2017. 01. 16. hétfő
Gusztáv
: 307 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A magas olajár kérdésessé teszi a légi közlekedés

JETfly  |  2004-06-08 18:34:00

Az olajárak vágtája kérdésessé teszi az amúgy is megtépázott légi közlekedés élénkülését - mondják ágazati szakértők.

- Az elmúlt évben legyőztük az atípusos tüdőgyulladás (SARS-vírus), az iraki háború, a terrorizmus és a világgazdasági lassulás okozta csapásokat. Az ötödik csapás, a magas olajár azonban költségeinket havi 1 milliárd dollárral növeli, és az idén is megakadályozza, hogy az ágazat újból nyereségessé váljék - mondta Giovanni Bisignani, a Polgári Repülési Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szövetség szingapúri éves közgyülésén, hétfőn. Az IATA az idei évre már 3 milliárd dolláros nyereséget jelzett előre, a megelőző három év összesen 30 milliárd dolláros vesztesége után. Az előrejelzés készítésekor azonban hordónként 30 dolláros olajárból indultak ki. Ha az olaj ára éves átlagban hordónként 33 dollár lesz, akkor az ágazat müködése épp nullszaldós lesz. Ha az energiahordozó átlagára hordónként 36 dollár lesz, akkor 3 milliárd dollár lesz az ágazat vesztesége. Az IATA-hoz tartozó 276 légiforgalmi vállalat, amely a menetrend szerinti légi közlekedés 98 százalékát fedi le, tavaly összesen 4 milliárd dolláros veszteséggel repült. Az idei év első negyedében az IATA adatai szerint a légitársaságok utasforgalma világviszonylatban 9,6 százalékkal nőtt, míg teherforgalmuk 10,1 százalékkal emelkedett a tavalyi első negyedévhez képest. Az IATA tanácskozásán megegyeztek, hogy 2007-re megszüntetik a repülőjegyet a mai, papírra nyomtatott formájában, és teljes egészében kiépítik az elektronikus jegyrendszert, amitől évi 3 milliárd dolláros megtakarítást remélnek. A légitársaságok azt is tervezik, hogy a beszállókártyán vonalkóddal váltják fel a mágnescsíkot; az akár otthon is kinyomtathatják a beszállókártyájukat, ezzel pézt és időt takarítva meg. Megállapodtak abban is, hogy rádiófrekvenciás technológiát alkamaznak a poggyászellenőrzésnél, felváltva a vonalkódos rendszert.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-09 12:44:50
A horvát katonai vezetés tenderért felelős bizottsága a napokban tájékoztatta az ország védelmi minisztériumát arról, hogy az új vadászrepülőgépek vásárlása ügyében két típus közül válasszanak, az egyik a svéd JAS-39C/D Gripen, a másik pedig a dél-koreai FA-50.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 13., 14:45
Trump a program ellen, a minisztere mellette. Az első áttelepülő alakulat: irány Japán. Helyettesítheti a Villámot a Lódarázs? Elképesztő manőverek.
2017. 01. 12., 09:26
Visszatekintő a 2016-os szliácsi repülőnapra.
2017. 01. 12., 09:22
A motoros repülés centenáriumának évében német pilóták emlékrepülést szerveztek Magyarországra, így tisztelegve Almásy László pilóta, Afrika-kutató emléke előtt.
2017. 01. 11., 10:47
Ukrán helyett orosz típus, katonai és polgári célokra. Vállszárny, T-vezérsík, hátsó rámpa, tavaszi bemutatkozás, nyári szűzfelszállás.

  Legfrissebbek most

2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az elmúlt huszonhat év legnagyobb honvédelmi és haderő-fejlesztési programját indítja el 2017 januárjától a Magyar Honvédség, Zrínyi 2026 néven – jelentette be dr. Simicskó István honvédelmi miniszter.