2017. 01. 17. kedd
Antal, Antónia
: 308 Ft   : 288 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sajtótájékoztató a MiG-29 balesetéről

JETfly  |  2005-05-12 17:15:18

Sajtótájékoztatót tartottak a kecskeméti légibázison a május 11-i vadászrepülőgép szerencsétlenség ügyében.

A sajtótájékoztatón Tömböl László vezérőrnagy, a HM HVK törzsigazgatója, Buckó Imre dandártábornok, az MH légierő-parancsnokának helyettese, Mihály Péter ezredes, a HM Katonai Légügyi Hivatal főigazgatójának helyettese, Kilián Nándor ezredes, a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnokhelyettese, Bocskai István, a honvédelmi tárca szóvivője valamint Szabó Zoltán százados a katapultált pilóta vett részt.  

A baleset kivizsgálása még nagyon az elején tart. Az első meghallgatások után megállapítható, hogy Szabó Zoltán százados maximálisan helyesen járt el a vészhelyzet során. Az utolsó pillanatig a gép fedélzetén maradt, hogy a gép földbecsapódásakor semmilyen egyéb kárt ne okozzon. A 02 oldalszámú gép is felszállás előtt müszakilag rendben volt. Aznap több sikeres feladatot hajtottak vele végre. A tizenkét éves gépnek eddig több mint 1200 leszállása volt, tavaly januárjában esett át hajtómü cserén. A hajtómüvek még üzemidejük felét sem érték el.

A gép meghibásodása a repülési idő mintegy felénél következett be, azaz sok üzemanyag volt még a tartályokban. A gép sebessége ekkor mintegy 750 kilométer/óra volt, a repülési magassága pedig 300–400 méter. Hátulról egy robbanást hallott a gép vezetője, majd a földről is jelezték, hogy ég a gép farokrésze. Miután a gázkart csak nehezen lehetett alapállásba húzni, sok idő ment el, így a pilóta csak annyit tehetett, hogy kivezette a gépet a lakott terület fölül, majd katapultált.

A pilótát, Szabó Zoltán századost a katapultálás után a kecskeméti repülő kórházba szállították, ahol elvégezték rajta a rutin vizsgálatokat. Az orvosi vizsgálatok eddigi eredményei szerint tovább folytathatja a felkészülést a nemzetközi repülőnapokra. Ennek jelenlegi fő akadálya, hogy a baleset körülményeinek kivizsgálása alatt nem repülhet a MiG-29-es típus. A vizsgálat hosszúságát senki nem tudja megállapítani. Jelenleg még a roncs kiemelése tart, majd utána kezdik részenként összeállítani a repülőgép szerkezetét a részletesebb elemzés miatt. A repülési adatokat tartalmazó fekete dobozt már kiemelték. A vizsgálat során fontos lesz megállapítani, hogy a gép egyedi hibájáról vagy típus hibáról van szó. Ez befolyásolja a MiG-29-esek repülésének újrakezdését.

A repülési tilalom feloldása után minél hamarabb levegőbe emelkedik Szabó százados, hogy folytassa repülési feladatainak végrehajtását.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 17., 09:48
Harci repülőgépekkel balesetek, katasztrófák sajnos előfordulnak még a legkorszerűbb technológiák mellett is.
2017. 01. 16., 16:25
A tavalyi esztendőben számtalan híresség hagyott el bennünket. Voltak köztük azonban olyanok is, akik halálhírét nem kapta fel a média.
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A francia védelmi minisztérium a napokban átvette a soron következő újabb 2 MQ-9 Reaper típusú pilóta nélkül drónt, melyeket rögtön Nigerbe küldtek.