2017. 04. 30.
Katalin, Kitti
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Focke-Wulf 190 a levegőben!

JETfly  |  2004-11-28 19:44:42

Egy kis, és lelkes német üzem fura vállalkozásba kezdett, felélesztve egy 60 éves legendát, úgy döntött fw-190-es harcigépeket fog gyártani.

A Flug Werk GmbH. neve ismerősen csenghet a veterán gépek szerelmeseinek. A cég évek óta foglalkozik gépek restaurálásával, azon belül is a német harci gépek specialistái. Azonban 1996-ban egy egészen új vállalkozásba fogtak, miután az az ötletük támadt, hogy felélesztik a fw-190 típust, és újra indítják a gyártását, mely közel 60 éve szünetel.

 

 

A szaktudás adva volt a projekthez. A Flug Werk szerződést kötött egy romániai céggel a szerkezeti elemek legyártására, azonban a legnagyobb problémát a megfelelő motor kiválasztása jelentette. Az eredeti BMW801-es nem jöhetett szóba, mivel óriási költség lett volna a megfelelő újragyártása és az alkatrész utánpótlás biztosítása. A piacon található csillagmotorok közül végül az Ash 82-re esett a választás. Sokaknak ismerős lehet ez a motor. Ez szolgált a háború alatt a Lavochkin La-7-es vadászgépekben, valamint ennek a módosított változata dübörög az An-2-es gépekben is. Ez a motor nagyban hasonlít az eredeti BMW hajtóműre. Ez egy 14 hengeres, 42 literes, 1900 lóerős közvetlen befecskendezésű csillagmotor, súlya és mérete is hasonló a 801-eséhez. Ráadásul a mai napig gyártják Kínában, így az alkat-részutánpótlás is biztosított. Ennek köszönhetően tökéletesen megfelelt az új fóka meghajtására.

 

 

 

Az új gép a Fw-190A8 tervein alapszik, végleges típusa FW-190A8/N, azonban a motoron túl még néhány paraméterében eltér a háborús elődjétől. A háború alatt lövésálló, önzáródó 650 literes üzemanyagtartályokkal látták el, melyek jelentős súllyal és helyigénnyel bírtak. Az új üzemanyagtartályok, modern hegesztett lemezszerkezetek, melyeknek űrtartalma így összesen 880L-re emelkedett.

 

 

A teljes repülőgép 450kg-al lett könnyebb, mint az eredeti modell. Ennek oka a fegyverzet hiánya, a páncéllemezek alumíniumból való elkészítése és a nehéz, régi rádiókészülék elhagyása. A sárkányszerkezet egyébként 98%-ban megegyezik az eredetivel, az apró eltéréseket csak az újabb, használhatóbb rendszerek beépítésénél találhatunk.

 

 

Érdekesség, hogy az elkészült 12 FW 190 A8/N farokfutói mind eredeti háborús fókákból származnak, és így saját történetük van. Természetesen ezeket az alkatrészeket teljesen felújították, így teljes értékűek.

 

 Motor :

Asch 82 "T" / 14 hengeres, 42 l, 1900 Leközvetlen befecskendezéses

Légcsavar:

MT-Propeller 3-tollú, 330 cm átmérő, állandó sebességű, fa-kompozit tollak

Szárny:

fesztáv :10.50 mtszárnyfelület : 18,30 m2

Törzs:

hossz: 9,10 mtmagasság: 3,95 mt

Súly :

üres súly : ~2.900 kgmax. súly :~ 3.800 kg

Üzemanyag Olaj 

~ 880 ltr~ 60 ltr

Max sebesség @20.000 lábon

635 km/h

Felszálló sebesség

165 km/h, szigorúan 3 pontos állásból

Landolási sebesség

185 km/h 3 pontos módon

Utazó sebesség@2.300 ford/perc

585 km/h

Kezdeti emelkedési sebesség

4000 láb/perc

Gazdaságos szolgálati magasság

20.000 láb

Hatótáv

990 km

 

A gépek berepülése a nyáron kezdődött meg és nagyszerűen halad. A gép megőrizte az eredeti konstrukció minden előnyét, ízig-vérig egy igazi Fw-190-est kap, aki kifizeti érte a nem éppen alacsony vételárat.

 

 

De lássuk mennyibe is kerül a fóka életérzés Euróban kifejezve:

A gép kizárólag kit formájában kapható (mely nem tartalmazza többek között a műszereket, az oxigénellátó rendszert, a kábelezést, a kommunikációs berendezéseket), tehát nekünk kell összeszerelnünk az elemeket.

 

Maga a kit jelenleg 555.000 Euro

Kaphatunk hozzá 300L-es ledobható tartályt további 7000Euro-ért

És a fenti felfüggesztéséhez szükséges csomópontot 2500Euro-ért

 

 

Mennyit fogyaszt és mennyibe kerül  a fentartása? ugyan....hangos, gyors, fapados, de főleg félelmetesen nagy élmény repülni vele, és igen, csak EGY ülése van!:)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 28., 09:57
Minden tartály tele volt kerozinnal, Törökországot el kellett volna kerülni?
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.

  Legfrissebbek most

A napokban megérkezett Izraelbe (a Nevatim légibázisra) a soron következő 3 F-35A Lighting II (Adir) típusú ötödik generációs vadászrepülőgép – írja a Lockheed Martin.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban, a Nigériai Légierő megalakulásának 53. évfordulóján, 2017. április 22-én, a Makurdi légibázison tartott ünnepségen hivatalosan is hadrendbe állt az első 2 Mi-35M típusú harci helikopter.