2017. 04. 26. szerda
Ervin
: 312 Ft   : 286 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rövidesen Lock On 1.1!

JETfly  |  2004-10-03 15:50:28

Lassan a végéhez közeledik a Lock On: Modern Air Combat első kiegészítőjének (add-on) fejlesztése. A fejlesztő cég, Eagle Dynamics egyik képviselője szerint – ha minden jól megy – október végére várható az orosz nyelvű CD (2db) megjelenése, amelyet a volt Szovjetúnió területén terjesztenek, illetve a letölthető angol nyelvű file. Utóbbit azért lehet csak így elérni, mert az Ubisoft-al kötött szerződés nem teszi lehetővé, hogy a nyugati piacon is CD-n jelentessék meg. Természetesen a letölthető angol nyelvű verzióért is fizetni kell.

Nézzük sorjában, mit is ígér a „Flaming Cliffs” munkacímü kiegészítés: az újítások zöme szinte kizárólag az új repülhető típus, a Su-25T köré épül. Új (grafikailag javított) fülke, hozzá kapcsolódó avionikával, új 3D modellel, fegyverzettel, repülési modellel, stb. Szintén a típusból adódik, hogy javítottak a levegő-föld tevékenységekhez kötődő részeken, illetve kiküszöböltek néhány olyan hibát, ami az 1.02 verzióban jelentkezett (gépágyú kitérésének problematikája, lokátor-gyilkos rakéták pontatlansága stb.) A játékélményben való elmélyülés jegyében a Su-25T új sérülési modellt kapott, mint az a „screenshotokból” is kitünik. A sérülési modell együtt dolgozik az új repülési modellel, de utóbbiról majd később. Mint látható, a gép különböző részeit veszítheti el, panel lemezek kezdhetnek önálló életbe, megmutatván, mit is rejtettek. A pilótafülke plexijét lövedék, illetve repesz ütheti át, amely akár keresztül is mehet az egész fülkén, így a pilóta nem éppen esztétikus halálát okozva. Megfelelő pontosságú találat esetén, akár azonnal a csavarok szintjére dezintegrálódhat szegény gépünk. Szintén érdekesek lehetnek a „jól odab*****” típusú leszállások; ilyenkor u.i. a futómü alkotóelemeire esik, s szétszóródik a betonon. Sajnos azonban az ilyen részletességü sérülési modell kizárólag a Su-25T-re vonatkozik, azonban az 1.02 verzióhoz képest a többi repülhető gép sérülési modelljén is javítottak.

            Nézzük akkor a forradalmian újnak nevezett repülési modellt. Az újítás lényege abban rejlik, hogy a processzor a repülés alatt mindent valós időben számol, ellentétben az eddigi, jónéhány előre legyártott (scripted) manővert tartalmazó repmodellel. Ebből adódig, hogy az új repmodell a kritikus repülési helyzetekben lesz leginkább megkülönböztethető. Tehát, aki tapasztalatlanságából, vagy netalán őrültségből adódóan dugózgat, ill. hajt végre harangot, stb. földközelben, az most teljesen új élménnyel gazdagodhat. A túlzott G erők folyamatos használata során repülőgépünk külalakján felettébb érdekes elváltozásokat tapasztalhatunk, illetve az is előfordulhat, hogy búcsút kell vennük egyik szárnyunktól, esetleg vezérsíkunktól, de aki igazán ügyes, megfelelő manőverrel akár főbb alkotóelemeire is szedheti gépét. A leszállás ugyan nem tartozik a legkritikusabb manőverek közé, de a fejlesztők elmondása alapján ennek érzete szintén közelebb kerül a valódihoz. Sajnos – csakúgy, mint az előző bekezdésnél – ez is csupán a Su-25T-re vonatkozik, azonban azt csicsergik a madarak, hogy a sima Su-25 illetve az A-10A is rendelkezni fog ezzel az új típusú repmodellel.

            A Su-25T avionikáját is igyekeztek a lehető legvalósághübben lemodellezni, így a HUD alapjában véve megegyezik a valódival, s szintén ugyanezt lehet elmondani a „Skva” célzóberendezésről is. A Su-25T-t repülve a hangulatos világító bombákról sajnos le kell mondanunk, helyette konténert függeszthetünk, ami világosságot varázsol a legsötétebb éjszakába is. Kisebb hibának lenne felfogható, hogy SPO-15 besugárzás jelző található a fülkében a fejlettebb L150/SPO-32 helyett. Ezt azzal magyarázzák, hogy nem találtak elegendő információt erről a rendszerről, így inkább a már meglévő, a legtöbb modern orosz típusban megtalálható besugárzás-jelzőt illesztették be ide is. Helyette viszont sikerült modellezniük a „Suhogruz” infra zavarót, pedig a fejlesztés elején felhívták a fan közösség figyelmét arra, hogy információ hiányában ezt nem fogják modellezni. A Su-25T avionikájától eltekintve a már meglévő rendszereken is generálfelújtítást végeztek, legalábbis, ami az orosz típusokat illeti. Értem itt elsősorban a HUD új szimbolikáját, ami így már sokkal jobban hasonlít a valódihoz, új radar üzemmódokat, illetve a meglévők átdolgozását. Tény, hogy valószínúleg még így sem fog teljes egészében az igazi rendszerekre hasonlítani, de közel járnak. Az amerikai típusokról kevés szó esik, ami részben érthető, hiszen az 1.00 és 1.02 verzió fejlesztésénél sokkal inkább a két repülhető nyugati típusra koncentráltak, amelyek modellezése kidolgozottabbnak nevezhető, így értelemszerüen kevesebb munka jutott rájuk.

            Azok, akik a harci cselekmények helyett inkább a tájban gyönyőrködtek, szintén örülhetnek, hiszen tél és nyár mellett tavaszi és őszi texturákat is kapunk, a meglévőkön kívül újabb objektumokkal, épületekkel. Arra is jutott idő, hogy néhány meglévő, silányabb texúrát kicseréljenek.

            Összességében ezek volnának a főbb újítások, de a lista természetesen nem teljes, hiszen sok kisebb javítást is elvégeztek, mint pl. a SAM és AAA viselkedése. Természetesen felvetődik a kérdés, hogy „Fog ez futni a gépemen?”. Erre a kérdésre egyből két válasz is adható: amennyiben nem a Su-25T-vel repülünk, akkor még némi javulást is tapasztalhatunk (Ha a Su-25 és az A-10A új repmodellt kap, akkor ők is a Su-25T-hez csatlakoznak), ha viszont mégiscsak az új gépet választjuk, akkor érdemes új hardware – elsősorban egy erős processzor – beszerzésén elgondolkodni. Ezt elsősorban az új repülési modellnek lehet köszönni, illetve a Su-25T esetében annak, hogy csupán a futómü több poligonból készült, mint néhány, a játékban már meglévő repülőgép.

            Akinek mindez nem elég, az készüljön 2005 tavaszára, u.i ekkora várható az újabb kiegészítés, aminek középpontjában a Ka-50 helikopter fog állni. Így a harci szimulátorok történetében először lehetővé válik, hogy egy játékban merev- és forgószárnyú géppel is repülhessünk. Addig is mindenkinek jó repülést mind a virtuális, mind pedig a valódi légtérben!
Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
2017-04-13 11:25:26
Az olasz Leonardo vállalat a torinoi üzemének területén, 2017. április 11-én ünnepélyes keretek között átadta az 500. szériagyártású Eurofighter Typhoon típusú vadászrepülőgépet, mely az Olasz Légierő állományába került.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.
2017. 04. 24., 09:10
1997 hideg, szeles áprilisában, Loire melletti bázisáról (Tours Val de Loire repülőtér) települt Kecskemétre az Armée de l'Air Alpha Jet géppárja.
2017. 04. 21., 10:38
CFM-hajtóművek, San Francisco–New York: az Airbus szerint ez az igazi MOM-típus... Döntés előtt az eddig tiszta Boeing-flottát repülő Alaska-csoport.
2017. 04. 19., 11:06
Az MH Pápa Bázisrepülőtéren tájékozódott a székesfehérvári NATO Force Integration Unit (Magyarországon települő NATO Erőket Integráló Elem – NFIU HUN) állománya.

  Legfrissebbek most

Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin