2017. 03. 23. csütörtök
Emőke
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi huliganizmus

JETfly  |  2005-06-13 07:29:12

Az Oroszország Tveri területén, 2005. május 12-én bekövetkezett MiG-29-es katasztrófa ügyében a bizottság befejezte a vizsgálatot. Az eljárás lefolytatása során megdöbbentő tényekre derült fény, melyeket Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka ismertetett az újságírókkal.

Az előzmények:

A MiG-29-es, Valerij Guszev őrnaggyal a pilótaülésben, az Andreapolban található repülőtér körzetében, tervszerinti repülést hajtott végre. A leszállási manőver végrehajtása közben, a repülőgép 100 méterre a fel- és leszállópályától, katonai területen lezuhant, kigyulladt és teljesen kiégett.

A vizsgálat:

Alekszandr Drobisevszkij ezredes, az Orosz Légierő sajtószolgálatának vezetője elmondta, hogy a bizottság, melynek feladata volt a katasztrófa okainak kiderítése, arra következtetésre jutott, hogy a katasztrófa több tényező sorozatának következménye volt. Ezek közé a tényezők közé tartozik; a szükséges intézkedések elmulasztása a repülőtéri repülésirányító csoport részéről a MiG-29 leszállási manővere közben, amikor a gép a megadott magasság alá süllyedt, valamint a repülőgép-vezető nem megfelelő felkészültsége az orsó mürepülő figura végrehajtására.Drobisevszkij, a bizottság megállapításaira hivatkozva elmondta, a leszálláshoz történő bejövetel végrehajtása közben Guszev őrnagy földközeli magasságon (145 m) engedély nélkül, a feladatban nem szereplő bonyolult mürepülési figurát – orsó – próbált meg végrehajtani.- A repülőgép becsapódása előtt a repülőgép-vezető megpróbált katapultálni – mondta Drobisevszkij ezredes.- A repülőgép helyzete (ebben a pillanatban a repülőgép háthelyzetben volt), valamint az alacsony magasság miatt ez sajnos nem járt sikerrel. Valerij Guszev őrnagy életét vesztette.A helyzetet tovább nehezítette, hogy a repülést bonyolult időjárási körülmények között kellett végrehajtani.

Értékelés:

A katasztrófa oka a repülési szabályok megsértése volt, a MiG-29-es lezuhanása a repülőgép vezetőjének hibájából következett be.

Mindazt, amit Guszev őrnagy tett, huliganizmusnak is nevezhetjük – idézték Mihajlov tábornok szavait. A következtetést a katasztrófa okát vizsgáló bizottság eredményére alapozta, amely szerdán (2005.06.08.) tartotta ülését Andreapol helyőrségben.

A bizottság megállapításainak ismertetése után Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka kijelentette, hogy a MiG-29 típus repüléseinek időleges leállítása értelmetlen volt.- A pilóták folytatják a repüléseket, a repülésekkel kapcsolatban semmiféle korlátozást nem vezettem be – emelte ki a tábornok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-17 10:12:54
A román védelmi minisztérium újabb F-16-osok vásárlását tervezi, mellyel a már korábban megrendelt példányokat egészítenék ki. A döntést, a napokban megszavazott védelmi költségvetés 2%-kal történő növelésének bejelentése után hozták meg.
2017-03-16 13:17:10
2015. május 7-én (Eglin Légibázis, Florida) az USAF 33. Harcászati Repülőezred parancsnokhelyettese, Christine Mau alezredes történelmet írt – sikeresen végrehajtotta első felszállását az F-35 Joint Strike Fighter-en.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?
2017. 03. 22., 09:18
Idegőrlő száz perc volt, amíg meghibásodott Gripenjével a kecskeméti reptér fölött körözött. Kádár Sándor őrnagy végül hasraszállást hajtott végre, és csak ekkor katapultált.
2017. 03. 22., 09:14
Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Londonból Dohába tartó szállító repülőgép március 21-én, kedden délelőtt, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.

  Legfrissebbek most

Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az MBDA hadiipari vállalat függőleges indítású, kis hatótávolságú légvédelmi rakétarendszere, a VL Mica SHORAD hajófedélzetről és szárazföldről indítható verzióban készült.