2017. 02. 20. hétfő
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

1943

JETfly  |  2004-04-12 18:12:10

Szép napnak nézünk elébe. Ma már többször voltunk felderítésen, többnyire sikeresen. Ez a mostani is annak ígérkezik. Szokásos felderítés. Az eligazításon két Ju88 pilóta mellé ültem, kicsit beszélgettünk, majd jött a százados és előkészítette a jegyzeteit.

A sátorban lassan csend lett.- A parancsnokság további adatokat kér a frontvonalról, ezért két felderítőt küldünk Kholmskaya térségébe. - Rutin munka gondoltam, és elkezdtem a térképemre a szükséges adatokat feltüntetni.- Axel százados! Ön most nem kíséri a felderítőket. - mondta a parancsnok.Kérdően felhúztam a szemöldököm és vártam a folytatást.- Tudomásunkra jutott, hogy támadás várható saját reptereink ellen, ezért arra kérem - és egyben utasítom - hogy négy Bf-109-s vadászgéppel maradjon a reptér környezetében és a támadó gépeket, semmisítse meg!Éreztem, hogy lassan gyöngyözni kezd a homlokom és a hátamon, hideg veríték kezd csordogálni.-Milyen erők várhatóak? - kérdeztem és igyekeztem palástolni a hangom remegését. Nem félelem volt ez az érzés, hanem inkább a versenylovak izgalma.-IL-2M, Lagg3IT, valamint P-40-s gépeket jelentettek a hírszerzőink. Készítesse fel a gépeket saját belátása szerint!Az eligazítás folytatódott, de már nem is hallottam, miről van szó a továbbiakban. Gyors számolgatás - mi maradt a raktárban - majd úgy döntöttem, maradék gépágyúgondolákat felszereltetem a gépemre. Hüséges 67-s gépem ma is hozzá segített egy légi győzelemhez, de ez egy másik történet. Lassan kiürült a sátor. Mire észbe kaptam a többiek elmentek a kantinba. Gyorsan megkerestem a szerelő és kiadtam a szükséges utasításokat.

Megszólalt a sziréna. - PILÓTÁK GÉPRE! PILÓTÁK GÉPRE! - kiabálták mindenfelé.A szerelő boszorkányos ügyességgel hajtotta végre az utasításokat. Kigurulás, dekli lezár.- Motort indítani! Gurulás! – hangzott az irányítótorony utasítása.Előttem Ranger pillanatok alatt eltünik - előbb a porfellegben, majd a messzeségben. Morgolódok magamban. Jó gép ez a 67-s csak nagyon kényelmes. Egy darabig követem Ranger irányát, de rövid tájékozodás után leválok. Ha túléljük, majd fizetek egy sört neki. Inkább visszafordulok és a kijelölt terület felett repülök 1500 - 2000 méteren. Hallgatom a ruszkik rádióját. Pár perc és hallom, jelentik az ellenséges vadászokat. Reménykedem, hogy nem engem vettek észre. Ha rám rontanak a kísérők, akkor végem van még az előtt, hogy bárkiben is kárt tudnék tenni. Forgolódok a felhőben, semmit sem látok. Egyszer csak:- TÁMADÁST MEGKEZDENI! RAKÉTÁKAT KILŐNI! - ordítja az IL-2 kötelékparancsnok a többieknek. - MEGVAGYTOK NYAVAJÁSOK! - kiáltom bele az orosz csatornába - nem túl jó orosz akcentussal.

Kis zavarodottság után további parancsok hangzanak el. Közben közeledem a repterünk felé. Ekkor meglátom az első IL-2-t, rögtön mögötte a másodikat. Sajnos szembe repülnek velem. Minden fegyverből tüz! - rátapadok a tüzgombokra, miközben kiesek a felhőből. Felugatnak az ágyúk és szórják az ólmozott halált a vezérgép fülkéjére. Elzúg alattam a srác, de nem foglalkozom vele, már lövöm a másodikat. Az is kapott rendesen. Felhúzom a gép orrát vissza a felhőbe. Gyorsan körbe nézek, rengeteg IL mindenhol a reptér körül. Csak vadász ne legyen velük, imádkozom magamban. Közben az orosz csatornán maradt a rádió – szerencsémre – ezért hallottam hogy az orosz IL parancsnok megelégelte a ténykedésemet és mindenkit rám szabadított. - TÁMADÁS A VADÁSZOKRA! TÁMADÁS A VADÁSZOKRA!Egy gép tünt fel, de nem felém tartott, hanem ellenkezőleg. - Megvagy! Te vagy a parancsnok! - gondoltam magamban és leborítottam. A messzer motorja üveghangon visított, de nem érdekel. Utol kell érnem azt a gépet. Istentelen nehezen gyorsul a gép, közben a szemem sarkából lövéseket látok. - ELLENSÉGES VADÁSZOK! - kiáltom a rádióba. Semmi válasz. A rohadt életbe elfelejtettem átkapcsolni. Míg gyorsulva követem az IL-2-t gyorsan átkapcsolom a rádiót. Még ki sem nyitom a számat, már hallom is a szitkozódást. A többiek hamarabb találkoztak a muszkákkal.

A francba. Sietnem kell. Már csak másodpercek hiányoznak, ahhoz hogy lőhessek.Megvan. Minden fegyverrel tüz. Szikrákat hány a Sturmovik páncélzata. Kilépem egy kicsit oldalra a gépet, közben folyamatosan tüzelek. Végig szóróm a gép bal szárnyát, majd vissza a jobb szárnyát. Mire azt is megszórnám, elfogy a nagy kaliber.- A ******! - szitkozódom hangosan. Hullanak az IL darabjai, de csak nem akar leesni. Fordulj fel **** - gondoltam és lefordultam róla. Irány a reptér. Ott bizony nagy kavarodás van. Több "kisvonatot" is látok, de hogy ki kicsoda, azt nem tudom. Feltünik egy jellegzetes sorozat, kicset lejjebb nálam. Ráfordulok és gyorsítok, közben előrébb hajolok a revihez. Elöl egy IL - talán az utolsó - utána egy messzer majd egy P-40 zárja a sort. Kiskaliber maradt, hát adok neki. Szóróm az áldást, de csak megrázza magát és lövi tovább a 109-est. Ekkor hirtelen felforrósodott lőszerek hasítják át a dekli üvegét, apró szilánkokat szórva rám, sajnos számomra túl sok helyen. A motor is találatot kap. Ebből baj lesz. A magasságom alig 100 méter és mögöttem valaki ossza az áldást. Emelkedni sehová, sebesség alig és az is kopik erősen. Mi legyen? Dobom a fülketetőt és erősen imádkozom, hogy ne szaladjak bele egy sorozatba.Szerencsém van.

A motor leállt, a ruszki túlszaladt rajtam. Utolsó pillanatban még húzom a botot koppanásig. A messzer megemeli az orrát az égnek és meg áll a levegőben. Kiesek a gépből, az ernyő belobban, lassulok, de nagyon közel a föld. Nagy puffanással érek talajt a reptértől nem messze, és elég rendesen összetörtem magam, de legalább élek. Semmi nem számít, csendesen fekszem a füben, nézem a kék eget és hallgatom a motorzúgást. Nagy csattanással érkezik mellém valami, lassan odafordítom a fejem és próbálok ráfókuszálni. Egy bicikli.- Mi a fene? - gondolom magamban, de beszélni már nincs erőm. - Valaki ezzel ment bevetésre?Ekkor valaki rám ugrik és majd\' meg fojt!- ISTENEM! HÁT ÉL! NÉZZÉTEK ÉL! - üvölt a fülembe. Próbálok erre az őrültre fókuszálni, a szerelőm az. Lassan beszürkül minden, csak a nyugodt ernyedtség marad…… lassan kinyílik a szemem, és egy fehér ágyban találom magam. Körbe nézek és néhány ember, aki körül álja az ágyam, a szerelőmet és másik alakot vélek felismerni.- Ranger! - mormogom - Jövök egy sörrel! Nem kísértelek, mikor kellett volna!- Én jövök neked egy rekesszel. - mondja mosolyogva - Ha nem vagy ott, nagyon sokat veszthettünk volna!- Megnyerted nekünk a bevetést! Tudod te hány légi győzelmed volt?- Az elsőre emlékszem, utána semmi másra, csak arra, hogy itt fekszem.- Három IL-2-t szedtél le!- Igen? Most ugye viccelsz?- Ha tudsz járni, majd megmutatom a táblán, addig hidd csak el! - vigyorog a képembe.Nyilván részeg gondolom magamban, de sebaj örülök, hogy élek.Ekkor új arc jelenik meg az ágyam végénél. Balázs őrnagy a mesterpilótánk, kezében a szokásos jegyzetfüzetével.- Tudja százados - mondja üdvözlésképpen - ha le tudta volna hozni a sérült gépet, na az lett volna csak az elfogadható eredmény.Látom a szemem sarkából, hogy Ranger arca elborul, a többieknek is valahogy sürgős dolga akad.- Szerintem, ha más taktikát alkalmaz, sokkal nagyobb esélye lett volna a túl élésre! - folytatja- Tudja, ha fölment volna 8000-m magasra és ott is maradt volna az üzemanyag elfogyásáig, biztosan sértetlenül haza hozta volna a gépét! Ez be fog kerülni a személyügyi lapjába!Ekkor a kezem lassan elindult a Lüger-em felé, amit a nővérke az éjjeli szekrényre tett. Kedvesen mosolyogtam, de ez inkább gyilkos vigyor volt. Ranger észrevette, mire készülök, így a fegyver és közém állt, ezért Balázs őrnagy nem vett észre semmit, csak folytatta az áltudományos szövegét, amitől az emberek a haja égnek áll. Váratlanul sarkon fordult és kiviharzott a kórteremből.Ranger rám vigyorgott: - Gyógyulj fel cimbora! A kantinban találkozunk.Rákacsintott a nővérkére és lelépett. Két hosszú hét gyógyulás után, már együtt ittuk a sört a kantinban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.
2017. 02. 20., 10:55
Visszatekintő a 2016-os NATO Days rendezvényre.
2017. 02. 17., 14:04
Hazatértek az Eltökélt Támogatás Művelet (Resolute Support Mission – RSM) hatodik váltásának egyéni tanácsadói beosztásokba vezényelt helikoptervezetői és repülő-műszaki szakemberei.
2017. 02. 16., 09:52
A hidegháború befejezését követően fokozatosan csökkent az USA fegyveres erőinek létszáma Európában, ezzel párhuzamosan számos bázist, repülőteret ürítettek ki.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.