A Boeing Airborne Laser (ABL) csapata december 3-án az Edwards Légibázison végrehajtotta a Harcvezetési, valamint a Sugárvezérlő/Tűzvezető (BC/FC) rendszer első repülési tesztjét.
A Repülőgép fedélzeti lézer (ABL) fegyverrendszer projekt fővállalkozója a Boeing, valamint a cég felelős a fedélzeti rendszerek integrációjáért is. A vállalat végzi a megawatt osztályú, nagyenergiájú kémiai oxigén-jód lézer (COIL) beépítését egy Boeing 747-400F típusú repülőgépbe, amely képes ballisztikus rakéták felderítésére, követésére és megsemmisítésére a röppálya felszálló ágán. Emellett az ABL képes információt adni a globális ballisztikus rakétavédelmi rendszer más elemei részére is az indítás helyéről, a rakéta pályájáról, és a becsapódás várható helyéről egyaránt.
„Ez egy jelentős technikai állomás az ABL program történetében, mely bizonyítja az általunk elért folyamatos fejlődést,” jelentette ki Jim Ewatt, a Boeing Rakétavédelmi Rendszerek alelnök-vezérigazgatója.
Az ABL hordozó repülőgép kezdeti légialkalmassági és a Harcvezetési rendszer tesztjei 2002-ben kezdődtek, miután jelentős módosításokat hajtottak végre, hogy a korábbi polgári repülőgépet alkalmassá tegyék a megawatt-osztályú irányított energia-fegyverrendszer hordozására. A sikeres teszteket követően, 2002 végén, a repülőgépet az Edwards Légibázisra szállították, a további fegyverrendszerek beépítése céljából.
„A továbbiakban folytatni fogjuk a repülési teszteket, melyek a Harcvezetési és a Sugárvezérlő rendszer együttműködésének ellenőrzésére irányulnak, valamint arra, hogy keletkező vibráció és annak hatása a rendszerre várakozásainknak megfelelően a tűréshatáro belül vannak,” mondta Ewatt úr.
Az ABL kulcsfontosságú eleme az amerikai kormány ballisztikus rakétavédelmi rendszerének. Egy esetleges alkalmazás során az ABL érzékelő rendszere felderíti és követi az ellenség által indított rakétát még a röppálya felszálló ágán, majd a nagyenergiájú lézer segítségével megsemmisíti azt. Az ABL érzékelő rendszere emellett azonosítja a rakétaindítás, és a várható becsapódás helyét is, majd a szerzett információkat továbbítja a rakétavédelmi rendszer más elemei számára is
A programban a Boeing felel a fegyverzeti rendszer integrációjáért, valamint a cég fejleszti a hordozó platformként szolgáló modifikált repülőgépet és a harcvezetési rendszert is. A projektben más partnerek mellett részt vesz a Northrop-Grumman, aki a rendszer lézerszegmensét szállítja, valamint a Lockheed Martin, aki a BC/FC szegmens fejlesztéséért felel.
A Boeing Company részét képező Boeing Integrated Defense Systems a világ egyik legnagyobb űr és védelmi rendszereket gyártó vállalata. A St. Louisi székhelyű vállalat termelése eléri az évi 27 milliárd dollárt. A cég hálózatközpontú rendszereket kínál katonai, kormányzati és kereskedelmi megrendelői számára a világ minden pontjára. A vállalat világelső a hírszerző, megfigyelő és felderítő rendszerek forgalmazásában; a világ legnagyobb katonai repülőgép gyártója; a legnagyobb műholdakat gyártó vállalkozás; az űrbázisú kommunikációs rendszerek vezető szállítója; az amerikai rakétavédelem és a Belbiztonsági Minisztérium elsőszámú rendszer integrátora; a NASA legnagyobb alvállalkozója; és világvezető a különböző űreszközök felbocsátása területén.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.