2017. 02. 19.
: 308 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Légi huliganizmus

JETfly  |  2005-06-13 07:29:12

Az Oroszország Tveri területén, 2005. május 12-én bekövetkezett MiG-29-es katasztrófa ügyében a bizottság befejezte a vizsgálatot. Az eljárás lefolytatása során megdöbbentő tényekre derült fény, melyeket Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka ismertetett az újságírókkal.

Az előzmények:

A MiG-29-es, Valerij Guszev őrnaggyal a pilótaülésben, az Andreapolban található repülőtér körzetében, tervszerinti repülést hajtott végre. A leszállási manőver végrehajtása közben, a repülőgép 100 méterre a fel- és leszállópályától, katonai területen lezuhant, kigyulladt és teljesen kiégett.

A vizsgálat:

Alekszandr Drobisevszkij ezredes, az Orosz Légierő sajtószolgálatának vezetője elmondta, hogy a bizottság, melynek feladata volt a katasztrófa okainak kiderítése, arra következtetésre jutott, hogy a katasztrófa több tényező sorozatának következménye volt. Ezek közé a tényezők közé tartozik; a szükséges intézkedések elmulasztása a repülőtéri repülésirányító csoport részéről a MiG-29 leszállási manővere közben, amikor a gép a megadott magasság alá süllyedt, valamint a repülőgép-vezető nem megfelelő felkészültsége az orsó mürepülő figura végrehajtására.Drobisevszkij, a bizottság megállapításaira hivatkozva elmondta, a leszálláshoz történő bejövetel végrehajtása közben Guszev őrnagy földközeli magasságon (145 m) engedély nélkül, a feladatban nem szereplő bonyolult mürepülési figurát – orsó – próbált meg végrehajtani.- A repülőgép becsapódása előtt a repülőgép-vezető megpróbált katapultálni – mondta Drobisevszkij ezredes.- A repülőgép helyzete (ebben a pillanatban a repülőgép háthelyzetben volt), valamint az alacsony magasság miatt ez sajnos nem járt sikerrel. Valerij Guszev őrnagy életét vesztette.A helyzetet tovább nehezítette, hogy a repülést bonyolult időjárási körülmények között kellett végrehajtani.

Értékelés:

A katasztrófa oka a repülési szabályok megsértése volt, a MiG-29-es lezuhanása a repülőgép vezetőjének hibájából következett be.

Mindazt, amit Guszev őrnagy tett, huliganizmusnak is nevezhetjük – idézték Mihajlov tábornok szavait. A következtetést a katasztrófa okát vizsgáló bizottság eredményére alapozta, amely szerdán (2005.06.08.) tartotta ülését Andreapol helyőrségben.

A bizottság megállapításainak ismertetése után Vladimir Mihajlov az Orosz Légierő tábornoka kijelentette, hogy a MiG-29 típus repüléseinek időleges leállítása értelmetlen volt.- A pilóták folytatják a repüléseket, a repülésekkel kapcsolatban semmiféle korlátozást nem vezettem be – emelte ki a tábornok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
2017-02-06 09:54:26
A Nellis légibázis 83-3014 oldalszámú F-15C Eagle vadászrepülőgépe 2017. január 25-én komoly mérföldkőhöz érkezett, ugyanis összesítve ezen a napon érte el a 10 000 repült órát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.
2017. 02. 15., 15:07
Idén ünnepli az ukrán Antonov repülőgépgyár az első saját tervezésű repülőgépének, az An–2-esnek a megszületését.
2017. 02. 15., 14:52
Jön egy igazi Ju-52-es! Ez a hír terjedt napok óta szájról szájra és portálról portálra a hazai repülésimádók között, és valóban.

  Legfrissebbek most

2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.