2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 309 Ft   : 276 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Me-163 technikai adatai és továbbfejlesztett változatai

JETfly  |  2005-11-14 13:00:38

A Messerschmitt Me-163 típusnak - rövid pályafutása ellenére - több alváltozatát is kifejlesztették, melyek közös jellemzője, hogy nem kerültek nagy mennyiségben a csapatokhoz. 

Me 163 C-0 

Csak néhány előszériás gép készült, megnagyobbított sárkánnyal, túlnyomásos kabinnal és az új HWK 109 509 A-2 hajtómüvel. Ezzel a repülőgép üzemideje 8 percről 12-re növekedett.

Me 163 C-1 

1944 nyarán a HWK 109 509 C rakéta-hajtómüvel és megerősített fegyverzettel felszerelt példány.

Me 163 D –  Ju 248 – Me 263 V1 

1942-ben tervezett korszerüsített változat. Prototípusa 1944 tavaszára készült el, ám ekkor az RLM utasítására a munkák folytatásával a Junkers céget bízták meg. Ahol Hertel professzor az eredeti alaptípust is átalakította, majd Ju 248-ra keresztelte. E repülőgép csapott hátsó törzset, nagyobb féklapokat, automatikus réselt szárnyakat, buborék alakú kabintetőt és behúzható futómüveket és továbbfejlesztett hajtómüvet kapott. Végül az RLM később mégis visszaadta Messerschmittnek a tervezetet, amely ekkor kapta a hivatalos Me 263 V1 típusjelzést. A vitorlázó prototípusa 1944 augusztusában Dessauban emelkedett először a levegőbe és már a próbarepülések alatt egész jó teljesítményt nyújtott. A tervezett BMW 708 salétromsavas hajtómüve a háború végéig azonban már nem készült el. Az Me 163 D-nek, a Ju 248-nak és az Me 263-nak is csak egy-egy példánya épült meg.

A Dessauban átalakított Ju 248 prototípusa.

Me 163 S

Hajtómü nélküli kétüléses kiképző-változat, melyeket 1944-ben kis mennyiségben gyártottak.

Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) 

A Japán Mitsubishi cég által – részletes tervrajzok nélkül – megépített haditengerészeti változatú rakéta-repülőgép. A prototípusa 1945. július 7-én hajtómü hiba miatt lezuhant. Összesen 10 db példánya épült.

A képen a Japán felségjelzésü Mitsubishi J8M1 „Shusui” (Szigorú Kard) egyik elkészült példánya és pilótája látható.

A He-176 és az Me-163 repülőgépek müszaki adatainak összehasonlítása

Név

He-176 V1

Me-163 A Típus

Egyszemélyes kísérleti rakéta-repülőgép

Hajtómü

1 db 600 kg tolóerejü Walter HWK R I 203

1 db 750 kg tolóerejü Walter HWK R II 203b Fesztávolság

5,0 m

8,85 m Hosszúság

5,2 m

5,33 m Magasság

1,4 m

2,2 m Szárnyfelület

5,4 m²

17,51 m² Üres tömeg

900 kg

- Felszálló súly

1.620 kg

2.200 kg Max. sebesség

750 km/h

955 km/h (1.004 km/h) Csúcsmagasság

9.000 m

6.000 m Hatótávolság

95 km

- Fegyverzet

Nincs

Nincs

A Messerschmitt Me 163 B-1a müszaki adatai

Gyártó

Messerschmitt AG.

Alkalmazó

Luftwaffe (Németország) Bevetési időszak

1944-45.

Típus

Együléses kis hatótávolságú rakétahajtású pontvédelmi elfogóvadász repülőgép Személyzet

1 fő, pilóta, zárt pilótafülkében

Hajtómü

1 db 1.699 kg tolóerejü Walter HWK 109 509 A-1 vagy A-2 kétkomponensü rakéta-hajtómü Fesztávolság

9,33 m

Hosszúság

5,85 m Magasság

2,76 m a ledobható futómüvel együtt

Szárnyfelület

18,49 m² Üres tömeg

1.908 kg

Maximális felszálló tömeg

4.310 kg Szárnyterhelés

208-101 kg/m²

Maximális sebesség

955 km/h 9.150 m magasságban Kezdeti emelkedési képesség

4.862 m/perc

Emelkedési idő

Kb. 2,5 perc alatt ért 10.000 m magasságba Szolgálati csúcsmagasság

16.459 m

Üzemképességi idő

7 perc 30 másodperc, időnként lecsökkentett teljesítménnyel Hajtómü üzemideje max. teljesítménynél

4 perc

Tényleges hatótávolság

Nem számítva a légiharcot 130 km, szokásos hatósugár légiharc esetén 35,5 km Fegyverzet

2 db 30 mm-es Rheinmetall MK 108 gépágyú a szárnytőben, egyenként 60 db lőszerrel

Felszerelés

Hagyományos rádiós és navigációs berendezések, valamint Revi 16/B típusú, tükrös célzókészülék

A cikksorozat első része:

Üstökös az égen - Messerschmitt Me-163 Komethttp://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/honap/05nov/me163/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.