatok beadásának határideje az év vége lesz, és eredményhirdetés 2007 elején várható. A KC-135-ök kivonása nem sürgős, ezért az első, új tartálygépeket öt éven belül szándékoznak szolgálatba állítani.

Mint sejthető, a Boeing számára kedvezőtlen döntést a rivális, EADS North America – Northrop Grumman társulásnál örömmel fogadták. Ugyanis KC-30-uk, mely az Airbus A330-as bázisán készül, már eleve nagyobb valamivel a KC-767-nél. Nem elég, hogy képes több üzemanyag és teher szállítására, hanem a csoport még könnyen fel is ajánlhatja az A340-500/600-as forgalmi gépek, erre a célra módosított változatát. Utóbbi a Boeing 777-es ellenlábasának tekinthető. A Boeing persze a KC-767-est tartja alkalmasabbnak a KC-135-ös leváltására, mivel alacsonyabb a fogyasztása, nem terheli annyira a futópályát, és kisebb állóhelyet is igényel. Ám miközben a KC-135-be csupán hat szabvány teherszállító-konténer helyezhető el és a KC-767-be 19, addig a KC-30-ba 25 db. Ez mindenképpen az Airbusnak kedvez, ha az USAF előbb a tartály/szállító flottát akarja bővíteni.

A Boeing, arra számítva, hogy a légierő a közepes gépre szóló pályázatot írja ki előbb, már egymilliárd dollárt fektetett be a KC-767-es programba. Számukra az lehet vigasztaló, hogy jó eséllyel indulhatnak a „nagygépes” megrendelésért, hiszen 777-esük szállító változatának fő fedélzetén 27 konténert lehet elhelyezni, alsó rakterében pedig még további 10 db-ot. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin