2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar vadászrepülőgép-pilótákat képeznek ki Kanadában

JETfly  |  2004-09-22 21:21:22

Évente 7-8 magyar vadászrepülőgép-pilótát képeznek ki Kanadában a NATO kiképzési programjának keretében - közölte Pető István dandártábornok, a kecskeméti repülőbázis parancsnoka szerdán Budapesten.

A "NATO Flying Training in Canada", azaz a NATO Kanadában folytatott repülőgép-vezető kiképzési programjának irányító bizottsága ezekben a napokban Magyarországon tartja soros tanácskozását. A Magyar Honvédség és a kanadai hadsereg 2002 márciusában kötötte meg azt a szerződést, amellyel Magyarország csatlakozott ehhez a NATO kiképzési programhoz - mondta sajtótájékoztatón Pető István. Hozzátette: a szerződés értelmében 2020-ig képeznek ki kezdő magyar pilótákat Kanadában. Tavaly négy pilótát képeztek ki, ez évtől kezdődően pedig évente 7-8 fiatal pilóta vesz részt a 2,5-3 éves képzésen. Húsz kecskeméti gyakorló pilótát is kiképeztek már Kanadában, ők rövidített idejü harcászati vadászrepülőgép-vezető felkészítésen vettek részt. Az elméleti alapoktatást, az angol nyelvképzést és a válogató repülő alapképzést Magyarországon tartják, amelyet egy 10 hetes szakmai angol nyelvoktatás követ Kanadában. A gyakorlati képzés során a pilótákat Harvard II. típusú légcsavaros repülőgépen, majd Hawk 115-ös sugárhajtású repülőgépeken készítik fel - közölte. A kiképzési feladatokban négy magyar repülőgép-oktató is részt vesz, ők NATO-beosztásban teljesítenek szolgálatot. Pető István az MTI kérdésére elmondta, hogy évente mintegy 3 milliárd forintba kerül ez a kiképzési program Magyarországnak. A pilóták összesen mintegy 200-240 órát repülnek a képzés során. A következő években a magyar vadászpilóták mintegy 60-100 órát töltenek a levegőben. Ebből mintegy 50 órát MiG-29-es vadászrepülőgépen repülnek, a többit pedig az L-39-es kiképzőgépeken. Paul McCabe dandártábornok, a kanadai központ vezetője elmondta: a program célja, hogy "olyan repülőgép-vezetőket képezzenek ki, akik a holnap repülőgépein tudnak eredményesen szolgálatot teljesíteni". Pető István kérdésre válaszolva szólt arról is, hogy az L-39-es típusú, hangsebesség alatti kiképző-repülőgépek üzemidő hosszabbítására, vagy lecserélésére gazdasági szempontok miatt döntést kell hozni, "hiszen a hangsebesség feletti vadászrepülőgépen a repülés 8-10-szer annyiba kerül". Gyakorlatilag a 90-es évek közepétől nem volt repülőgép-vezető képzés Magyarországon, ezért a szakma meglehetősen elöregedett. Emiatt szükség van a fiatal pilóták kiképzésére, át kell adni a helyet a fiataloknak - mondta a dandártábornok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 24., 08:59
Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK) repülésbiztonsági helyzete megfelelő, kritikus besorolású tényezők nem ismertek.
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Sok mindenre hasonlít, de hadihajóra például csak alig-alig. Ha viszont minden igaz, mégis a DDG–1000 Zumwalt-osztály lesz az első, igazán 21. századi amerikai rombolóflotta. Persze ehhez még számos problémát le kell küzdeni.