2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Belharc

JETfly  |  2006-02-08 08:47:16

Furcsa helyzetbe került a Boeing miután az USAF alapvetően megváltoztatta az új tartálygéppel szembeni követelményeket. A cég a régóta húzódó versenyben most arra kényszerül, hogy ne csak az Airbus gépeivel mérkőzzön meg, hanem saját 777-ével is.

Az USAF a legfrissebb analíziseket követően nyilvánosságra hozta, hogy nagyobb méretü gépre van szüksége, mint a Boeing 767-es bázisán épített KC-767-es. A Boeing alelnöke szerint a légierő közepes és nagyméretü kereskedelmi gépekből átalakított tartálygépeket keres. Ez a megfogalmazás két különböző méretü tanker beszerzését feltételezi.

A közepessel a Boeing KC-135-ös légi-utántöltő flottát kívánják lecserélni, a nagyobb méretüvel pedig kiegészíteni a McDonnell Douglas KC-10-es tartály/szállítógép állományt. A nagy kérdés az, hogy a légierő melyikre áldoz először pénzt.

A gyártókat még nem tájékoztatták részletesen, de erre három hónapon belül sor fog kerülni. A várakozások szerint a pályázatok beadásának határideje az év vége lesz, és eredményhirdetés 2007 elején várható. A KC-135-ök kivonása nem sürgős, ezért az első, új tartálygépeket öt éven belül szándékoznak szolgálatba állítani.

Mint sejthető, a Boeing számára kedvezőtlen döntést a rivális, EADS North America – Northrop Grumman társulásnál örömmel fogadták. Ugyanis KC-30-uk, mely az Airbus A330-as bázisán készül, már eleve nagyobb valamivel a KC-767-nél. Nem elég, hogy képes több üzemanyag és teher szállítására, hanem a csoport még könnyen fel is ajánlhatja az A340-500/600-as forgalmi gépek, erre a célra módosított változatát. Utóbbi a Boeing 777-es ellenlábasának tekinthető. A Boeing persze a KC-767-est tartja alkalmasabbnak a KC-135-ös leváltására, mivel alacsonyabb a fogyasztása, nem terheli annyira a futópályát, és kisebb állóhelyet is igényel. Ám miközben a KC-135-be csupán hat szabvány teherszállító-konténer helyezhető el és a KC-767-be 19, addig a KC-30-ba 25 db. Ez mindenképpen az Airbusnak kedvez, ha az USAF előbb a tartály/szállító flottát akarja bővíteni.

A Boeing, arra számítva, hogy a légierő a közepes gépre szóló pályázatot írja ki előbb, már egymilliárd dollárt fektetett be a KC-767-es programba. Számukra az lehet vigasztaló, hogy jó eséllyel indulhatnak a „nagygépes” megrendelésért, hiszen 777-esük szállító változatának fő fedélzetén 27 konténert lehet elhelyezni, alsó rakterében pedig még további 10 db-ot. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.