2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Interjú az Orosz Légierő parancsnokával

JETfly  |  2006-01-23 08:10:05

2007-ben a tervek szerint a levegőbe emelkedik az első 5. generációs orosz repülőgép. A munkálatok a terveken megfelelően folynak. Többek között ezeket mondta Vladimir Michailov tábornok, az Orosz Légierő főparancsnoka a 2006. január 18-án megtartott sajtótájékoztatón.

Nem titkolta azt sem, hogy vannak bizonyos finanszírozási problémák. Mint azt a főparancsnok elmondta, a tervezőiroda párhuzamosan fejleszt az 5. generációs repülőgéppel egy új utasszállító repülőgépet is, ami a finanszírozásra is kihatással van.

„Nem figyelve a nehézségekre, mint ahogyan azt ígértük 2007-ben az új, 5. generációs repülőgép a levegőbe kell, hogy emelkedjen és mi, természetesen ezen dolgozunk” – emelte ki az orosz vezető.

„Távlatokban az új és modernizált repülőtechnikák első példányai segíthetnek realizálni azokat, a ma még csak elvi előnyöket, amelyek segítségével még magasabb hatásfokot érhetünk el és ami biztosítja számunkra a magasabb exportlehetőségeket”, - mondta a tábornok.

„Természetesen, a repülőtechnika fejlődése hatással lesz a katona-politikai és gazdasági viszonyokra, előidézve ezzel az Orosz Légierő reformok irányába történő elmozdulását, valamint az ország repülőgépiparának fejlődését. Egyszer Oroszország újra vezető repülőgépgyártó hatalom lesz”, - mondta Michailov. Elmondása szerint napjainkban az Orosz Légierő a maga nemében egyedülálló, „kétrepülőgépes” repülőgépparkkal rendelkezik vadászrepülőgépek területén. Ez a két típus a MiG-29 és a Szu-27.

Az orosz Légierő vezetője elmondta, hogy ezzel a „megoldással” sikerült minimalizálni a feladat-végrehajtás során az eszközfelhasználást, ami teljesen bevált az orosz viszonyok között.

A tábornok azt is megemlítette, hogy ezeknek a repülőgépeknek nem szokványos a konstrukciós-aerodinamikai kialakítása, a hajtómüvek karakterisztikája lehetővé teszi a nagyon jó manőverező képesség elérését közel-légiharcban, amelyeknek nincs jelenleg megfelelőjük más repülőgépgyártók palettáján. Erről tanúskodnak nem csak az orosz, hanem a külföldi repülőgép-vezetők véleményei is. A repülőgépek fedélzeti müszerei valamint a fegyverzet-rendszerek széles skálája lehetővé teszi számukra a harc sikeres megvívását nappal és éjszaka, egyszerü és bonyolult időjárási körülmények között.

Az elkövetkező években az Orosz Légierő nem csak modernizált gépeket fog kapni, hanem új repülőgépeket és helikoptereket is – pl. Szu-34 és Mi-28, mondta a tábornok. „Mindezen kívül ez év végén „belép” a Jak-130-as repülőgép is”, - mondta Michailov. Elmondása szerint tovább folytatódik a Szu-27, Szu-24 és Szu-25 típusok modernizációja. ”Aktívan dolgozunk a MiG-29 és MiG-31 típusok felújításán, a pilótafülkékben elhelyezendő új müszerek, berendezések két és fél, háromszorosára növelhetik a két típus hatásfokát”, - emelte ki a tábornok.

Vladimir Michailov megemlítette a Tu-160 stratégiai bombázó repülőgépek modernizációját is. „A modernizált repülőgép az összes próbarepülését sikeresen végrehajtotta az előzetes terveknek megfelelően, - emelte ki a tábornok. A repülőgépet ez év márciusában átvesszük a Kazanban található repülőgép gyárból és rendszerbe állítjuk. Ez lesz a 15. példány ebből a típusból a légierő kötelékében.

Kérdésre válaszolva Michailov elmondta, hogy a távolsági repülőerők számára elegendő három évente két repülőgépet átadni, hogy hosszú távon, a megfelelő szinten biztosítani tudják a távolsági repülők hadrafoghatóságát.

A 37. légihadsereg (stratégiai rendeltetésü erők) parancsnoka Igor Hvorov altábornagy elmondta, hogy folyik a Tu-95, rakétahordozó típus modernizációja is. „Többek között felújítják a navigációs célzóberendezést a típuson alkalmazandó új fegyverrendszerek alkalmazására”, - mondta az altábornagy.

Hvorov azt is elmondta, hogy az elmúlt év végén hosszabbították meg 19 évvel a Tu-22M3 távolsági bombázórepülők kihordási idejét. A tábornok kiemelte, hogy a Légierő számára kifejlesztett új szárnyasrakéta lehetővé teszi bármely rakétahordozó repülőgép számára az indítást Oroszország határainak átrepülése nélkül, miközben a légicsapás pontossága nem függ az indítási távolságtól.

A légierő parancsnoka a katonai szállítógépekkel kapcsolatban elmondta, folyik az Il-112V típusú, könnyü szállítógép fejlesztése. Mint elmondta, a repülőgép széleskörü lehetőségekkel fog rendelkezni könnyü katonai eszközök szállítására és deszantolására, üzemanyag takarékos üzemmóddal és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel.

A parancsnok kitért arra is, hogy „a 2015-2020-ig tartó évek alatt a katonai-szállító erők repülőgép-állományának mint számokban, mint a hadrafoghatóságot tekintve nagyrrészét (kb. 70%) az Il-76-os típus fogja adni.” 2007 és 2008-ban a katonai-szállító repülőerők új, könnyü és közepes katonai-szállítógépek beszerzését tervezi. „A katonai-szállító repülőerők, amely főleg An-12 és An-26 típusokból áll, és amelyek elavultak és a közeljövőben elérik üzemidejük végét, és időszerüvé válik kiváltásuk”, - mondta a parancsnok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1917. április 6-án új szakaszához érkezett az akkor már három éve dúló első világháború: e napon ugyanis az Amerikai Egyesült Államok hadba lépett az antant oldalán.