2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Balesetek, kényszerleszállások - októberi visszatekintő

JETfly  |  2005-11-02 08:26:44

Sajnos az elmúlt hetek sem maradtak balesetek nélkül. Hírcsokrunkban helikopter és repülőgép balesetek is szerepelnek a világ különböző részeiről, Tajvantól az Egyesült Államokig.

Kényszerleszállást hajtott végre október 23-án az Amerikai Haditengerészet egy E-6 típusú repülőgépe a W.K. Kellogg repülőtéren, Battle Creek városában. A pilóták füstöt észleltek a pilótafülkében, ezért az első repülőtéren leszálltak. A parancsnoki harcálláspontként és kommunikációs átjátszóállomáként használt E-6-os végül gond nélkül földet ért helyi idő szerint röviddel 18:30 után. A fedélzeten 16 személy tartózkodott, sebesülés természetesen nem történt. A gép az oklahomai Tinker Légitámaszpontról szállt fel egy rutin feladatot lerepülni. A gépet a landolás után a Légi Nemzeti Gárda karbantartó területére vontatták, ahol átvizsgálják és a hibát kijavítják.

Tizenhárom katona, köztük két zászlóalj-parancsnok is újjászületett október 22-ének reggelén. Ők voltak annak az UH-60 Blackhawk helikopternek a fedélzetén, mely harci bevetés közben lezuhant az afganisztáni Oruzgan tartományban. A balesetben csupán három katona sérült meg könnyebben, amikor a parancsnoki harcálláspontként üzemelő Blackhawk a földnek csapódott egy leszállási kísérlet közben. A gép a Task Force Storm részeként üzemelt, egy tálibvadász müveletet támogatva. A helikopteren volt Donald Bolduc alezredes, az 1st Battalion, 3rd Special Forces Group parancsnoka, illetve a Task Force Storm parancsnoka, Bob Werthman aezredes, aki a helikopter másodpilótája volt. A baleset okát még vizsgálják. Az első beszámolók szerint a Blackhawk egy „nagyon köves, göröngyös” leszállóhely felé közeledett, a pilóták az előírt kitérő manővereket végezték leszállás közben (egy CH-47 Chinookot nyolc találat ért korábban ugyanezen helyen). Elsőként a helikopter farokrésze ért földet, majd a helikopter emiatt bepörgött és felborult. A rotorlapátok mozgása miatt a gép fejen állva csúszott egy darabot majd az utasokat egymás nyakába hányva megállt. Szerencsére a gép nem gyulladt ki. A sérülteket 25 perc múlva egy CH-47 Chinook vette a fedélzetére.

Rosszabbul járt sajnos annak a Kamov Ka-32-esnek az öt tagú legénysége, mely október 23-án zuhant le Azerbajdzsánban. A személyzet minden tagja meghalt a katasztrófa során. A katonai helikopterrel az ENSZ megbízásából szállítottak segélycsomagokat Pakisztánba. A helikoptert egy üzemanyag-töltő pontról szállt fel, majd röviddel ezután lezuhant. A gép eredetileg a török Trabzonból tartott a földrengés sújtotta területre, két útközbeni utántöltéssel számolva. Ganja városából helyi idő szerint 19.52-kor szállt fel, majd a felszállás után azonnal eltünt a radarernyőkről. A gép 15-20 méter magasságból zuhant vissza egy piactérre, mely az esti órában szerencsére már üres volt.

Október 19-én, helyi idő szerint 19:18-kor lezuhant a Tajvani Haditengerészet egyik tengeralattjáró-vadász helikoptere. A gép a Tsoying légitámaszponttól 30 mérföldre tünt el. A Sikorsky S-70C egy hadihajó fedélzetére próbált meg leszállni, de a második próbálkozásánál a tengerbe csapódott. A másodpilóta holttestét megtalálták, a pilóta és a rendszerkezelő altiszt holtteste nem került elő. A kutatásban részt vettek a Parti Őrség és a Légierő egységei is. A baleset okainak kivizsgálásáig a tajvani S-70C helikopterek nem szállhatnak fel.

Kényszerleszállást hajtott végre a Pakisztáni Hadsereg egy Mi-17-es típusú közepes szállító helikoptere október 20-án. A segélyszállítmányt továbbító helikopter hajtómühiba miatt volt kénytelen azonnal leszállni a Dhamyal légitámaszpont melletti közútra, Rawalpindi mellett. A ’kopter mindkét hajtómüve leállt repülés közben, a pilóták a gépet sérülés nélkül tették le.

Négyen sérültek meg azon az UH-60-as helikopteren, mely október 22-én landolt keményen Uruzgan tartományban. A sérültek közül hárman a sebesülések ellátása után szolgálatra jelentkezhettek, míg negyedik társukat egy közeli kórházban ápolják. A helikopter harci müveletben vett részt. A Blackhawk-ot a müszakiak egy amerikai légitámaszpontra szállították, a sérülések kijavítása végett. A kemény landolás oka még nem ismert, de hivatalosan nem ellenséges tüz miatt történt.

Forrás: Repüléssel kapcsolatos hírek a http://traucsacska.blogspot.com/ blog oldalról

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.