2017. 01. 18. szerda
Piroska
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Portugália Be-200 repülőgépeket vásárol Oroszországtól

JETfly  |  2005-10-20 07:11:51

Portugália Be-200 típusú repülőgépeket fog vásárolni Oroszországtól az erdőtüzek elleni védelemre – jelentette be Diogo Freitas do Amaral Portugália külügyminisztere.

„Portugália hajlandó tárgyalásokat folytatni Oroszországgal több, az erdőtüzek elleni légi tüzoltásban bevethető repülőgép megvásárlásáról. Az erdőtüzek hatalmas területeket érintenek, és gyakran emberi életeket fenyegetnek” – mondta a külügyminiszter összegezve az orosz külügyminiszterrel, Sergei Lavrovval folytatott megbeszélését.

Diogo Freitas do Amaral aláhúzat, hogy az Oroszországban gyártott repülőgép a világ élvonalába tartozik kategóriájában, és a legjobb megoldás Portugália számára ilyen katasztrófák alkalmával.

BE-200 – a többcélú kétéltü repülőgép

Modifikációk

A BE-200 kétéltü repülőgép következő változatait dolgozták ki:- tüzoltó;- utasszállító;- teherszállító;- őrjárati;- kutató-mentő és- sebesültszállítóvalamint változatok a tengeri gazdasági területek ellenőrzésére, és a vízszennyeződés elleni harcra.

Méretek

Fesztávolság:

32,78 m

Hossz:

32,05 m Magasság:

8,90 m

Szárnyfelület:

117,44 m2 Szárny-nyilazottság:

23°

A törzs maximális átmérője:

 2,86 m

Befogadóképesség

Személyzet:

2 fő 72 fő – turista osztály elrendezés szerint (762 mm-es üléstávolsággal) 12-32 fő – első-, illetve biznisz osztály kialakítás szerint 30 sérült és 7 egészségügyi dolgozó (orvos és ápoló)

Hajtómü

2 x TRDD D-436TP típusú „Progressz” hajtómü: 2 x 73,55 kN

A megrendelő kívánsága szerint a repülőgépet tudják BR-715 típusú Rolls Royce hajtómüvekkel is szállítani.

Terhelhetőség

Maximális felszálló tömeg:

37.200 kg

Vízfelvétel után (tüzoltó változatnál):

43.000 kg Maximális leszálló tömeg (vízre és földre):

35.000 kg

Szállítandó áru (szállító változat esetében):

7.500 kg Tüzoltáshoz használatos vízmennyiség :

12.000 l

Teljes üzemanyag mennyiség:

12.260 kg

Repülési adatok

Maximális utazósebesség 8.000 m-es magasságon:

710 km/h Maximális „M” szám vízszintes repüléskor:

0,69 M

Átesési sebesség:

     behúzott fékszárnyakkal:

215 km/h

     kiengedett fékszárnyakkal:

155 km/h Maximális emelkedési sebesség – tengerszinten:

14 m/sec

Gyakorlati csúcsmagasság: 11.000 m

Felszállási út hossza:

     vízrőlfelszínről:

1.000 m      felszállópályáról:

600 m

Leszállási (kigurulási) út hossza:

     vízre:

1.300 m

     leszállópályára:

950 m Hatótávolság 6.500 kg kereskedelmi teherrel:

1.850 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.