2017. 06. 24. szombat
Iván
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repültek a győztesek

JETfly  |  2004-07-12 16:03:35

A JETfly elmúlt időszakában több alkalommal is kaptunk lehetőséget Veres Zoltán műrepülő Európa bajnokunktól, hogy egy-egy rendezvényünk vagy játékunk nyertese a levegőben is megismerhesse a műrepülés elemeit.

Július 11-én, vasárnap kisebb csapat várakozott a budaörsi repülőtér hangára előtt. Veres Zolit várták izgatottan. A megemelkedett pulzus és vérnyomás érthető. Ma teljesül a várva várt álom, repülés az SP-91 fedélzetén. Három szerencsés úriember próbálta beszélgetéssel burkolni idegességüket. Nagy Miklós, aki a JETfly kvízjátékán, Koncz "Konor" Gábor és Szatmári "Szatyi" László, akik az I. Magyar Repülő Szimulátor Bajnokság-JETfly Virtuális Légiharc Kupán nyerték meg a nagyszerü lehetőséget. Természetesen kisebb kísérő csapat is elkísérte a szerencséseket. A Red Hunters virtuális ezred vezetői a helyszínen követték végig, hogy bírja beosztottjuk, Konor a terheléseket.

A főleg szakmai eszmecserét egy Extra-300 repülőgép jellegzetes hangja szakította félbe. Megérkezett a vendéglátó. Zoli a tőle megszokott, füsttel gazdagított beköszönéssel üdvözölte a repülőteret, majd landolt. Üdvözlés, pár perc beszélgetés és már jöhetett az első felszállás. Nagy Miklós a kvíznyertest szíjazta be elsőként pilótánk. Miklós talán most nem is gondolt arra, milyen kérdésekre kellett helyesen válaszolnia, hogy ma itt lehessen. Megkapta a kötelező kabintrenázst, mi hol van a gépben, mihez lehet, és mihez nem lehet nyúlni és indulhat a repülés.

Felszállás után a kétüléses mürepülő egy távolabbi légtérbe indul. Sajnos a repülőtér légterét a vitorlázók használták aktívan, így csak távolból figyelhettük az eseményeket. A gép sziluettjéből a szakértő szemek kommentárták, milyen figurával ismerkedik meg Miklós a fedélzeten. A közel negyedórás repülés után landolás. Kíváncsi csapat érdeklődik, milyen volt? A repülőből kiszálló utas a klasszikus viccben elhangzó választ adta. Ezt nem gondoltam volna! Szemén látszott, hogy ezt a hosszúra nyúlt pár perc örök emlék marad.

Jöhet a következő "áldozat". A névsorban, ezt az egyszerü módszert választottuk a repülők sorrendjének meghatározására, Konor következett. A kicsit szük pilóta overállban kereste a kényelmes pozíciót a gép első ülésén. Most már Ő is megállapította, ezt a gépet nem az ilyen magas "pilótákra" tervezték. A felszállás után kisebb bedöntésekkel emelkedtek és érték el a kiszemelt légtért. Itt már kicsit érdekesebb figurákat is láthattunk a távolból. Egy virtuális pilótának ismernie kell, miket repül a szimulátor programban és az, milyen a valóságban. Az orsók, bukfencek után következett a legszuperebb és legérdekesebb élmény. Milyen Budaörs környéke hátonrepülés közben? Konor tizenöt-húsz másodpercig gyönyörködhetett a tájban. A leszállás után Konor is elismerően nyilatkozott az elmúlt percekről és ezredtársai folyamatosan bombázták kérdésekkel az élményekről.

Most már jöhetett a legérdekesebb programpont. Szatyi és a mürepülés Zolival. Gondolatban a harmadik győzelmi jel kerül fel az SP-91-re. A harmadik vadászpilóta éli át, mit tud ez az erős gép. Itt a kabintrenázs kicsit más, mint az előbbi utasoknál. Szakmai szemek követik a müszereket. A levegőben pár érdekes figurával ismerkedik Szatyi, majd kipróbálja, Ő hogyan repüli a bukfencet, az orsókat. A földről is látszik, élvezi a repülést. Az idő halad és az örömrepülés szánt idő hamarosan letelik. Felbőg a gép motorja és látjuk az alacsony áthúzás élményét is, megismeri a kecskeméti pilóta. Az élmény nem hatja meg Szatyit. Két kézzel integet a földön álló barátoknak.

Természetesen Szatyit is az élményeiről kérdezi a csapat. Látszik az arcán nagyon élvezte. Még órák múlva is nem fagyott le arcáról a mosoly.Jól sikerült napot zártunk Budaörsön. Mindenki elégedetten távozott élményekkel gazdagon.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-16 15:30:30
Mostantól a hét minden egyes napján közlekedik a Ukraine International Airlines Boeing 737-es típusú repülőgépe Kijev Boriszpil repülőtere és a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. Az új járatot, amelynek első gépe máris majdnem telt házzal érkezett Kijevből, ünnepélyes keretek között fogadták a budapesti repülőtéren.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.