2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Messerschmitt Me 262

JETfly  |  2005-04-22 06:30:33

A Dragon dobozból egy Trimaster gyártmányú makett alkatrészei kerültek elő. Kapunk hozzá három gumiabroncsot és két maratott lapot is. A kidolgozás nagyon jó, komplett a gépágyútér, nyitható a kabintető és gyönyörűek a futóműaknák. Szép fényes felületek és hajszálvékony vésett panelvonalak csábítják a vevőt.

Gyártó: DragonMéretarány: 1:48Katalógusszám:5507Anyag: fröccsöntött/rézmaratásAlkatrészek: 161/32Matricaválaszték: 2

Az építést a törzsfelekkel kezdtem. A futóaknák látható részeit ezüstre fújtam és árnyékoltam. A kisebb alkatrészeket külön festettem és így ragasztottam a helyükre, majd fotók alapján pótoltam a vezetékeket. A törzsfeleket ezután egyesítettem és eldolgoztam a nyomokat. A pilótafülke alkatrészei igen szépek és pontosak, de az Eduard ehhez is készített feljavítót, mellyel tovább lehet részletezni azokat. (Gyönyörüek a maratott pedálok és azok tartókonzolja de ugyanez mondható el a müszerfalról is.) Az alkatrészeket külön festettem RLM 66-os szürkére, majd a müszerek körüli területeket színeztem fotók alapján, Ezután felragasztottam a hátlapra a kijelzők filmjét, erre kis korongok kerültek, végül vékony rézdrótból „behuzaloztam" mindegyiket. A kabinteknőbe rögzítettem a lábtartót, a pedálokat a konzollal, az ülés tartóvázát, a jobb panel alján lévő alkatrészt, és az Eduard 65-ös darabját. Az egész egységet lefestettem (az oldalpaneleket külön!) és beépítettem a törzsbe. Ugyanide került a kit B-22-es, - igen rosszul illeszkedő - alkatrésze is, melynek nagyon nehéz az összedolgozása a környezetével. A kabinteknőt alulról ezüstre fújtam és a megfelelő árnyékolás után a helyére ragasztottam.

SzárnyakA felső részekből pengével kivágtam a futószárak illesztőcsapjait, mert az N-33/34-es részegységek pozicionálása után ferdén állnának. Az alkatrészek elhelyezése után az Eduard 44/48-as rezeivel együtt tettem vissza a helyükre azokat. A szárny és törzs csatlakozásánál az illesztés nagyon rossz, alul komoly szinteltérések vannak és a tömítés eldolgozása során szép részletek tünnek el. A magassági kormány alkatrészei után az oldalkormány különálló darabját építettem be. Itt komoly hiba, hogy az alkatrész sokkal vékonyabb, mint a helye és ezt nem is lehet korrigálni. A kabintető első és hátsó darabjait helyükre ragasztottam. (A hátsót a beépítéshez kb. 1,2 mm-rel szét kellett feszítenem, de az illeszkedése így sem jó.)

Az orrfutóakna/gépágyútér alkatrészét egyesíttettem a hátsó tüzfallal, mielőtt a helyére tettem volna, súlyt helyeztem el az üres részbe. A gépágyúk nagyon szépek, egyedül a testük felezővonalába kellett egy vonalat vésnem. A gépágyúteret csak jobb oldalról akartam láttatni, ezért a másik felét lezártam a H-7/13 alkatrészekkel. A hajtómügondolákat belülről elvékonyítottam és szétfürészeltem, mivel nyitott állapotban szerettem volna bemutatni a Jumo turbinát. A jobb oldaliról csak a szárny előtti panelt „vettem le", ezért ide készen kellett beragasztani a hajtómüvet és a beömlő darabját.

HajtómüA Dragon 5505-ös (Horten Ho-229) készletéből való minta alapján öntéssel készült. A részletek szépen követik az eredetit csak néhány kisebb dolgot kellett pótolnom. A beömlőnyíláshoz úgy illesztettem, hogy az első elszükülő rész végénél elfürészeltem és oda ragasztottam a B-12-es darabot. A maradékot levágva, a kapott gyürüt a B-12-es elejére tettem, ügyelve a jó arányokra. így pontosan csatlakozott a hajtómübeömlőhöz és pozícionálta a szerkezetet.

FestésA festésminták közül a kettes számút választottam (Me 262 A1-a). A restaurált példány Washingtonban, az NASM Jet Galleryben található. Az erről készült fotók alapján a festési útmutatóban kisebb hibákat találtam: a törzsön az átmeneteknél egyenes vonalak vannak és zavaró, hogy a rajzon a valóságban sötétebb színt jelölik világosabbal. Az eredeti gépet Heinz Arnold repülte és 49 légigyőzelmet aratott vele. A festést az alsó RLM 76-os színnel kezdtem, ezután a világosabb 82-es, végül a 81-es következett. A szárny foltjait egyenes vonalakkal festettem, mert az RLM hivatalos festési utasításában is így szerepel. (A korabeli fotókon is inkább ilyenek a gépek szárnyai, bár a háború ezen szakaszában már bármi előfordulhatott...) A foltok közötti átmenetet jobban higított festékkel fújtam, (így finomabb minta készíthető. Végül a (matricaként is adott) piros-kék csíkot festettem fel a farokra. A panelvonalak befuttatása és a futóalkatrészek felragasztása után matt lakkal állítottam be a gép fényességét. A maszkolások eltávolítása után a bal oldali hajtómüvet is a helyére tettem és a még hiányzó alkatrészeit felragasztottam a burkolat alá. Nyitva rögzítettem a gépágyúk ajtaját (a támasztórúdja húzott szálból készült). A pilótafülkében rögzítettem a páncélüveget, az ülést, a botkormányt stb. A kabintető nyíló részébe beépítettem az Eduard alkatrészeket. Az antenna hajszálból van. A makettre finoman koszolódás, kormozódás nyomait fújtam és kopásnyomokat festettem.

Felhasznált irodalom:Me 262A (Aero Detail No.9)Kenneth Merríck: German Aircraft Interiors, 1935-1945A tesztelt makettet a Ho-Ki Modell Bt. (1067 Budapest, Teréz krt. 7.) bocsátotta rendelkezésünkre.

Felhasznált kiegészítő- és feljavítókészlet:Messerschmitt Me 262A-0aGyártó: Eduard (CZ)Méretarány: 1:48Katalógusszám: 48205Anyag: fémmaratásAlkatrészek: 105Alkalmazás: külső/belsőAjánlott kit: Revell

Az alkatrészek főként a kabint, a futóaknát, a futóaknaajtókat veszik célba, ezen kívül többféle éjszakai vadászhoz kapunk szép antennákat is. A kabinban új müszerfalat, lábtartót, pedálokat, hevedereket, kapcsolókat és mozgatókarokat helyezhetünk el. A kabintető belső oldalára borításokat, kapaszkodót, no meg fejpáncélt ragaszthatunk. A főfutók belsejébe borítást és aknaajtókat adnak, a hab a tortán pedig a két bombára való szárny, és a többféle antenna az éjszakai vadászokhoz.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.