2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi huliganizmus

JETfly  |  2005-06-13 07:29:12

Az Oroszország Tveri területén, 2005. május 12-én bekövetkezett MiG-29-es katasztrófa ügyében a bizottság befejezte a vizsgálatot. Az eljárás lefolytatása során megdöbbentő tényekre derült fény, melyeket Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka ismertetett az újságírókkal.

Az előzmények:

A MiG-29-es, Valerij Guszev őrnaggyal a pilótaülésben, az Andreapolban található repülőtér körzetében, tervszerinti repülést hajtott végre. A leszállási manőver végrehajtása közben, a repülőgép 100 méterre a fel- és leszállópályától, katonai területen lezuhant, kigyulladt és teljesen kiégett.

A vizsgálat:

Alekszandr Drobisevszkij ezredes, az Orosz Légierő sajtószolgálatának vezetője elmondta, hogy a bizottság, melynek feladata volt a katasztrófa okainak kiderítése, arra következtetésre jutott, hogy a katasztrófa több tényező sorozatának következménye volt. Ezek közé a tényezők közé tartozik; a szükséges intézkedések elmulasztása a repülőtéri repülésirányító csoport részéről a MiG-29 leszállási manővere közben, amikor a gép a megadott magasság alá süllyedt, valamint a repülőgép-vezető nem megfelelő felkészültsége az orsó mürepülő figura végrehajtására.Drobisevszkij, a bizottság megállapításaira hivatkozva elmondta, a leszálláshoz történő bejövetel végrehajtása közben Guszev őrnagy földközeli magasságon (145 m) engedély nélkül, a feladatban nem szereplő bonyolult mürepülési figurát – orsó – próbált meg végrehajtani.- A repülőgép becsapódása előtt a repülőgép-vezető megpróbált katapultálni – mondta Drobisevszkij ezredes.- A repülőgép helyzete (ebben a pillanatban a repülőgép háthelyzetben volt), valamint az alacsony magasság miatt ez sajnos nem járt sikerrel. Valerij Guszev őrnagy életét vesztette.A helyzetet tovább nehezítette, hogy a repülést bonyolult időjárási körülmények között kellett végrehajtani.

Értékelés:

A katasztrófa oka a repülési szabályok megsértése volt, a MiG-29-es lezuhanása a repülőgép vezetőjének hibájából következett be.

Mindazt, amit Guszev őrnagy tett, huliganizmusnak is nevezhetjük – idézték Mihajlov tábornok szavait. A következtetést a katasztrófa okát vizsgáló bizottság eredményére alapozta, amely szerdán (2005.06.08.) tartotta ülését Andreapol helyőrségben.

A bizottság megállapításainak ismertetése után Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka kijelentette, hogy a MiG-29 típus repüléseinek időleges leállítása értelmetlen volt.- A pilóták folytatják a repüléseket, a repülésekkel kapcsolatban semmiféle korlátozást nem vezettem be – emelte ki a tábornok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.