2017. 03. 24. péntek
Gábor, Karina
: 309 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Messerschmitt Me 262

JETfly  |  2005-04-22 06:30:33

A Dragon dobozból egy Trimaster gyártmányú makett alkatrészei kerültek elő. Kapunk hozzá három gumiabroncsot és két maratott lapot is. A kidolgozás nagyon jó, komplett a gépágyútér, nyitható a kabintető és gyönyörűek a futóműaknák. Szép fényes felületek és hajszálvékony vésett panelvonalak csábítják a vevőt.

Gyártó: DragonMéretarány: 1:48Katalógusszám:5507Anyag: fröccsöntött/rézmaratásAlkatrészek: 161/32Matricaválaszték: 2

Az építést a törzsfelekkel kezdtem. A futóaknák látható részeit ezüstre fújtam és árnyékoltam. A kisebb alkatrészeket külön festettem és így ragasztottam a helyükre, majd fotók alapján pótoltam a vezetékeket. A törzsfeleket ezután egyesítettem és eldolgoztam a nyomokat. A pilótafülke alkatrészei igen szépek és pontosak, de az Eduard ehhez is készített feljavítót, mellyel tovább lehet részletezni azokat. (Gyönyörüek a maratott pedálok és azok tartókonzolja de ugyanez mondható el a müszerfalról is.) Az alkatrészeket külön festettem RLM 66-os szürkére, majd a müszerek körüli területeket színeztem fotók alapján, Ezután felragasztottam a hátlapra a kijelzők filmjét, erre kis korongok kerültek, végül vékony rézdrótból „behuzaloztam" mindegyiket. A kabinteknőbe rögzítettem a lábtartót, a pedálokat a konzollal, az ülés tartóvázát, a jobb panel alján lévő alkatrészt, és az Eduard 65-ös darabját. Az egész egységet lefestettem (az oldalpaneleket külön!) és beépítettem a törzsbe. Ugyanide került a kit B-22-es, - igen rosszul illeszkedő - alkatrésze is, melynek nagyon nehéz az összedolgozása a környezetével. A kabinteknőt alulról ezüstre fújtam és a megfelelő árnyékolás után a helyére ragasztottam.

SzárnyakA felső részekből pengével kivágtam a futószárak illesztőcsapjait, mert az N-33/34-es részegységek pozicionálása után ferdén állnának. Az alkatrészek elhelyezése után az Eduard 44/48-as rezeivel együtt tettem vissza a helyükre azokat. A szárny és törzs csatlakozásánál az illesztés nagyon rossz, alul komoly szinteltérések vannak és a tömítés eldolgozása során szép részletek tünnek el. A magassági kormány alkatrészei után az oldalkormány különálló darabját építettem be. Itt komoly hiba, hogy az alkatrész sokkal vékonyabb, mint a helye és ezt nem is lehet korrigálni. A kabintető első és hátsó darabjait helyükre ragasztottam. (A hátsót a beépítéshez kb. 1,2 mm-rel szét kellett feszítenem, de az illeszkedése így sem jó.)

Az orrfutóakna/gépágyútér alkatrészét egyesíttettem a hátsó tüzfallal, mielőtt a helyére tettem volna, súlyt helyeztem el az üres részbe. A gépágyúk nagyon szépek, egyedül a testük felezővonalába kellett egy vonalat vésnem. A gépágyúteret csak jobb oldalról akartam láttatni, ezért a másik felét lezártam a H-7/13 alkatrészekkel. A hajtómügondolákat belülről elvékonyítottam és szétfürészeltem, mivel nyitott állapotban szerettem volna bemutatni a Jumo turbinát. A jobb oldaliról csak a szárny előtti panelt „vettem le", ezért ide készen kellett beragasztani a hajtómüvet és a beömlő darabját.

HajtómüA Dragon 5505-ös (Horten Ho-229) készletéből való minta alapján öntéssel készült. A részletek szépen követik az eredetit csak néhány kisebb dolgot kellett pótolnom. A beömlőnyíláshoz úgy illesztettem, hogy az első elszükülő rész végénél elfürészeltem és oda ragasztottam a B-12-es darabot. A maradékot levágva, a kapott gyürüt a B-12-es elejére tettem, ügyelve a jó arányokra. így pontosan csatlakozott a hajtómübeömlőhöz és pozícionálta a szerkezetet.

FestésA festésminták közül a kettes számút választottam (Me 262 A1-a). A restaurált példány Washingtonban, az NASM Jet Galleryben található. Az erről készült fotók alapján a festési útmutatóban kisebb hibákat találtam: a törzsön az átmeneteknél egyenes vonalak vannak és zavaró, hogy a rajzon a valóságban sötétebb színt jelölik világosabbal. Az eredeti gépet Heinz Arnold repülte és 49 légigyőzelmet aratott vele. A festést az alsó RLM 76-os színnel kezdtem, ezután a világosabb 82-es, végül a 81-es következett. A szárny foltjait egyenes vonalakkal festettem, mert az RLM hivatalos festési utasításában is így szerepel. (A korabeli fotókon is inkább ilyenek a gépek szárnyai, bár a háború ezen szakaszában már bármi előfordulhatott...) A foltok közötti átmenetet jobban higított festékkel fújtam, (így finomabb minta készíthető. Végül a (matricaként is adott) piros-kék csíkot festettem fel a farokra. A panelvonalak befuttatása és a futóalkatrészek felragasztása után matt lakkal állítottam be a gép fényességét. A maszkolások eltávolítása után a bal oldali hajtómüvet is a helyére tettem és a még hiányzó alkatrészeit felragasztottam a burkolat alá. Nyitva rögzítettem a gépágyúk ajtaját (a támasztórúdja húzott szálból készült). A pilótafülkében rögzítettem a páncélüveget, az ülést, a botkormányt stb. A kabintető nyíló részébe beépítettem az Eduard alkatrészeket. Az antenna hajszálból van. A makettre finoman koszolódás, kormozódás nyomait fújtam és kopásnyomokat festettem.

Felhasznált irodalom:Me 262A (Aero Detail No.9)Kenneth Merríck: German Aircraft Interiors, 1935-1945A tesztelt makettet a Ho-Ki Modell Bt. (1067 Budapest, Teréz krt. 7.) bocsátotta rendelkezésünkre.

Felhasznált kiegészítő- és feljavítókészlet:Messerschmitt Me 262A-0aGyártó: Eduard (CZ)Méretarány: 1:48Katalógusszám: 48205Anyag: fémmaratásAlkatrészek: 105Alkalmazás: külső/belsőAjánlott kit: Revell

Az alkatrészek főként a kabint, a futóaknát, a futóaknaajtókat veszik célba, ezen kívül többféle éjszakai vadászhoz kapunk szép antennákat is. A kabinban új müszerfalat, lábtartót, pedálokat, hevedereket, kapcsolókat és mozgatókarokat helyezhetünk el. A kabintető belső oldalára borításokat, kapaszkodót, no meg fejpáncélt ragaszthatunk. A főfutók belsejébe borítást és aknaajtókat adnak, a hab a tortán pedig a két bombára való szárny, és a többféle antenna az éjszakai vadászokhoz.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 12:37:22
A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
2017-03-17 10:12:54
A román védelmi minisztérium újabb F-16-osok vásárlását tervezi, mellyel a már korábban megrendelt példányokat egészítenék ki. A döntést, a napokban megszavazott védelmi költségvetés 2%-kal történő növelésének bejelentése után hozták meg.
2017-03-16 13:17:10
2015. május 7-én (Eglin Légibázis, Florida) az USAF 33. Harcászati Repülőezred parancsnokhelyettese, Christine Mau alezredes történelmet írt – sikeresen végrehajtotta első felszállását az F-35 Joint Strike Fighter-en.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.
2017. 03. 23., 10:03
Nyitásra még nincs időpont, a szünetért a kárpótlás a szebb és jobban felszerelt Park lesz. Reptérlátogatók: irány az igazi, bár lezárt futószállópálya!
2017. 03. 22., 13:15
Nagyobb terület, jobb technika, az új Aeropark látogatóinak külön ingyenes parkoló. Jobb rálátás – és a távlati kilátások?

  Legfrissebbek most

Az Afgán Légierő a napokban újabb A-29 Super Tucano típusú könnyű-támadó repülőgépeket vett át. Az Egyesült Államok légierejének információi szerint, 2017. március 20-án 4 darab Super Tucano landolt a kabuli nemzetközi repülőtéren.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

1918. március 23., Olaszország, Pergine repülőtere: vitéz Boksay Antal repülőfőhadnagy végrehajtja az első sikeres magyar katonai ejtőernyős ugrást. 2017. március: mint már régóta minden évben, idén is e történelmi ugrás előtt tisztelegve tartják fegyvernemi napjukat a Magyar Honvédség ejtőernyősei.