2016. 12. 10. szombat
Judit
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekordszafari

JETfly  |  2004-02-13 16:47:32

Nem első alkalommal indulnak útra Afrikába kalandvágyó magyarok, hogy új kihívásokkal szembenézve valami olyasmire vadásszanak, ami nagyobb, gyorsabb vagy pusztán szebb, mint amit elődeik már elcsíptek. Decemberben két kecskeméti vitorlázó repülő, Tülkös János és Réti István rekordvadászatra indult Namíbiába.

Minden rekordot megdöntöttetek?

A jelenleg fennálló távolsági és sebességi közül kettő kivételével mindet a kétüléses kategóriában. Összesen 12 új nemzeti rekordot állítottunk fel, illetve döntöttünk meg 15 repülési nap alatt.

 Miért Namíbiában?

A világon jelenleg 5 helyen lehet olyan időjárási feltételeket találni, amely alkalmas nagysebességü vitorlázórepülésre. Két fő oka volt a döntésünknek, Namíbiában már 35 éve biztonságosan repülnek a Nyugat-Európai vitorlázók, és az előző szezonban már magyarok is repültek a Kalahári sivatag felett. Az Interneten is elérhető rengeteg információ az ottani időjárási feltételekről, lehetőségekről. (www.bitterwasser.com)

Milyen ott az időjárás?

Nagyon változékony, gyorsan mozgó ciklonok, nagyon jó és nagyon rossz periódusok nagyon gyorsan váltják egymást. A kiemelkedő napot sokszor repülhetetlen idő követte, de volt olyan is, hogy a délelőtti nagyon lehangoló kép (amerre a szem ellátott teljesen zárt felhőzet) délutánra teljesen megváltozott. Aznap a 100 km-es háromszög sebességi rekordját döntöttük meg. Az itthoni 2-3000 m-es felhőalapokkal szemben ott kint nemegyszer 5000 méter fölé tudtunk emelkedni, az Alföld feletti átlag 2-3 m/s-os termikekkel szemben 6-7 m-es emelésekben repültünk. A legnagyobb emelés 8.2 m/s-os volt.

Ezek szerint nem volt nehéz dolgotok?

Dehogynem. Különösen a távok elején és végén voltunk sokszor nehéz helyzetben. Jellemző módon az 1000 km-es rekord első órájában 65 kilométert tudtunk csak haladni, így utána nagyon kellett sietni, hogy a 140 km/h-ás átlagsebességet megrepüljük.

Milyen gépetek volt?

Egy német lajstromban regisztrált Schleicher ASH-25 Mi típusú szabad osztályú motoros vitorlázógépet béreltünk. Ez a gép minden teljesítményében a világ élvonalába tartozik, 26 méteres fesztávolságához 60 körüli siklószámot teljesít. Nagyon könnyen, harmonikusan vezethető gép, a nagy fesztávolság ellenére jól lehetett vele fordulni. A nagy, (800 kg) tömegét nehéz volt gyenge időben a levegőben tartani, de amikor már kiértünk a jó időbe, nagyon ment.

Terveztek-e újabb rekordvadászatot?

Nagyon szeretnénk az idén decemberben újra menni, két különböző kategóriájú együléses géppel, párban repülve, egymást segítve folytatni. Ezért most támogatókra „vadászunk”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin