2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Katapultálás az utolsó pillanatban

JETfly  |  2005-06-05 16:07:47

Mint arról már korábban beszámoltunk az Orosz Légierő egy MiG-31 típusú elfogó vadászrepülőgépe 2005. június 1-jén Oroszország Tveri területén lezuhant. Leszállási manőver végrehajtása közben a repülőgép kigyulladt. A baleset pontos okát bizottság vizsgálja, az első adatok alapján nem zárható ki a pilóta hibája.

A repülőgép kedden éjszaka (2005. május 31.)23 óra 56 perckor hajtotta végre a felszállást a Tveri területen fekvő Hotilov repülőtérről. A repülőgép, amelyet Oleg Zaboloznij őrnagy és Alekszandr Abusenkov százados irányított, kiképzési repülést hajtott végre közepes magasságon, felhőben.

Szerdán 0 óra 44 perckor a repülőgép elkezdte a leszállási manővert. Az elfogó vadászrepülőgép már leszállópályán volt, amikor kigyulladt mindkét hajtómüve. A repülésvezető parancsára a gép személyzete katapultálást hajtott végre. Az irányítatlanná vált repülőgép leszaladt a leszállópályáról és teljesen kiégett. A katapultálás során mindkét pilóta sérüléseket szenvedett, kórházba szállították őket.A baleset helyszínén azonnal felállítottak egy vizsgálóbizottságot, amelynek feladata kideríteni; kideríteni milyen ok(ok) miatt gyulladt ki a repülőgép. A bizottságtagjai az Orosz Védelmi Minisztérium Repülésbiztonsági szolgálatának, valamint a Légierő specialistáiból kerültek ki.

A szakértők a szerdai napot, a megtalált fekete dobozok adatainak értékelésével töltötték, valamint egész nap folytatódott a repülőgép roncsának, a fő részek és aggregátorok vizsgálata, amely közelebb vihet a baleset okának felderítéséhez.A Légierő képviselői azt mondják, hogy még korai bármilyen okról is általánosságban beszélni, hiszen annak kiderítése a bizottság feladata.

Ugyanakkor napvilágot láttak olyan hírek, hogy a vizsgálóbizottság két lehetséges esetet vizsgál; a technika meghibásodása, és emberi tényező.- Jelenleg az tünik a legvalószínübbnek, hogy a baleset a pilóta hibája miatt következett be - mondta a specialisták egyike. Elmondása szerint a pilóta a leszállás közben túlhúzta a gépet, így annak farok-része leért a betonra, amely a hajtómüvek kigyulladásához vezetett.

Rövid időn belül ez volt a második repülőgép szerencsétlenség ezen a területen. Május 12-én egy MiG-29 típusú vadászrepülőgép zuhant le, a pilóta életét vesztette. Az elsődleges információk alapján ebben az esetben a pilóta hibája vezetett a katasztrófához.

Az Orosz Légierő tábornoka - Vladimir Mihajlov szerdán, meghatározatlan időre leállította a MiG-31 típus repüléseit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.