2017. 02. 22. szerda
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tudományos expedícióra készül az M-55

JETfly  |  2005-10-18 19:12:09

Brazíliában sikeresen befejeződött egy nemzetközi tudományos expedíció. Az orosz M-55 \"Geofizika\" fedélzetén tudományos műszerekkel és berendezésekkel hat repülést hajtott végre.

Jelenleg az M-55 "Geofizika" felkészülést hajt végre a még ebben az évben végrehatásra kerülő, második nemzetközi expedícióra. A helyszín ezúttal Ausztrália lesz. A tervek szerint október 28-án az M-55 átrepül Németországba, ahol elhelyezik a gépen a tudományos berendezéseket. Néhány tesztrepülés után, melyek során megbizonyosodnak a müszerek müködéséről, valamint megbízhatásáról a repülőgép elindul Ausztráliába, Darwin városába. Ausztráliában 6-8 repülést terveznek, tudományos célokkal. Természetesen most még nem lehet pontosan megállapítani, hogy hány repülést fognak végrehajtani.

Kérdésre válaszolva elmondták, hogy az M-55 rádiótechnikai felderítő változatának fejlesztését Indiával együttmüködésben kívánták folytatni, azonban ez a változat nem kerül átadásra. Ugyanígy nincs semmi előrelépés az M-55 pilótanélküli változatának fejlesztésében sem.

M-55 "Geofizika"

Az M-55 típusú repülőgépet a sztratoszféra vizsgálatára (20 km-es magasságig), a légkör ökológiai ellenőrzésére, a Föld vízfelületeinek és a szárazföldek megfigyelésére fejlesztették ki. Mindezek mellett telefon- és rádiókapcsolatok átjátszóállomásaként is alkalmazható. Az M-55 alapjaira épül egy jégeső-elleni védelmi rendszer is. A repülőgép több mint 6 órát képes a vizsgálathoz szükséges magasságon tölteni (20 km) a fedélzetén 1500-2000 kg tudományos felszereléssel.

Modifikációk

Az M-55, az M-17 "Sztratoszféra" egyhajtómüves típusból lett kifejlesztve. Az évek során több (alkalmazását tekintve) modifikáció lett megépítve; ökológiai ellenőrző-, jégeső-elleni-, valamint a kétszemélyes változat: a legénység második tagja  a tudományos müszereket kezeli.

Méret adatok

Fesztávolság:

37,5 m (M-17 - 40,7 m) Hossz:

22,7 m (M-17 - 21,2 m)

Magasság:

4,7 m (M-17 - 5,26 m)

Tömeg adatok

Maximális felszálló tömeg:

24.000 kg (M-17 - 19.950 kg) Szállítható hasznos teher:

1500 kg (más adatok szerint: 2000 kg)

Teljesítmény adatok

Utazósebesség:

750 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság:

 21.000 m (más adatok szerint: 21.500m, M-17 - 21.800 m) Felszállási út hossza:

900 m

Kigurulási út hossza:

780 m Maximális hatótávolság 17.000 m-es magasságon:

5000 km

Maximális repülési időtartam17.000 m-es magasságon:

6 óra 40 perc (M-17 - 2,5 óra) Maximális repülési időtartam 20.000 m-es magasságon - 1500 kg-os hasznos terheléssel:

4,2 óra

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.
2017. 02. 21., 12:43
Használt MiG-29-esek Szerbiának, használt F-16-osok Romániának.
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Jogosultak a NATO keretében szolgáló hajózók tréningjeire, hazánkban katonai szervezetként egyedül felelnek meg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség akkreditációs követelményeinek, üzemeltetik az ország egyetlen barokamráját.