2017. 06. 27. kedd
László
: 309 Ft   : 275 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tudományos expedícióra készül az M-55

JETfly  |  2005-10-18 19:12:09

Brazíliában sikeresen befejeződött egy nemzetközi tudományos expedíció. Az orosz M-55 \"Geofizika\" fedélzetén tudományos műszerekkel és berendezésekkel hat repülést hajtott végre.

Jelenleg az M-55 "Geofizika" felkészülést hajt végre a még ebben az évben végrehatásra kerülő, második nemzetközi expedícióra. A helyszín ezúttal Ausztrália lesz. A tervek szerint október 28-án az M-55 átrepül Németországba, ahol elhelyezik a gépen a tudományos berendezéseket. Néhány tesztrepülés után, melyek során megbizonyosodnak a müszerek müködéséről, valamint megbízhatásáról a repülőgép elindul Ausztráliába, Darwin városába. Ausztráliában 6-8 repülést terveznek, tudományos célokkal. Természetesen most még nem lehet pontosan megállapítani, hogy hány repülést fognak végrehajtani.

Kérdésre válaszolva elmondták, hogy az M-55 rádiótechnikai felderítő változatának fejlesztését Indiával együttmüködésben kívánták folytatni, azonban ez a változat nem kerül átadásra. Ugyanígy nincs semmi előrelépés az M-55 pilótanélküli változatának fejlesztésében sem.

M-55 "Geofizika"

Az M-55 típusú repülőgépet a sztratoszféra vizsgálatára (20 km-es magasságig), a légkör ökológiai ellenőrzésére, a Föld vízfelületeinek és a szárazföldek megfigyelésére fejlesztették ki. Mindezek mellett telefon- és rádiókapcsolatok átjátszóállomásaként is alkalmazható. Az M-55 alapjaira épül egy jégeső-elleni védelmi rendszer is. A repülőgép több mint 6 órát képes a vizsgálathoz szükséges magasságon tölteni (20 km) a fedélzetén 1500-2000 kg tudományos felszereléssel.

Modifikációk

Az M-55, az M-17 "Sztratoszféra" egyhajtómüves típusból lett kifejlesztve. Az évek során több (alkalmazását tekintve) modifikáció lett megépítve; ökológiai ellenőrző-, jégeső-elleni-, valamint a kétszemélyes változat: a legénység második tagja  a tudományos müszereket kezeli.

Méret adatok

Fesztávolság:

37,5 m (M-17 - 40,7 m) Hossz:

22,7 m (M-17 - 21,2 m)

Magasság:

4,7 m (M-17 - 5,26 m)

Tömeg adatok

Maximális felszálló tömeg:

24.000 kg (M-17 - 19.950 kg) Szállítható hasznos teher:

1500 kg (más adatok szerint: 2000 kg)

Teljesítmény adatok

Utazósebesség:

750 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság:

 21.000 m (más adatok szerint: 21.500m, M-17 - 21.800 m) Felszállási út hossza:

900 m

Kigurulási út hossza:

780 m Maximális hatótávolság 17.000 m-es magasságon:

5000 km

Maximális repülési időtartam17.000 m-es magasságon:

6 óra 40 perc (M-17 - 2,5 óra) Maximális repülési időtartam 20.000 m-es magasságon - 1500 kg-os hasznos terheléssel:

4,2 óra

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.