2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tudományos expedícióra készül az M-55

JETfly  |  2005-10-18 19:12:09

Brazíliában sikeresen befejeződött egy nemzetközi tudományos expedíció. Az orosz M-55 \"Geofizika\" fedélzetén tudományos műszerekkel és berendezésekkel hat repülést hajtott végre.

Jelenleg az M-55 "Geofizika" felkészülést hajt végre a még ebben az évben végrehatásra kerülő, második nemzetközi expedícióra. A helyszín ezúttal Ausztrália lesz. A tervek szerint október 28-án az M-55 átrepül Németországba, ahol elhelyezik a gépen a tudományos berendezéseket. Néhány tesztrepülés után, melyek során megbizonyosodnak a müszerek müködéséről, valamint megbízhatásáról a repülőgép elindul Ausztráliába, Darwin városába. Ausztráliában 6-8 repülést terveznek, tudományos célokkal. Természetesen most még nem lehet pontosan megállapítani, hogy hány repülést fognak végrehajtani.

Kérdésre válaszolva elmondták, hogy az M-55 rádiótechnikai felderítő változatának fejlesztését Indiával együttmüködésben kívánták folytatni, azonban ez a változat nem kerül átadásra. Ugyanígy nincs semmi előrelépés az M-55 pilótanélküli változatának fejlesztésében sem.

M-55 "Geofizika"

Az M-55 típusú repülőgépet a sztratoszféra vizsgálatára (20 km-es magasságig), a légkör ökológiai ellenőrzésére, a Föld vízfelületeinek és a szárazföldek megfigyelésére fejlesztették ki. Mindezek mellett telefon- és rádiókapcsolatok átjátszóállomásaként is alkalmazható. Az M-55 alapjaira épül egy jégeső-elleni védelmi rendszer is. A repülőgép több mint 6 órát képes a vizsgálathoz szükséges magasságon tölteni (20 km) a fedélzetén 1500-2000 kg tudományos felszereléssel.

Modifikációk

Az M-55, az M-17 "Sztratoszféra" egyhajtómüves típusból lett kifejlesztve. Az évek során több (alkalmazását tekintve) modifikáció lett megépítve; ökológiai ellenőrző-, jégeső-elleni-, valamint a kétszemélyes változat: a legénység második tagja  a tudományos müszereket kezeli.

Méret adatok

Fesztávolság:

37,5 m (M-17 - 40,7 m) Hossz:

22,7 m (M-17 - 21,2 m)

Magasság:

4,7 m (M-17 - 5,26 m)

Tömeg adatok

Maximális felszálló tömeg:

24.000 kg (M-17 - 19.950 kg) Szállítható hasznos teher:

1500 kg (más adatok szerint: 2000 kg)

Teljesítmény adatok

Utazósebesség:

750 km/h

Gyakorlati csúcsmagasság:

 21.000 m (más adatok szerint: 21.500m, M-17 - 21.800 m) Felszállási út hossza:

900 m

Kigurulási út hossza:

780 m Maximális hatótávolság 17.000 m-es magasságon:

5000 km

Maximális repülési időtartam17.000 m-es magasságon:

6 óra 40 perc (M-17 - 2,5 óra) Maximális repülési időtartam 20.000 m-es magasságon - 1500 kg-os hasznos terheléssel:

4,2 óra

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most