2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Portugália Be-200 repülőgépeket vásárol Oroszországtól

JETfly  |  2005-10-20 07:11:51

Portugália Be-200 típusú repülőgépeket fog vásárolni Oroszországtól az erdőtüzek elleni védelemre – jelentette be Diogo Freitas do Amaral Portugália külügyminisztere.

„Portugália hajlandó tárgyalásokat folytatni Oroszországgal több, az erdőtüzek elleni légi tüzoltásban bevethető repülőgép megvásárlásáról. Az erdőtüzek hatalmas területeket érintenek, és gyakran emberi életeket fenyegetnek” – mondta a külügyminiszter összegezve az orosz külügyminiszterrel, Sergei Lavrovval folytatott megbeszélését.

Diogo Freitas do Amaral aláhúzat, hogy az Oroszországban gyártott repülőgép a világ élvonalába tartozik kategóriájában, és a legjobb megoldás Portugália számára ilyen katasztrófák alkalmával.

BE-200 – a többcélú kétéltü repülőgép

Modifikációk

A BE-200 kétéltü repülőgép következő változatait dolgozták ki:- tüzoltó;- utasszállító;- teherszállító;- őrjárati;- kutató-mentő és- sebesültszállítóvalamint változatok a tengeri gazdasági területek ellenőrzésére, és a vízszennyeződés elleni harcra.

Méretek

Fesztávolság:

32,78 m

Hossz:

32,05 m Magasság:

8,90 m

Szárnyfelület:

117,44 m2 Szárny-nyilazottság:

23°

A törzs maximális átmérője:

 2,86 m

Befogadóképesség

Személyzet:

2 fő 72 fő – turista osztály elrendezés szerint (762 mm-es üléstávolsággal) 12-32 fő – első-, illetve biznisz osztály kialakítás szerint 30 sérült és 7 egészségügyi dolgozó (orvos és ápoló)

Hajtómü

2 x TRDD D-436TP típusú „Progressz” hajtómü: 2 x 73,55 kN

A megrendelő kívánsága szerint a repülőgépet tudják BR-715 típusú Rolls Royce hajtómüvekkel is szállítani.

Terhelhetőség

Maximális felszálló tömeg:

37.200 kg

Vízfelvétel után (tüzoltó változatnál):

43.000 kg Maximális leszálló tömeg (vízre és földre):

35.000 kg

Szállítandó áru (szállító változat esetében):

7.500 kg Tüzoltáshoz használatos vízmennyiség :

12.000 l

Teljes üzemanyag mennyiség:

12.260 kg

Repülési adatok

Maximális utazósebesség 8.000 m-es magasságon:

710 km/h Maximális „M” szám vízszintes repüléskor:

0,69 M

Átesési sebesség:

     behúzott fékszárnyakkal:

215 km/h

     kiengedett fékszárnyakkal:

155 km/h Maximális emelkedési sebesség – tengerszinten:

14 m/sec

Gyakorlati csúcsmagasság: 11.000 m

Felszállási út hossza:

     vízrőlfelszínről:

1.000 m      felszállópályáról:

600 m

Leszállási (kigurulási) út hossza:

     vízre:

1.300 m

     leszállópályára:

950 m Hatótávolság 6.500 kg kereskedelmi teherrel:

1.850 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.