2016. 12. 03. szombat
Ferenc, Olívia
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A gyakorlat egy napja

JETfly  |  2005-03-09 22:56:48

Négy napig közös kiképzési repülőgyakorlatot hajtanak végre a magyar és brit pilóták. Ez a tömör információ, de hogyan telik a gyakorlat egy napja?

Természetesen minden szervezéssel kezdődik. Első mozzanat a tervező konferencia, ami ebben az esetben februárban volt. Ezen összejövetelen dönti el a két fél, milyen harci technikával, milyen számban, milyen feladatokat hajtanak végre. A brit-magyar gyakorlat keretén belül az egy-egy elleni, a kettő-egy elleni és a kettő-kettő elleni közel és távol légiharc feladatok valamint az OCA (támadó)- CAP ( védelmező) feladat végrehajtását tűzték ki célul.

Egy adott repülési nap tervezése előző nap kezdődik. A repülés szervező parancsnoka állítja össze a feladatokat a rendelkezésre álló gép és pilóta létszám valamint az előre tervezett feladatok tudatában.

A repülési napon a felszállás előtt két órával kezdik meg a pilóták a felkészülést. Az eligazításon információt kapnak az elvégzendő feladatokról, az adott légterekről, az időjárás viszonyokról. Az együttes briefing után kis csapatokban egyeztetnek tovább a pilóták. Ki-ki a feladatot végrehajtó kollegájával beszéli meg a teendőket. Egy kettő-kettő elleni légiharcnál a négy pilóta egyezteti a repülés közbeni hívó neveket, a légiharc kezdetét jelentő parancsot, a rádió forgalmazás frekvenciáit, az első manőverek magasságát, irányát valamint az egész repülés magassági, sebességi paramétereit.

 A briefing után hamarosan irány az indítási zóna, ahonnan a műszaki szakemberek által felkészített gépek, a feladatban meghatározott időben indulnak gurulnak a felszálláshoz. A felszállások után a kijelölt légtérbe érve kezdik meg a légiharcot a hajózók. A repülési feladatok elvégzése után visszatérnek a gépek a kiindulási repülőtérre.

A leszállás után nem ér még véget a feladat. Talán a legfontosabb mozzanat következik, a debriefing, a tapasztalatok megbeszélése. Vannak alkalmak, főként nagyobb gyakorlatok során, mikor a debriefing tovább tart, mint a repülés ideje.A debriefing tapasztalatai mindkét nemzet pilótáinak sok eredményt hozott. A magyarok NATO eljárásokat sajátítottak el, gyakorolták az AMRAAM rakéták elhárításának taktikáját és csiszolták harci tudásukat. A brit pilóták közelről ismerték meg a MiG-29-es közel légiharc taktikáit és gyakorolták az ellene való támadást.

A debriefing után a következő nap felkészülése kezdődik meg. Elkészül a másnapi repülési tervtábla és elkezdik a felkészülést a következő napra.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.