2017. 03. 30. csütörtök
Zalán
: 310 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Me-163 technikai adatai és továbbfejlesztett változatai

JETfly  |  2005-11-14 13:00:38

A Messerschmitt Me-163 típusnak - rövid pályafutása ellenére - több alváltozatát is kifejlesztették, melyek közös jellemzője, hogy nem kerültek nagy mennyiségben a csapatokhoz. 

Me 163 C-0 

Csak néhány előszériás gép készült, megnagyobbított sárkánnyal, túlnyomásos kabinnal és az új HWK 109 509 A-2 hajtómüvel. Ezzel a repülőgép üzemideje 8 percről 12-re növekedett.

Me 163 C-1 

1944 nyarán a HWK 109 509 C rakéta-hajtómüvel és megerősített fegyverzettel felszerelt példány.

Me 163 D –  Ju 248 – Me 263 V1 

1942-ben tervezett korszerüsített változat. Prototípusa 1944 tavaszára készült el, ám ekkor az RLM utasítására a munkák folytatásával a Junkers céget bízták meg. Ahol Hertel professzor az eredeti alaptípust is átalakította, majd Ju 248-ra keresztelte. E repülőgép csapott hátsó törzset, nagyobb féklapokat, automatikus réselt szárnyakat, buborék alakú kabintetőt és behúzható futómüveket és továbbfejlesztett hajtómüvet kapott. Végül az RLM később mégis visszaadta Messerschmittnek a tervezetet, amely ekkor kapta a hivatalos Me 263 V1 típusjelzést. A vitorlázó prototípusa 1944 augusztusában Dessauban emelkedett először a levegőbe és már a próbarepülések alatt egész jó teljesítményt nyújtott. A tervezett BMW 708 salétromsavas hajtómüve a háború végéig azonban már nem készült el. Az Me 163 D-nek, a Ju 248-nak és az Me 263-nak is csak egy-egy példánya épült meg.

A Dessauban átalakított Ju 248 prototípusa.

Me 163 S

Hajtómü nélküli kétüléses kiképző-változat, melyeket 1944-ben kis mennyiségben gyártottak.

Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) 

A Japán Mitsubishi cég által – részletes tervrajzok nélkül – megépített haditengerészeti változatú rakéta-repülőgép. A prototípusa 1945. július 7-én hajtómü hiba miatt lezuhant. Összesen 10 db példánya épült.

A képen a Japán felségjelzésü Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) egyik elkészült példánya és pilótája látható.

A He-176 és az Me-163 repülőgépek müszaki adatainak összehasonlítása

Név

He-176 V1

Me-163 A Típus

Egyszemélyes kísérleti rakéta-repülőgép

Hajtómü

1 db 600 kg tolóerejü Walter HWK R I 203

1 db 750 kg tolóerejü Walter HWK R II 203b Fesztávolság

5,0 m

8,85 m Hosszúság

5,2 m

5,33 m Magasság

1,4 m

2,2 m Szárnyfelület

5,4 m²

17,51 m² Üres tömeg

900 kg

- Felszálló súly

1.620 kg

2.200 kg Max. sebesség

750 km/h

955 km/h (1.004 km/h) Csúcsmagasság

9.000 m

6.000 m Hatótávolság

95 km

- Fegyverzet

Nincs

Nincs

A Messerschmitt Me 163 B-1a müszaki adatai

Gyártó

Messerschmitt AG.

Alkalmazó

Luftwaffe (Németország) Bevetési időszak

1944-45.

Típus

Együléses kis hatótávolságú rakétahajtású pontvédelmi elfogóvadász repülőgép Személyzet

1 fő, pilóta, zárt pilótafülkében

Hajtómü

1 db 1.699 kg tolóerejü Walter HWK 109 509 A-1 vagy A-2 kétkomponensü rakéta-hajtómü Fesztávolság

9,33 m

Hosszúság

5,85 m Magasság

2,76 m a ledobható futómüvel együtt

Szárnyfelület

18,49 m² Üres tömeg

1.908 kg

Maximális felszálló tömeg

4.310 kg Szárnyterhelés

208-101 kg/m²

Maximális sebesség

955 km/h 9.150 m magasságban Kezdeti emelkedési képesség

4.862 m/perc

Emelkedési idő

Kb. 2,5 perc alatt ért 10.000 m magasságba Szolgálati csúcsmagasság

16.459 m

Üzemképességi idő

7 perc 30 másodperc, időnként lecsökkentett teljesítménnyel Hajtómü üzemideje max. teljesítménynél

4 perc

Tényleges hatótávolság

Nem számítva a légiharcot 130 km, szokásos hatósugár légiharc esetén 35,5 km Fegyverzet

2 db 30 mm-es Rheinmetall MK 108 gépágyú a szárnytőben, egyenként 60 db lőszerrel

Felszerelés

Hagyományos rádiós és navigációs berendezések, valamint Revi 16/B típusú, tükrös célzókészülék

A cikksorozat első része:

Üstökös az égen - Messerschmitt Me-163 Komethttp://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me163/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Döntött az Orosz Légierő vezetése – a „Fecskék” lecserélhetik MiG-29-eseiket a legújabb MiG-35-ösökre. Az erről szóló bejelentést a malajziai LIMA-2017 kiállításon hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Amikor egy településen felszámolják a katonai szervezetet, legtöbbször nemcsak munkahelyek tucatjai szűnnek meg, hanem sokszor elvesznek a relikviák, és az évek múltával egyre inkább elhalványul az emlékezet is.