2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Mi okozhatta a Szu-27-es balesetét?

JETfly  |  2002-07-31 16:04:00

Lángoló Szu-27-es a földbecsapódás után.A Lembergben (Lviv) szombaton egy légibemutatón lezuhant Szu-27-es vadászgép közel 100 embert ölt meg. Megkérdeztünk egy neves magyar szakértőt, hogy mi a véleményük a katasztrófáról.

A tragédiáról kiadott első híradások között szerepelt, hogy a Szu-27-es lezuhanását müszaki hiba okozta. Friss információk szerint a Lembergben (Lviv) szombaton egy légibemutatón lezuhant Szu-27-es vadászgép hajtómüvei a földhöz csapódás pillanatában is müködtek - közölte a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló bizottság egyik tagja az ITAR-TASZSZ-szal.

Kikértünk neves magyar szakértő véleményét e témában.

Német Gábor nyug. alezredes (a magyar légierő első MiG-29-es bemutató pilótája)

Német Gábor alez. (balról).

"Véleményemet a látott videofelvétel és az újságokban megjelent fényképek alapján hoztam létre. Elképzelhető, hogy tévesen ítéltem meg a helyzetet, de több volt pilóta kollégám velem megegyező megállapítása arra mutat, ha csak nem müszaki hiba volt a kiváltó ok, a katasztrófa emberi hibából született.

Alapvetően a TV-ben többször vetített képsorokra alapozva, a pilóták a végzetes becsapódás előtt egy úgynevezett „ferde leborítás” manővert kezdtek, melynek megítélésem szerint a kezdő magassága szokatlanul alacsony volt. A repülőgép zuhanásból való felvételekor szélsőségesen nagy állásszöget hoztak létre, melyet a felvételeken a törzs körüli részen erős áramlás leválás bizonyít. Ez által jött létre repülőgép „átesése” (megengedhető legnagyobb állásszög túllépése), melyet a bal szárnyra billenés követett. Ez a jelenség igen kis magasságon következett be, és a repülőgép bal bedöntéssel a földnek csapódott. Véleményem szerint a müszaki hibát az is kizárja, hogy a pilóták végig vezetni próbálták a repülőgépet, és igen későn hozták meg az elhatározásukat a katapultálásra. A felvételen látszik, hogy a repülőgép már a földön csúszik, amikor a képen megjelennek a katapult ülések. A KM-36 katapult ülés ismét jól vizsgázott.

Lehet, hogy a további információk megcáfolják véleményemet. Ismétlem, csak a televíziós és újság felvételekből alkottam meg ezt az elképzelést. Az azonban nem cáfolható, hogy 83 ember értelmetlenül vesztette életét. Sajnos úgy látszik Ukrajna még a régi Szovjetunióban érvényes szabályzókkal rendelkezik a repülős bemutatókkal kapcsolatban. Jómagam is nézője voltam Oroszországban olyan MiG-29 kötelék bemutatónak, ahol a gépek minden további nélkül a közönség irányában és föléjük berepülve hajtották végre a programot."

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.