2017. 06. 28. szerda
Irén, Levente
: 309 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Interjú az Orosz Légierő parancsnokával

JETfly  |  2006-01-23 08:10:05

2007-ben a tervek szerint a levegőbe emelkedik az első 5. generációs orosz repülőgép. A munkálatok a terveken megfelelően folynak. Többek között ezeket mondta Vladimir Michailov tábornok, az Orosz Légierő főparancsnoka a 2006. január 18-án megtartott sajtótájékoztatón.

Nem titkolta azt sem, hogy vannak bizonyos finanszírozási problémák. Mint azt a főparancsnok elmondta, a tervezőiroda párhuzamosan fejleszt az 5. generációs repülőgéppel egy új utasszállító repülőgépet is, ami a finanszírozásra is kihatással van.

„Nem figyelve a nehézségekre, mint ahogyan azt ígértük 2007-ben az új, 5. generációs repülőgép a levegőbe kell, hogy emelkedjen és mi, természetesen ezen dolgozunk” – emelte ki az orosz vezető.

„Távlatokban az új és modernizált repülőtechnikák első példányai segíthetnek realizálni azokat, a ma még csak elvi előnyöket, amelyek segítségével még magasabb hatásfokot érhetünk el és ami biztosítja számunkra a magasabb exportlehetőségeket”, - mondta a tábornok.

„Természetesen, a repülőtechnika fejlődése hatással lesz a katona-politikai és gazdasági viszonyokra, előidézve ezzel az Orosz Légierő reformok irányába történő elmozdulását, valamint az ország repülőgépiparának fejlődését. Egyszer Oroszország újra vezető repülőgépgyártó hatalom lesz”, - mondta Michailov. Elmondása szerint napjainkban az Orosz Légierő a maga nemében egyedülálló, „kétrepülőgépes” repülőgépparkkal rendelkezik vadászrepülőgépek területén. Ez a két típus a MiG-29 és a Szu-27.

Az orosz Légierő vezetője elmondta, hogy ezzel a „megoldással” sikerült minimalizálni a feladat-végrehajtás során az eszközfelhasználást, ami teljesen bevált az orosz viszonyok között.

A tábornok azt is megemlítette, hogy ezeknek a repülőgépeknek nem szokványos a konstrukciós-aerodinamikai kialakítása, a hajtómüvek karakterisztikája lehetővé teszi a nagyon jó manőverező képesség elérését közel-légiharcban, amelyeknek nincs jelenleg megfelelőjük más repülőgépgyártók palettáján. Erről tanúskodnak nem csak az orosz, hanem a külföldi repülőgép-vezetők véleményei is. A repülőgépek fedélzeti müszerei valamint a fegyverzet-rendszerek széles skálája lehetővé teszi számukra a harc sikeres megvívását nappal és éjszaka, egyszerü és bonyolult időjárási körülmények között.

Az elkövetkező években az Orosz Légierő nem csak modernizált gépeket fog kapni, hanem új repülőgépeket és helikoptereket is – pl. Szu-34 és Mi-28, mondta a tábornok. „Mindezen kívül ez év végén „belép” a Jak-130-as repülőgép is”, - mondta Michailov. Elmondása szerint tovább folytatódik a Szu-27, Szu-24 és Szu-25 típusok modernizációja. ”Aktívan dolgozunk a MiG-29 és MiG-31 típusok felújításán, a pilótafülkékben elhelyezendő új müszerek, berendezések két és fél, háromszorosára növelhetik a két típus hatásfokát”, - emelte ki a tábornok.

Vladimir Michailov megemlítette a Tu-160 stratégiai bombázó repülőgépek modernizációját is. „A modernizált repülőgép az összes próbarepülését sikeresen végrehajtotta az előzetes terveknek megfelelően, - emelte ki a tábornok. A repülőgépet ez év márciusában átvesszük a Kazanban található repülőgép gyárból és rendszerbe állítjuk. Ez lesz a 15. példány ebből a típusból a légierő kötelékében.

Kérdésre válaszolva Michailov elmondta, hogy a távolsági repülőerők számára elegendő három évente két repülőgépet átadni, hogy hosszú távon, a megfelelő szinten biztosítani tudják a távolsági repülők hadrafoghatóságát.

A 37. légihadsereg (stratégiai rendeltetésü erők) parancsnoka Igor Hvorov altábornagy elmondta, hogy folyik a Tu-95, rakétahordozó típus modernizációja is. „Többek között felújítják a navigációs célzóberendezést a típuson alkalmazandó új fegyverrendszerek alkalmazására”, - mondta az altábornagy.

Hvorov azt is elmondta, hogy az elmúlt év végén hosszabbították meg 19 évvel a Tu-22M3 távolsági bombázórepülők kihordási idejét. A tábornok kiemelte, hogy a Légierő számára kifejlesztett új szárnyasrakéta lehetővé teszi bármely rakétahordozó repülőgép számára az indítást Oroszország határainak átrepülése nélkül, miközben a légicsapás pontossága nem függ az indítási távolságtól.

A légierő parancsnoka a katonai szállítógépekkel kapcsolatban elmondta, folyik az Il-112V típusú, könnyü szállítógép fejlesztése. Mint elmondta, a repülőgép széleskörü lehetőségekkel fog rendelkezni könnyü katonai eszközök szállítására és deszantolására, üzemanyag takarékos üzemmóddal és alacsonyabb üzemeltetési költségekkel.

A parancsnok kitért arra is, hogy „a 2015-2020-ig tartó évek alatt a katonai-szállító erők repülőgép-állományának mint számokban, mint a hadrafoghatóságot tekintve nagyrrészét (kb. 70%) az Il-76-os típus fogja adni.” 2007 és 2008-ban a katonai-szállító repülőerők új, könnyü és közepes katonai-szállítógépek beszerzését tervezi. „A katonai-szállító repülőerők, amely főleg An-12 és An-26 típusokból áll, és amelyek elavultak és a közeljövőben elérik üzemidejük végét, és időszerüvé válik kiváltásuk”, - mondta a parancsnok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.