2017. 08. 20.
István
: 304 Ft   : 259 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Indiai MiG-21-esek repülésbiztonsági mutatói

JETfly  |  2006-01-16 08:20:37

Az Indiai Légierő vadászrepülő flottájának gerincét az orosz tervezésű tiszteletet érdemlő MiG-21-k alkotják, melyek aránya 50% a harci repülőgépek között és a repült idő kb. 50%-t is ezek teljesítik. Az Indiai Légierőben a típus mindeddig félelmetesen rossz repülésbiztonsági mutatókkal rendelkezett, amivel olyan gúnyneveket érdemelt ki az arrogáns indiai sajtóban, mint az „özvegycsináló”, vagy a „repülő koporsó”.

Most már azonban az indiai szakemberek azt állítják, hogy maguk mögött tudhatják a MiG-ek repülésbiztonsági problémáit, mivel a mutatók a még elfogadható szint alá csökkentek. Az Indiai Légierő MiG-21-eseinek baleseti statisztikája 10 év alatt 56%-kal csökkent. Jelenleg 0,6 baleset jut 10 ezer repült órára, ami hasonló az India által üzemeltetett többi típuséhoz. Ez jelentősen jobb, mint a típus legrosszabb évének mutatója, amikor is 2,89 baleset jutott 10 ezer repült órára.

India számos változatát üzemelteti a Mach 2,1-es vadász repülőgépnek, melyek nagy részét az indiai Hindustan Aeronautics Ltd. vállalat szerelte össze. A deltaszárnyú gép nem túl jó kezelhetőségi jellemzőkkel rendelkezik, ami az 50-es évek aerodinamikai színvonalának köszönhető.

A bekövetkezett balesetek száma folyamatosan javuló tendenciát mutat. Az előző pénzügyi évben három MiG-21 szenvedett balesetet, az ideiben, pedig ez idáig csak kettő. Ezeket a számokat P. S. Ahluwali légimarsall fedte fel kedden a delhii sajtóban.„A MiG-21 baleseti mutatóit 2,89-ről sikerült lehozni a jelenlegi sokkal alacsonyabb 0,6-ra, ami a valaha is elért legalacsonyabb mutató,” mondta P. S. Ahluwalia légimarsall, az Indiai Légierő Repülésbiztonsági főigazgatója egy sajtókonferencián Új Delhiben.Az idei év egyik balesetét madárral történő ütközés okozta Banglore közelében. „Minden erőfeszítésünk ellenére, hogy csökkentsük a jelenlétüket, vagy elkerüljük őket, a madarak még mindig ott vannak mindenhol,” mondta a légimarsall. „Ez természetes, nekik több joguk van a levegőhöz.” Összességében, a légimarsall elmondta, hogy repülésbiztonság az egész légierőben javult, ami a szakértelemnek, és nem a szerencsének köszönhető. „Felismertük a problémákat a kritikus területeken, és megoldást kerestünk rájuk,” tette még hozzá Ahluwalia légimarsall.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-08-08 11:45:18
Augusztus elsejei hatállyal ezred szintű szervezetté vált az MH Pápa Bázisrepülőtér, ezzel új korszak kezdődött az alakulatnál. Az átalakítás utáni első bázissorakozót augusztus 7-én tartották.
2017-08-01 11:39:09
Az egyiptomi védelmi minisztérium 2017. július 26-án megerősítette, hogy megérkezett országukba az első 2 együléses Rafale C típusú többcélú vadászbombázó. Napjainkig az Egyiptomi Légierő a megrendelt 24 Rafale-ból már 11 példánnyal rendelkezik.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 08. 18., 09:25
Dr. Benkő Tibor vezérezredes elmondta: idén a tisztavatás utáni légi és vízi parádén a honvédség technikai eszközei is megjelennek az Országház előtt.
2017. 08. 17., 15:14
Hagyomány, hogy a katonai alakulatok és nekik otthont adó város között igyekeznek jó kapcsolatokat kialakítani. Különösen így van ez Szolnokon, amelynek közelében a 86. Helikopter Bázis található.
2017. 08. 17., 09:25
A fonyódi kikötőben áll az az emlékmű, amely egy 106 évvel ezelőtti eseményre, a Balaton első átrepülésére emlékeztet.
2017. 08. 16., 10:12
A repülők napja alkalmából kedden a köztemetőben megemlékeztek a II. világháborúban hősi halált halt és a békében, szolgálatteljesítés közben a Magyar Néphadseregben és a Magyar Honvédség kötelékében életüket vesztett repülőkatonákról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Oroszország Helikopterei Holding karöltve az IHSRC (Iran Helicopter Support Renewal Company) vállalattal megkezdte Iránban a Ka-226T típusú könnyű, többcélú helikopter extrém magas hőmérsékleti tesztjeit.