2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Focke-Wulf 190 a levegőben!

JETfly  |  2004-11-28 19:44:42

Egy kis, és lelkes német üzem fura vállalkozásba kezdett, felélesztve egy 60 éves legendát, úgy döntött fw-190-es harcigépeket fog gyártani.

A Flug Werk GmbH. neve ismerősen csenghet a veterán gépek szerelmeseinek. A cég évek óta foglalkozik gépek restaurálásával, azon belül is a német harci gépek specialistái. Azonban 1996-ban egy egészen új vállalkozásba fogtak, miután az az ötletük támadt, hogy felélesztik a fw-190 típust, és újra indítják a gyártását, mely közel 60 éve szünetel.

 

 

A szaktudás adva volt a projekthez. A Flug Werk szerződést kötött egy romániai céggel a szerkezeti elemek legyártására, azonban a legnagyobb problémát a megfelelő motor kiválasztása jelentette. Az eredeti BMW801-es nem jöhetett szóba, mivel óriási költség lett volna a megfelelő újragyártása és az alkatrész utánpótlás biztosítása. A piacon található csillagmotorok közül végül az Ash 82-re esett a választás. Sokaknak ismerős lehet ez a motor. Ez szolgált a háború alatt a Lavochkin La-7-es vadászgépekben, valamint ennek a módosított változata dübörög az An-2-es gépekben is. Ez a motor nagyban hasonlít az eredeti BMW hajtóműre. Ez egy 14 hengeres, 42 literes, 1900 lóerős közvetlen befecskendezésű csillagmotor, súlya és mérete is hasonló a 801-eséhez. Ráadásul a mai napig gyártják Kínában, így az alkat-részutánpótlás is biztosított. Ennek köszönhetően tökéletesen megfelelt az új fóka meghajtására.

 

 

 

Az új gép a Fw-190A8 tervein alapszik, végleges típusa FW-190A8/N, azonban a motoron túl még néhány paraméterében eltér a háborús elődjétől. A háború alatt lövésálló, önzáródó 650 literes üzemanyagtartályokkal látták el, melyek jelentős súllyal és helyigénnyel bírtak. Az új üzemanyagtartályok, modern hegesztett lemezszerkezetek, melyeknek űrtartalma így összesen 880L-re emelkedett.

 

 

A teljes repülőgép 450kg-al lett könnyebb, mint az eredeti modell. Ennek oka a fegyverzet hiánya, a páncéllemezek alumíniumból való elkészítése és a nehéz, régi rádiókészülék elhagyása. A sárkányszerkezet egyébként 98%-ban megegyezik az eredetivel, az apró eltéréseket csak az újabb, használhatóbb rendszerek beépítésénél találhatunk.

 

 

Érdekesség, hogy az elkészült 12 FW 190 A8/N farokfutói mind eredeti háborús fókákból származnak, és így saját történetük van. Természetesen ezeket az alkatrészeket teljesen felújították, így teljes értékűek.

 

 Motor :

Asch 82 "T" / 14 hengeres, 42 l, 1900 Leközvetlen befecskendezéses

Légcsavar:

MT-Propeller 3-tollú, 330 cm átmérő, állandó sebességű, fa-kompozit tollak

Szárny:

fesztáv :10.50 mtszárnyfelület : 18,30 m2

Törzs:

hossz: 9,10 mtmagasság: 3,95 mt

Súly :

üres súly : ~2.900 kgmax. súly :~ 3.800 kg

Üzemanyag Olaj 

~ 880 ltr~ 60 ltr

Max sebesség @20.000 lábon

635 km/h

Felszálló sebesség

165 km/h, szigorúan 3 pontos állásból

Landolási sebesség

185 km/h 3 pontos módon

Utazó sebesség@2.300 ford/perc

585 km/h

Kezdeti emelkedési sebesség

4000 láb/perc

Gazdaságos szolgálati magasság

20.000 láb

Hatótáv

990 km

 

A gépek berepülése a nyáron kezdődött meg és nagyszerűen halad. A gép megőrizte az eredeti konstrukció minden előnyét, ízig-vérig egy igazi Fw-190-est kap, aki kifizeti érte a nem éppen alacsony vételárat.

 

 

De lássuk mennyibe is kerül a fóka életérzés Euróban kifejezve:

A gép kizárólag kit formájában kapható (mely nem tartalmazza többek között a műszereket, az oxigénellátó rendszert, a kábelezést, a kommunikációs berendezéseket), tehát nekünk kell összeszerelnünk az elemeket.

 

Maga a kit jelenleg 555.000 Euro

Kaphatunk hozzá 300L-es ledobható tartályt további 7000Euro-ért

És a fenti felfüggesztéséhez szükséges csomópontot 2500Euro-ért

 

 

Mennyit fogyaszt és mennyibe kerül  a fentartása? ugyan....hangos, gyors, fapados, de főleg félelmetesen nagy élmény repülni vele, és igen, csak EGY ülése van!:)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.