2017. 03. 28. kedd
Gedeon, Johanna
: 309 Ft   : 285 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Antonov An-225 Mriya

JETfly  |  2005-03-29 18:09:34

Az An-225, a világ legnagyobb repülőgépe. Ez a kijelentés nem hangzik szerénytelennek, ha adatokkal is támasztjuk alá. Az egyik legkézenfoghatóbb adat, hogy ez a repülőgép közel 250 tonna árút tud elszállítani, százzal többet, mint jelen korunk legfrissebb óriás gépe az A380.

A repülőgépet tervezésekor három fontos feladat kört szabtak meg a leendő óriás gépnek az O.K. Antonov iroda szakemberei.

- nagy mennyiségü árú szállítása a tehertérben- különleges méretü tárgyak szállítása a repülőgép törzsében- ürsikló szállítása az indítási magasságig.

A felsorolásból az elsődleges cél végül a szovjet ürsikló program gerincét alkotó Buran levegőbe emelése lett. A repülőgép alapjául az An-124 szolgált. A Ruszlán terveit alapul véve három és félévi munka után készült el az An-225 Mriyan. A Mriyan név ukránul álmot jelent, és mint a története bizonyítja, az Antonov iroda nagy álma volt és maradt ez a gép. A kész gép 1988. november 30-án gurult le a gyártósorról és három héttel később, december 21-én emelkedett fel első szüz repülésére, mely hetvenöt percig tartott.

1989-ben állt szolgálatba és ebben az évben már be is mutatták a Paris Air Show-n, ahol ez a gép volt méltán a legnagyobb érdekesség. A párizsi vendégszereplés után több repülőbemutatón és szakkiállításon mutatták be a világ legnagyobb repülőgépét Angliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Arab Emirátusokban, Kanadában, Írországban, Csehszlovákiában és Oroszországban.

Mivel finanszírozási problémák miatt a Buran programot leállították, így a Mriya raktárba került 1994-ben. Hajtómüveit aktív An-124-esekbe építették be. 2000-ben újra felébresztették álmából az óriás gépet. Döntés született, hogy a repülőt a civil kereskedelmi légiforgalomban hasznosítják, mint teherszállító. Az újjászületett repülőgép második szüz repülése 2001. május 7-én történt.

Hogyan szállítható egy-egy Boeing típus a Mriya-val

A felébresztett típushoz nagy reményeket füzött az Antonov iroda. Több külföldi érdeklődés is érkezett. A Delta és az Atlas amerikai légitársaságok szállítási kapacitásukat akarták növelni a típussal. Némely cég a Boeing B-737 szállítására vette volna igénybe. Amerikai kísérleti repülőprogramban a Venture Star-ba tervezték, mint anyarepülőgépet.  A tervek, tervek maradtak és megrendelés nem érkezett a típusra pedig kapacitásában, repülési tulajdonságaiban és árában is jobb pataméterekkel rendelkezett, mint konkurensei a B-747 vagy a C-17 Globemaster III.

A Venture Star kísérleti program tervei

Miben fejlesztették az An-124 Ruszlánt az Antonov tervezői?

Az An-225 törzse 15 méterrel, rakodó tere 6,5 méterrel hosszabb a Ruszlannál. A Mriya-t hat darab Progress D-18T hajtómü emeli a magasba, ez kettővel több, mint elődjénél. A repülő rakományát csak a felnyitható orrészen keresztül lehet bepakolni. A későbbi típusokhoz tervezték, hogy hátsó rakodó rámpán is a repülő rakterébe juttathassák a szükséges rakományt. Az An-225 nagyobb teher szállítására alkalmas, nagyobb az önsúlya és emiatt a futómüvek is több, összesen 32 kerékből állnak. Kettő-kettő az orrfutóban tizennégy-tizennégy a főfutókban, oldalanként hét kerékkel.

Jelenleg Az Antonov Airlines repüli az egyetlen típust szerte a világban. 2002-ben felröppent a hír, hogy megkezdik a második An-225 építését, de az építés még nem fejeződött be.

An-225 Mriyan müszaki adatai

Személyzet:

6 fő

Maximális felszállósúly: 

600.000 kg Maximális teher kapacitás:

250.000 kg

Maximálsi sebesség:

 850 Km/h

Hatósugár maximális teherrel:

 4.500 km

Hatósugár üresen:

15.400 km/h

Fesztávolság:

88,4 m

Repülőgép hossza:

84 m

Magassága:

18,1 m

Teher kabin méretei:

43,3 m x 6,4 m x 4,4 m

Hajtómüvek:

6x Progress D-18T

Hajtómü teljesítmény:

 6x 230 kN

Felszállási-leszállási út hossza:

 3.000 m

   

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-03-23 13:41:00
2017. március 16-tól április közepéig hat darab Eurofighter Typhoon állomásozik az izlandi Keflavik repülőterén. A vadászrepülőgépek az Olasz Légierő alakulataitól érkeztek és a NATO észak-európai légvédelmi készültségi erőit fogják támogatni.
2017-03-23 10:44:35
Megkezdődtek az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis kettős célú hasznosításra történő átalakításának előkészületei. A tervek szerint 2018 végére kell megfelelnie a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó civil szabályzóknak és elvárásoknak.
2017-03-22 16:35:07
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, a Malajziában megrendezett LIMA-2017 nemzetközi légiszalonon mutatkoznak be az Orosz Vitézek új gépeikkel, a Szu-30SzM típussal. Az orosz kötelék programja ráadásul új elemeket is tartalmaz.
2017-03-22 13:25:54
Az Iraki Légierő parancsnoka, Anwar Hamad Amin altábornagy a napokban arról számolt be, hogy a légierő átvehette az első T-50IQ típusú harci-kiképző repülőgépeket, melyeket a koreai KAI (Korea Aerospace Industries) vállalat szállított le.
2017-03-22 09:29:29
Megkezdődött a másodhelikopter-vezető jelöltek képzése Szolnokon. A Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnöksége által kiírt belső pályázatra jelentkezők közül tizenheten feleltek meg a repülőorvosi alkalmassági vizsgálat szigorú követelményeinek.
2017-03-20 14:32:22
Március 15-én, a dél-ukrajnai Zaporizzsjában található Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában tett látogatása során Petro Porosenko ukrán elnök bejelentette, hogy Ukrajna saját, kéthajtóműves vadászrepülőgépet fog fejleszteni.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 03. 28., 14:37
Történelmi jelentőségű repülésnek is nevezhető az a felszállás, amelyet a napokban hajtott végre a kanadai Bombardier repülőgépgyár új CS100-as repülőgépe amikor nonstop átrepült London City repülőteréről a New York-i JFK-re.
2017. 03. 27., 10:39
Negyven éve ütközött a ködös repülőtéren a két 747-es. Humán faktor és technikai tanulságok.
2017. 03. 24., 13:02
A nagy kérdés az akkumulátor és a hatótávolság. A NASA tervei és a Long EZ rekordváltozata. Óceánrepülés elektromos géppel? Az easy is beszáll a fejlesztésbe.
2017. 03. 23., 16:49

Korszerű kiképzőgépekkel gyarapodik a Magyar Légierő

Elvégezték az utolsó simításokat azokon a Zlin Z−242L típusú repülőgépeken, amelyek március 24-én érkeznek hazai állomáshelyükre.

  Legfrissebbek most

Az elemzés, melyet a napokban a lengyel védelmi minisztérium a fegyveres erők vezetőivel, valamint a minisztérium szakértői csoportjával vizsgált meg, megállapította, hogy az légierő részére tervezett F-16A/B vadászgépek beszerzése és hadrendbe állítása nem lenne gazdaságos, hatékony döntés.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Airbus Defence and Space vállalat stílusosan a LIMA-2017 szakkiállításra időzítve, átadta Malajziának a negyedik, egyben utolsó A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgépet.