2017. 02. 28. kedd
: 308 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Interjú az Orosz Légierő parancsnokával

JETfly  |  2006-01-23 08:10:05

2007-ben a tervek szerint a levegőbe emelkedik az első 5. generációs orosz repülőgép. A munkálatok a terveken megfelelően folynak. Többek között ezeket mondta Vladimir Michailov tábornok, az Orosz Légierő főparancsnoka a 2006. január 18-án megtartott sajtótájékoztatón.

Nem titkolta azt sem, hogy vannak bizonyos finanszírozási problémák. Mint azt a főparancsnok elmondta, a tervezőiroda párhuzamosan fejleszt az 5. generációs repülőgéppel egy új utasszállító repülőgépet is, ami a finanszírozásra is kihatással van.

„Nem figyelve a nehézségekre, mint ahogyan azt ígértük 2007-ben az új, 5. generációs repülőgép a levegőbe kell, hogy emelkedjen és mi, természetesen ezen dolgozunk” – emelte ki az orosz vezető.

„Távlatokban az új és modernizált repülőtechnikák első példányai segíthetnek realizálni azokat, a ma még csak elvi előnyöket, amelyek segítségével még magasabb hatásfokot érhetünk el és ami biztosítja számunkra a magasabb exportlehetőségeket”, - mondta a tábornok.

„Természetesen, a repülőtechnika fejlődése hatással lesz a katona-politikai és gazdasági viszonyokra, előidézve ezzel az Orosz Légierő reformok irányába történő elmozdulását, valamint az ország repülőgépiparának fejlődését. Egyszer Oroszország újra vezető repülőgépgyártó hatalom lesz”, - mondta Michailov. Elmondása szerint napjainkban az Orosz Légierő a maga nemében egyedülálló, „kétrepülőgépes” repülőgépparkkal rendelkezik vadászrepülőgépek területén. Ez a két típus a MiG-29 és a Szu-27.

Az orosz Légierő vezetője elmondta, hogy ezzel a „megoldással” sikerült minimalizálni a feladat-végrehajtás során az eszközfelhasználást, ami teljesen bevált az orosz viszonyok között.

A tábornok azt is megemlítette, hogy ezeknek a repülőgépeknek nem szokványos a konstrukciós-aerodinamikai kialakítása, a hajtómüvek karakterisztikája lehetővé teszi a nagyon jó manőverező képesség elérését közel-légiharcban, amelyeknek nincs jelenleg megfelelőjük más repülőgépgyártók palettáján. Erről tanúskodnak nem csak az orosz, hanem a külföldi repülőgép-vezetők véleményei is. A repülőgépek fedélzeti müszerei valamint a fegyverzet-rendszerek széles skálája lehetővé teszi számukra a harc sikeres megvívását nappal és éjszaka, egyszerü és bonyolult időjárási körülmények között.

Az elkövetkező években az Orosz Légierő nem csak modernizált gépeket fog kapni, hanem új repülőgépeket és helikoptereket is – pl. Szu-34 és Mi-28, mondta a tábornok. „Mindezen kívül ez év végén „belép” a Jak-130-as repülőgép is”, - mondta Michailov. Elmondása szerint tovább folytatódik a Szu-27, Szu-24 és Szu-25 típusok modernizációja. ”Aktívan dolgozunk a MiG-29 és MiG-31 típusok felújításán, a pilótafülkékben elhelyezendő új müszerek, berendezések két és fél, háromszorosára növelhetik a két típus hatásfokát”, - emelte ki a tábornok.

Vladimir Michailov megemlítette a Tu-160 stratégiai bombázó repülőgépek modernizációját is. „A modernizált repülőgép az összes próbarepülését sikeresen végrehajtotta az előzetes terveknek megfelelően, - emelte ki a tábornok. A repülőgépet ez év márciusában átvesszük a Kazanban található repülőgép gyárból és rendszerbe állítjuk. Ez lesz a 15. példány ebből a típusból a légierő kötelékében.

Kérdésre válaszolva Michailov elmondta, hogy a távolsági repülőerők számára elegendő három évente két repülőgépet átadni, hogy hosszú távon, a megfelelő szinten biztosítani tudják a távolsági repülők hadrafoghatóságát.

A 37. légihadsereg (stratégiai rendeltetésü erők) parancsnoka Igor Hvorov altábornagy elmondta, hogy folyik a Tu-95, rakétahordozó típus modernizációja is. „Többek között felújítják a navigációs célzóberendezést a típuson alkalmazandó új fegyverrendszerek alkalmazására”, - mondta az altábornagy.

Hvorov azt is elmondta, hogy az elmúlt év végén hosszabbították meg 19 évvel a Tu-22M3 távolsági bombázórepülők kihordási idejét. A tábornok kiemelte, hogy a Légierő számára kifejlesztett új szárnyasrakéta lehetővé teszi bármely rakétahordozó repülőgép számára az indítást Oroszország határainak átrepülése nélkül, miközben a légicsapás pontossága nem függ az indítási távolságtól.

A légierő parancsnoka a katonai szállítógépekkel kapcsolatban elmondta, folyik az Il-112V típusú, könnyü szállítógép fejlesztése. Mint elmondta, a repülőgép széleskörü lehetőségekkel fog rendelkezni könnyü katonai eszközök szállítására és deszantolására, üzemanyag takarékos üzemmóddal és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel.

A parancsnok kitért arra is, hogy „a 2015-2020-ig tartó évek alatt a katonai-szállító erők repülőgép-állományának mint számokban, mint a hadrafoghatóságot tekintve nagyrrészét (kb. 70%) az Il-76-os típus fogja adni.” 2007 és 2008-ban a katonai-szállító repülőerők új, könnyü és közepes katonai-szállítógépek beszerzését tervezi. „A katonai-szállító repülőerők, amely főleg An-12 és An-26 típusokból áll, és amelyek elavultak és a közeljövőben elérik üzemidejük végét, és időszerüvé válik kiváltásuk”, - mondta a parancsnok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-22 13:21:47
A napokban az algériai MenaDefense oldalon tették közzé a hírt, miszerint a Mianmari Légierő átvette az első három Jak-130 típusú harci-kiképző repülőgépét. A most átadott példányokat ünnepélyes keretek között fogadták.
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 28., 10:07
Szenzációként hatott a repüléskedvelők körében a Ju-52-es magyarországi látogatása.
2017. 02. 27., 16:45
Már rendelhetőek a legújabb Alpha Industries pólók a JETfly Webáruházban! Kínálatunkat folyamatosan frissítjük!
2017. 02. 27., 10:58
A Magyar Ejtőernyősök Bajtársi Szövetsége (MEBSZ) február 25-én, Budapesten tartotta meg éves közgyűlését, amelyen a tavaly végzett munkáról szóló beszámolók mellett a jövő feladatairól is tanácskoztak a küldöttek.
2017. 02. 27., 09:20
Az angol Mary Ellis és a magyar Nyemecz Pál: mindketten erőben és egészségben ünnepelhettek, a pilótahölgy ráadásul kedvenc típusával a levegőben.

  Legfrissebbek most

Több mint tíz esztendeje nem érkezett vadonatúj repülőgép a Magyar Honvédség kötelékébe. 2017 elején azonban négy, a gyárból frissen kirepülő gép fog Szolnokon landolni.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A brazil Embraer vállalat egyik KC-390 típusú szállító- és légi utántöltő repülőgépe a napokban megkezdte a légi utántöltési teszteket – írja az upi.com.