2016. 12. 10. szombat
Judit
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Magyar vadászrepülőgép-pilótákat képeznek ki Kanadában

JETfly  |  2004-09-22 21:21:22

Évente 7-8 magyar vadászrepülőgép-pilótát képeznek ki Kanadában a NATO kiképzési programjának keretében - közölte Pető István dandártábornok, a kecskeméti repülőbázis parancsnoka szerdán Budapesten.

A "NATO Flying Training in Canada", azaz a NATO Kanadában folytatott repülőgép-vezető kiképzési programjának irányító bizottsága ezekben a napokban Magyarországon tartja soros tanácskozását. A Magyar Honvédség és a kanadai hadsereg 2002 márciusában kötötte meg azt a szerződést, amellyel Magyarország csatlakozott ehhez a NATO kiképzési programhoz - mondta sajtótájékoztatón Pető István. Hozzátette: a szerződés értelmében 2020-ig képeznek ki kezdő magyar pilótákat Kanadában. Tavaly négy pilótát képeztek ki, ez évtől kezdődően pedig évente 7-8 fiatal pilóta vesz részt a 2,5-3 éves képzésen. Húsz kecskeméti gyakorló pilótát is kiképeztek már Kanadában, ők rövidített idejü harcászati vadászrepülőgép-vezető felkészítésen vettek részt. Az elméleti alapoktatást, az angol nyelvképzést és a válogató repülő alapképzést Magyarországon tartják, amelyet egy 10 hetes szakmai angol nyelvoktatás követ Kanadában. A gyakorlati képzés során a pilótákat Harvard II. típusú légcsavaros repülőgépen, majd Hawk 115-ös sugárhajtású repülőgépeken készítik fel - közölte. A kiképzési feladatokban négy magyar repülőgép-oktató is részt vesz, ők NATO-beosztásban teljesítenek szolgálatot. Pető István az MTI kérdésére elmondta, hogy évente mintegy 3 milliárd forintba kerül ez a kiképzési program Magyarországnak. A pilóták összesen mintegy 200-240 órát repülnek a képzés során. A következő években a magyar vadászpilóták mintegy 60-100 órát töltenek a levegőben. Ebből mintegy 50 órát MiG-29-es vadászrepülőgépen repülnek, a többit pedig az L-39-es kiképzőgépeken. Paul McCabe dandártábornok, a kanadai központ vezetője elmondta: a program célja, hogy "olyan repülőgép-vezetőket képezzenek ki, akik a holnap repülőgépein tudnak eredményesen szolgálatot teljesíteni". Pető István kérdésre válaszolva szólt arról is, hogy az L-39-es típusú, hangsebesség alatti kiképző-repülőgépek üzemidő hosszabbítására, vagy lecserélésére gazdasági szempontok miatt döntést kell hozni, "hiszen a hangsebesség feletti vadászrepülőgépen a repülés 8-10-szer annyiba kerül". Gyakorlatilag a 90-es évek közepétől nem volt repülőgép-vezető képzés Magyarországon, ezért a szakma meglehetősen elöregedett. Emiatt szükség van a fiatal pilóták kiképzésére, át kell adni a helyet a fiataloknak - mondta a dandártábornok.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin