2016. 12. 08. csütörtök
Mária
: 314 Ft   : 290 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nemzetközi repülőnap Radomban

JETfly  |  2005-08-31 07:58:04

A Lengyel légierő 2005. augusztus 27-28-án rendezte meg a radomi légibázison nemzetközi repülőnapját. A szervezők számos érdekességet ígértek, melyek közül a Szu-22-esek és a MiG-29-esek közös repülése igazi különlegességnek számított.

Radom 100km-re található dél-keletre Varsótól. A repülőnapon ebben az évben sem az Izraeli Légierő, sem az Orosz Légierő nem vett részt, ezért a felhozatal gyengébb volt az előző légishow-nál. A statikus soron a hazaiak SH-2G, W-3W, Mi-2, Mi-8, Mi-14PL helikopterei és PZL-130 Orlik, TS-11 Iskra, AN-28, AN-26, Szu-22M4 (nálunk járt díszfestésü), MiG-29, Wilga 2000 repülőgépei voltak kiállítva. Külföldi statikus résztvevők: Luftwaffe Tornadó ECR, belga F16MLU, holland F-16MLU és PC-7, dán F-16BM, francia Mirage 2000N, Puma és Gazelle helikopter, C-160 Transall, szlovák L-39 és L-410 mellett hazánk AN-26 szállítógéppel vett részt.

TS-11 Iskra és PZL-130 Orlik gépek a közös köteléke.

A dinamikus délelőtti program elsősorban a sport és mürepülőké volt. A nagyvasak közül az M-28 Bryza partvédelmi repülőgép, és a dán légierő F-16AM-je repült. A lengyelek vadonatúj CASA-295-ös gépei több alkalommal meredek emelkedéssel és fordulókkal mutatkoztak be, egyikről ejtőernyős ugratást is hajtottak végre. A radomi bázis Orlik és Mi-2 pilótáiból alakult alkalmi mürepülő csapat léggömbvadászatot és kötelékrepülést mutatott be. Délután a kötelékek közül először a spanyol bemutatócsoport szerepelt. A belga légierő F-16MLU-ja és a USAF spangdahlemi F-16CBlock 50-ese közel azonos erősségü programot mutatott be. A hollandok F-16MLU-ja viszont nagyon kitett magáért. Két emelkedésből lévő fordulóban és egy dugóhúzó közben bőven szórta az infracsapdákat. Hazánk dinamikus bemutatóját Kádár Sándor hadnagy úr repülte L-39 Albatroson. A programja alapvetően hasonló volt, mint a szlovák légierő L-39 pilótájának. A cseh légierő L-159 ALCA gépe, és az Aero Vodochody L-159B bemutatógépe jóval erősebb hajtómüvének köszönhetően sokkal dinamikusabb repülést hajtott végre.

Az L-159B egyik smokewindere a bemutató közben kicsit égett, de rövid idő alatt kialudtak a lángok.

A Lengyelek TS-11 Iskra köteléke magához képest színvonalas programot repült, bár látszott, hogy kevesebbet gyakorolnak nyugati társaiknál, valamint a gépeik teljesítménye is erősen kívánni valót hagy maga után. Az Orlik kötelék nagyon szépen repült, bár kicsit hosszú 25 perc körüli programot mutattak be. Az amerikai F-16C után érkezett a Lengyel Légierő jelenlegi csúcsvadásza, a MiG-29. Bődületes kezdéssel kb. 10 méteren tolta végig a két Tumansky hajtómü a gépet a pálya tengelyében, majd annak végén közel 90 fokos emelkedésbe kezdett, hasonlóan a Blue Angels F-18 gépéhez. Ezután néhány nagy G terheléssel járó forduló után váratlanul abbahagyta a produkciót és távozott a légtérből. Gondolom, hogy valami meghibásodás, vagy egyéb dolog történt, mivel körülbelül 5-6 perc csak el a bemutatóból. A franciák mürepülő köteléke szokott színvonalú repülését mutatta be. A Mirage 2000 szólót Yanik Vallet kapitány repülte. A program erőssége a hollandéval vetekedett. A Mi-24W gyenge bemutatót repült, az alkonyati fényben. A Red Arrows a kötelékek közül magasan kiemelkedett precizitásban és a változatos programmal.

A dinamikus bemutatót a Lengyel Légierő különleges kötelékkel tette felejthetetlenné. A tizenkét darab Szu-22M4-es négy darab MiG-29 vadásszal kísérve dübörgött át a pálya felett.

A repülőnap összességében jó szórakoztatta a nagyérdemüt, bár a dinamikus program első részében hiányoztak a komolyabb katonai repülőgépek és a Szu-22 és MiG-29 harci gépek is nagyobb programot érdemeltek volna.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin