2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tudományos expedícióra készül az M-55

JETfly  |  2005-10-18 19:12:09

Brazíliában sikeresen befejeződött egy nemzetközi tudományos expedíció. Az orosz M-55 \"Geofizika\" fedélzetén tudományos műszerekkel és berendezésekkel hat repülést hajtott végre.

Jelenleg az M-55 "Geofizika" felkészülést hajt végre a még ebben az évben végrehatásra kerülő, második nemzetközi expedícióra. A helyszín ezúttal Ausztrália lesz. A tervek szerint október 28-án az M-55 átrepül Németországba, ahol elhelyezik a gépen a tudományos berendezéseket. Néhány tesztrepülés után, melyek során megbizonyosodnak a müszerek müködéséről, valamint megbízhatásáról a repülőgép elindul Ausztráliába, Darwin városába. Ausztráliában 6-8 repülést terveznek, tudományos célokkal. Természetesen most még nem lehet pontosan megállapítani, hogy hány repülést fognak végrehajtani.

Kérdésre válaszolva elmondták, hogy az M-55 rádiótechnikai felderítő változatának fejlesztését Indiával együttmüködésben kívánták folytatni, azonban ez a változat nem kerül átadásra. Ugyanígy nincs semmi előrelépés az M-55 pilótanélküli változatának fejlesztésében sem.

M-55 "Geofizika"

Az M-55 típusú repülőgépet a sztratoszféra vizsgálatára (20 km-es magasságig), a légkör ökológiai ellenőrzésére, a Föld vízfelületeinek és a szárazföldek megfigyelésére fejlesztették ki. Mindezek mellett telefon- és rádiókapcsolatok átjátszóállomásaként is alkalmazható. Az M-55 alapjaira épül egy jégeső-elleni védelmi rendszer is. A repülőgép több mint 6 órát képes a vizsgálathoz szükséges magasságon tölteni (20 km) a fedélzetén 1500-2000 kg tudományos felszereléssel.

Modifikációk

Az M-55, az M-17 "Sztratoszféra" egyhajtómüves típusból lett kifejlesztve. Az évek során több (alkalmazását tekintve) modifikáció lett megépítve; ökológiai ellenőrző-, jégeső-elleni-, valamint a kétszemélyes változat: a legénység második tagja  a tudományos müszereket kezeli.

Méret adatok

Fesztávolság:

37,5 m (M-17 - 40,7 m) Hossz:

22,7 m (M-17 - 21,2 m)

Magasság:

4,7 m (M-17 - 5,26 m)

Tömeg adatok

Maximális felszálló tömeg:

24.000 kg (M-17 - 19.950 kg) Szállítható hasznos teher:

1500 kg (más adatok szerint: 2000 kg)

Teljesítmény adatok

Utazósebesség:

750 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság:

 21.000 m (más adatok szerint: 21.500m, M-17 - 21.800 m) Felszállási út hossza:

900 m

Kigurulási út hossza:

780 m Maximális hatótávolság 17.000 m-es magasságon:

5000 km

Maximális repülési időtartam17.000 m-es magasságon:

6 óra 40 perc (M-17 - 2,5 óra) Maximális repülési időtartam 20.000 m-es magasságon - 1500 kg-os hasznos terheléssel:

4,2 óra

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.