2017. 02. 26.
: 309 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Messerschmitt Me 262

JETfly  |  2005-04-22 06:30:33

A Dragon dobozból egy Trimaster gyártmányú makett alkatrészei kerültek elő. Kapunk hozzá három gumiabroncsot és két maratott lapot is. A kidolgozás nagyon jó, komplett a gépágyútér, nyitható a kabintető és gyönyörűek a futóműaknák. Szép fényes felületek és hajszálvékony vésett panelvonalak csábítják a vevőt.

Gyártó: DragonMéretarány: 1:48Katalógusszám:5507Anyag: fröccsöntött/rézmaratásAlkatrészek: 161/32Matricaválaszték: 2

Az építést a törzsfelekkel kezdtem. A futóaknák látható részeit ezüstre fújtam és árnyékoltam. A kisebb alkatrészeket külön festettem és így ragasztottam a helyükre, majd fotók alapján pótoltam a vezetékeket. A törzsfeleket ezután egyesítettem és eldolgoztam a nyomokat. A pilótafülke alkatrészei igen szépek és pontosak, de az Eduard ehhez is készített feljavítót, mellyel tovább lehet részletezni azokat. (Gyönyörüek a maratott pedálok és azok tartókonzolja de ugyanez mondható el a müszerfalról is.) Az alkatrészeket külön festettem RLM 66-os szürkére, majd a müszerek körüli területeket színeztem fotók alapján, Ezután felragasztottam a hátlapra a kijelzők filmjét, erre kis korongok kerültek, végül vékony rézdrótból „behuzaloztam" mindegyiket. A kabinteknőbe rögzítettem a lábtartót, a pedálokat a konzollal, az ülés tartóvázát, a jobb panel alján lévő alkatrészt, és az Eduard 65-ös darabját. Az egész egységet lefestettem (az oldalpaneleket külön!) és beépítettem a törzsbe. Ugyanide került a kit B-22-es, - igen rosszul illeszkedő - alkatrésze is, melynek nagyon nehéz az összedolgozása a környezetével. A kabinteknőt alulról ezüstre fújtam és a megfelelő árnyékolás után a helyére ragasztottam.

SzárnyakA felső részekből pengével kivágtam a futószárak illesztőcsapjait, mert az N-33/34-es részegységek pozicionálása után ferdén állnának. Az alkatrészek elhelyezése után az Eduard 44/48-as rezeivel együtt tettem vissza a helyükre azokat. A szárny és törzs csatlakozásánál az illesztés nagyon rossz, alul komoly szinteltérések vannak és a tömítés eldolgozása során szép részletek tünnek el. A magassági kormány alkatrészei után az oldalkormány különálló darabját építettem be. Itt komoly hiba, hogy az alkatrész sokkal vékonyabb, mint a helye és ezt nem is lehet korrigálni. A kabintető első és hátsó darabjait helyükre ragasztottam. (A hátsót a beépítéshez kb. 1,2 mm-rel szét kellett feszítenem, de az illeszkedése így sem jó.)

Az orrfutóakna/gépágyútér alkatrészét egyesíttettem a hátsó tüzfallal, mielőtt a helyére tettem volna, súlyt helyeztem el az üres részbe. A gépágyúk nagyon szépek, egyedül a testük felezővonalába kellett egy vonalat vésnem. A gépágyúteret csak jobb oldalról akartam láttatni, ezért a másik felét lezártam a H-7/13 alkatrészekkel. A hajtómügondolákat belülről elvékonyítottam és szétfürészeltem, mivel nyitott állapotban szerettem volna bemutatni a Jumo turbinát. A jobb oldaliról csak a szárny előtti panelt „vettem le", ezért ide készen kellett beragasztani a hajtómüvet és a beömlő darabját.

HajtómüA Dragon 5505-ös (Horten Ho-229) készletéből való minta alapján öntéssel készült. A részletek szépen követik az eredetit csak néhány kisebb dolgot kellett pótolnom. A beömlőnyíláshoz úgy illesztettem, hogy az első elszükülő rész végénél elfürészeltem és oda ragasztottam a B-12-es darabot. A maradékot levágva, a kapott gyürüt a B-12-es elejére tettem, ügyelve a jó arányokra. így pontosan csatlakozott a hajtómübeömlőhöz és pozícionálta a szerkezetet.

FestésA festésminták közül a kettes számút választottam (Me 262 A1-a). A restaurált példány Washingtonban, az NASM Jet Galleryben található. Az erről készült fotók alapján a festési útmutatóban kisebb hibákat találtam: a törzsön az átmeneteknél egyenes vonalak vannak és zavaró, hogy a rajzon a valóságban sötétebb színt jelölik világosabbal. Az eredeti gépet Heinz Arnold repülte és 49 légigyőzelmet aratott vele. A festést az alsó RLM 76-os színnel kezdtem, ezután a világosabb 82-es, végül a 81-es következett. A szárny foltjait egyenes vonalakkal festettem, mert az RLM hivatalos festési utasításában is így szerepel. (A korabeli fotókon is inkább ilyenek a gépek szárnyai, bár a háború ezen szakaszában már bármi előfordulhatott...) A foltok közötti átmenetet jobban higított festékkel fújtam, (így finomabb minta készíthető. Végül a (matricaként is adott) piros-kék csíkot festettem fel a farokra. A panelvonalak befuttatása és a futóalkatrészek felragasztása után matt lakkal állítottam be a gép fényességét. A maszkolások eltávolítása után a bal oldali hajtómüvet is a helyére tettem és a még hiányzó alkatrészeit felragasztottam a burkolat alá. Nyitva rögzítettem a gépágyúk ajtaját (a támasztórúdja húzott szálból készült). A pilótafülkében rögzítettem a páncélüveget, az ülést, a botkormányt stb. A kabintető nyíló részébe beépítettem az Eduard alkatrészeket. Az antenna hajszálból van. A makettre finoman koszolódás, kormozódás nyomait fújtam és kopásnyomokat festettem.

Felhasznált irodalom:Me 262A (Aero Detail No.9)Kenneth Merríck: German Aircraft Interiors, 1935-1945A tesztelt makettet a Ho-Ki Modell Bt. (1067 Budapest, Teréz krt. 7.) bocsátotta rendelkezésünkre.

Felhasznált kiegészítő- és feljavítókészlet:Messerschmitt Me 262A-0aGyártó: Eduard (CZ)Méretarány: 1:48Katalógusszám: 48205Anyag: fémmaratásAlkatrészek: 105Alkalmazás: külső/belsőAjánlott kit: Revell

Az alkatrészek főként a kabint, a futóaknát, a futóaknaajtókat veszik célba, ezen kívül többféle éjszakai vadászhoz kapunk szép antennákat is. A kabinban új müszerfalat, lábtartót, pedálokat, hevedereket, kapcsolókat és mozgatókarokat helyezhetünk el. A kabintető belső oldalára borításokat, kapaszkodót, no meg fejpáncélt ragaszthatunk. A főfutók belsejébe borítást és aknaajtókat adnak, a hab a tortán pedig a két bombára való szárny, és a többféle antenna az éjszakai vadászokhoz.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.
2017. 02. 23., 10:20
A Szolnoki Sportrepülő Egyesület megkapta a bírósági végzést. A szandai reptér megmaradt, de két klubnak kellett eljönnie onnan. A hangár-per és következményei.
2017. 02. 23., 09:34
Hétfőn Stockholmban aláírták a Gripen vadászgépek korszerűsítéséről és repült óráinak növeléséről szóló szerződést.
2017. 02. 22., 15:39
A horvátok idén döntenek, Szlovénia nem akar új gépeket, a románok és szerbek minőségi és mennyiségi fölénybe kerülnek, ha a magyar légierő nem fejleszt.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indonéz védelmi minisztérium a napokban szerződést kötött a francia NEXTER Systems vállalattal újabb CAESAR (CAmion Equipe d'un Systeme d'ARtillerie) típusú önjáró lövegek beszerzéséről.