2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Fellendülőben a légiközlekedés?

JETfly  |  2004-10-07 16:35:42

Az amerikai Boeing repülőgép gyártó konszern meglátása szerint a légiközlekedési ágazat lendületes fellendülési fázis kezdetéhez érkezett. A forgalom már meghaladja a 2000-es szintet, és az elkövetkező 20 évben évi öt százalékos ütemben bővül majd tovább. A repülőgépgyártók 2023-ig 25 ezer új gépet adnak át a forgalomnak és ezzel 1620 milliárd dollár bevételre tesznek majd szert. A légi utasforgalom évi 5,2 százalékkal, a teherforgalom pedig 6,2 százalékkal emelkedik majd.

A növekvő kereslet függvényében a légitársaságok ismét üzembe helyezik forgalomból kivont gépeiket is. Az idén mint a Boeing, mind az Airbus a tavalyinál magasabb eladásokra számít. A Boeing legalább 285, az Airbus pedig 306 gépet ad majd át megrendelőinek. Jövőre a Boeing 315 gépet kíván eladni. A legnagyobb reményeket a 7E7-sorozatú 250 férőhelyes hosszújáratú gépének sikeréhez füzi. Ettől a kategóriától várja forgalmának 43 százalékát, a nagyférőhelyes gépektől pedig, ahová az Airbus fejlesztés alatt álló A380-as 555 férőhelyes gépe is be kíván törni, mindössze tizenegy százalékát. A Boeing piaci előrejelzése több célállomás között sürüsödő forgalmat helyez kilátásba még kontinensek között is, tehát például Európa, Észak-Amerika és Ázsia viszonylatában. Az európai légiforgalmi piac fúziók révén specializált szolgáltatókra szegmentálódik majd át a regionális szolgáltatói felosztásból. A 2008-as bemutatásra tervezett B7E7 típusra már 52 megrendelés vett fel és 10 opciót kötött le a Boeing. Az Airbus közvetlen konkurenciát kíván támasztani e típusnak saját fejlesztés alatt álló A350-es gépével. A fejlesztési támogatásokkal kapcsolatos kölcsönös vádaskodások miatt mindkét fél keresetet nyújtott be a WTO-nál. A német légiközlekedési vállalatok a Boeing számításai szerint az elkövetkező 20 évben több mint ezer új gépet vásárolnak majd 67,5 milliárd euróért. Az európai légitársaságok pedig együttesen hétezer gépet 431 milliárd euróért. Ennek az összegnek a kétharmada rövid- és középhatósugarú, 18 százaléka közép- és nagyhatósugarú, két százaléka pedig óriásgépekre esik majd. A maradék 14 százalékot a regionális gépek töltik majd ki.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.