2017. 01. 22.
Artúr, Vince
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az easyJet az Air France-KLM fúzió ellen

JETfly  |  2004-05-18 15:23:31

Megtámadta az easyJet, a legnagyobb európai fapados légitársaság az Air France és a holland KLM egyesülésének EU-bizottsági jóváhagyását, a tranzakció ugyanis szerinte főleg a francia cég monopolhelyzetének erősítését jelenti.

Az olcsó európai utakat kínáló brit légitársaság kedden Londonban közzétett nyilatkozatában bejelentette: keresetet nyújtott be a luxemburgi EU-bíróság első fokon ítélkező tanácsához, az Elsőfokú Bírósághoz, kérve a francia és a holland cég összeolvadását szentesítő brüsszeli döntés megsemmisítését. A közlemény szerint az easyJet maga is a konszolidáció híve az európai légi forgalomban, mivel fenntarthatatlannak látja, hogy minden egyes országnak saját nemzeti légitársasága legyen. Az easyJet szerint azonban az EU bizottsága úgy hagyta jóvá az Air France és a KLM egyesülését, hogy nem írta elő a megfelelő versenyhelyzet biztosítását a két cég által jelentős részben ellenőrzött piacokon. Nem vette figyelembe azt sem, hogy a KLM az Air France versenytársa is lehetne azokon az új piacokon, amelyek az EU és más országok, főleg az Egyesült Államok között folyó "nyitott égbolt"-tárgyalások révén valószínüleg meg fognak nyílni. A brit cég szerint a fúzió főleg a máris igen korlátozottan hozzáférhető két fő párizsi repülőtéren, a Charles de Gaulle-on és az Orlyn fogja tovább erősíteni az Air France monopolhelyzetét, jóllehet az ezekről induló útvonalakon a fogyasztók máris kevesebb szolgáltató közül választhatnak, és magasabb árakat kénytelenek fizetni, mint bárhol másutt az EU-ban. As easyJet szerint az alacsony árakkal dolgozó légitársaságokat gyakorlatilag kizárták a francia belső piacról: ezek piaci részesedése Franciaországban 4 százalékos, jóllehet a brit belső légiforgalmi piacból 42 százalékot, a németből 18 százalékot ellenőriznek. A Párizsból más EU-célállomásokra utazók 9 százaléka repül olcsó társaságokkal; a Londonból induló, unión belüli légi utazások 35 százaléka olcsó jegyárú cégek gépein történik - áll a brit cég közleményében. Az easyJet szerint egyetlen uniós légitársaságnak sincs olyan mértékü monopóliuma saját országa légi piacán, mint az Air France-nak, amely a francia belső piac 74 százalékát ellenőrzi, és a Charles de Gaulle repülőtér fel- és leszállási jogainak ugyancsak 74 százaléka az övé. Május elején jelentették be, hogy lezajlott a francia és a holland cég részvénycserés egyesülése, amellyel árbevétel alapján a világ legnagyobb, utasforgalom szerint mérve a világ harmadik legnagyobb légitársasága jött létre.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most