2017. 07. 22. szombat
Magdolna
: 306 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szuhoj kapcsolatokat keres a nyugati polgári repülőgépgyártókkal

JETfly  |  2004-03-16 08:56:18

A szovjet repülés egykori büszkeségeit, a Szuhoj vadászokat valaha nagy titokban szerelték össze Szibéria távoli sarkaiban, komoly fejfájást okozva Moszkva hidegháborús ellenségeinek. Manapság a legújabb generációs Szuhoj repülőgépek gyártója nyugati repülőgépgyártó vállalatokkal szeretne együtt dolgozni, és szeretné külföldön is jegyeztetni részvényeit, kompenzálva ezzel a csökkenő állami védelmi kiadások okozta bevételkiesést.

„Több civil repülőgép összeszerelésének irányába szeretnénk eltolni a figyelmünket, amiben még nem vagyunk túl erősek,” nyilatkozta az orosz sajtónak Alekszej Fjodorov, az Irkut vállalat elnöke, miközben elhaladtak az orosz-mongol határ közelében található egykori titkos üzem udvarán sorban álló Szu-30MKI modellek mellett. „Ez nem csak a katonai technológia miatt fontos, hanem piaci stratégia is,” teszi hozzá Fjodorov. A Szuhoj repülőgépek exportja alkotja az orosz állami felügyelet alatt álló hadi ipar gerincét. A magántulajdonban lévő Irkut azonban rendelkezik a világ egyik csúcs harci repülőgépének és az orosz hadiipar vezető exportcikkének számító Szu-30-as vadászrepülőgépek összeszereléséhez szükséges engedéllyel. Fjodorov üzeme, terpeszkedő jellegtelen beton blokkjaival, ahol 15.000 munkás átlag havi 300 dollárért szereli össze a gépeket, főleg India számára gyárt vadászgépeket. Az (orosz) kormány, aki a szovjet időkben kommunista szövetségeseivel a fő megrendelőt jelentette, az elmúlt években szinte teljesen leállította megrendeléseit, siralmas állapotba taszítva ezzel az egykor hatalmas ipart. Jelenleg az Irkut szinte teljes bevétele az exportból származik.

 „Az utóbbi években a Védelmi Minisztérium korlátozta a védelmi kiadásait…Ezt valahogy kompenzálnunk kell,” mondja Fjodorov, hozzátéve, hogy nagyobb együttmüködést szeretnének kialakítani a nyugati hadiipari óriásokkal új repülőgépek kifejlesztésére. „A modern világban egy új repülőeszköz létrehozása több cég részvételét kívánja.” Ahogy már korábban is említettük a Szuhoj repülőgépek exportja képezi az orosz hadiipar gerincét. Az Irkut sugárhajtású amfíbiákkal kíván betörni a piacra. A tüzoltó repülőgépek, vagy „vízbombázók” iránt egyre nagyobb a kereslet a világ minden táján mind gyakrabban kialakuló nagy erdőtüzek következtében. Az Irkut Be-200-as modellje, ami egy nehéz repülőgép egy hatalmas víztartállyal, már eddig is felkeltette a Nyugat, köztük amerikai tüzoltó cégek érdeklődését is. Eddig mindössze az orosz katasztrófaügyi minisztérium helyezte kilátásba egy többcélú repülőgép megrendelését, mely képes leszállni egy tó felületén, és néhány perc alatt több száz liter vizet képes feltölteni.Szergej Polisuk, az összeszerelő sor főmérnöke szerint az elmúlt évek során az Irkut 30 millió dollárt költött az üzem felszerelésének felújítására, ami tovább szeretne növelni. „A poszt-szovjet stagnálás egy évtizedét követően drámaian fejlődnek a dolgok mostanában. Sokkal dinamikusabbak vagyunk, mint azelőtt. Ez talán csak tiszta pszichológia, de jó dolog,” mondja.

Fjodorov szerint az Irkut további megrendelések elé néz, miután részesedést szerzett a Jakovlev repülőgép tervező vállalatban. Emellett szerződést írtak alá Európa legnagyobb repülőgépipar vállalatával, az Airbus részét képező EADS-szel padlóelemek szállításáról. Jelenleg az Irkut Oroszország második legnagyobb repülőgépgyártó cége, az állami tulajdonban lévő Szuhoj Tervezőirodát követően, amelynek Szu-30-as gyártási engedélyével rendelkezik az Irkut. Ipari szakértők állítják, hogy az Irkut az idén megelőzheti riválisát az Indiával kötött számos értékes szerződésnek köszönhetően – az Új Delhivel kötött eladások és licenc szerződések értékét 5 milliárd dollárra becsülik.„A kormány azon tervével kapcsolatosan is optimisták vagyunk, mely szerint egyetlen egységben kívánják egyesíteni a repülőgépgyártókat,” mondta Fjodorov. Az Irkut vezető szerepet kíván játszani abban a hatalmas holdingban, amely 2005-re egyesítené Oroszország csúcsvállalatait, ezáltal versenyképesebbé téve őket a globális ellenfeleikkel szemben, tette még hozzá. „A kormány hangsúlyozta, hogy változatosabbá kívánja tenni a hadiipar tulajdonformáit, mind az állami, mind a magán szférában,” mondta. „Nagyon izgatottak vagyunk a tervekkel kapcsolatban.”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-07-14 12:04:36
A napokban látott napvilágot a hír, miszerint Oroszország védelmi minisztériuma 2017. július 5-én szerződést kötött az Oroszország Helikopterei Holdinggal - annak is a kazanyi helikoptergyárával, további 10 darab Ansat-U típusú könnyű kiképző forgószárnyas vásárlásáról.
2017-07-12 16:37:58
2017. július 11-én, kedden, helyi idő szerint 14 óra 30 perc körül lezuhant a Bangladesi Légierő 102-es oldalszámú Jak-130-as kiképző repülőgépe. A gép kétfős személyzete sikeresen katapultált.
2017-07-12 12:49:46
Az ausztrál védelmi miniszter, Marise Payne a napokban megerősítette, hogy befejeződött az Ausztrál Királyi Légierő számara készült EA-18G Growlerek leszállítása, így teljessé vált a 12 gépes flotta. Az utolsó, 12. példány 2017. július 5-én landolt az Amberley légibázison.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 07. 20., 10:20

Pápáról indult az amerikai ejtőernyős gyakorlat

Az MH Pápa Bázisrepülőtérről indult az amerikai hadsereg látványos bemutatója a Swift Response 2017 gyakorlat nyilvános napján, július 18-án, kedden. Az Egyesült Államok hadseregének és más szövetséges államok katonáinak ejtőernyős akciója Bulgáriában fejeződött be.
2017. 07. 19., 12:23
Swift Response 2017 gyakorlaton részt vevő amerikai erők június 22. és július 22. közt az MH Pápa Bázisrepülőtérre települve, illetve onnan indulva hajtja végre a Romániába és Bulgáriába tervezett légidesszant-műveleteket.
2017. 07. 17., 11:15
Franciaország és Németország megállapodott abban, hogy „közös európai légi harci rendszert” fejleszt ki a jelenlegi harci repülőgépek hosszú távú lecserélésére.
2017. 07. 14., 09:59
Az esemény során egy vadonatúj Lockheed Martin F-35A Lightning II ötödik generációs alacsony észlelhetőségű vadászbombázó szenvedett súlyos, de javítható sérülést.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A védelmi és biztonsági területen működő Saab 2017. július közepén leszállította a Carl-Gustaf M4 többcélú fegyvereket Szlovákia számára.