2016. 12. 04.
Barbara, Borbála
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A keleti front újjáéledt!

JETfly  |  2004-02-09 14:25:15

A II. világháború kétségkívül legnagyobb, legintenzívebb csatáit a keleti fronton vívták. Nem véletlen, hogy az etalonként számon tartott szimulátor, az IL-2, illetve annak továbbfejlesztése, az IL-2 Forgotten Battles a keleti front légiháborúját dolgozta fel. Ezzel létrejött annak a lehetősége, hogy virtuális online háborúk szerveződjenek. Ezek nagy sikerét jelzi a világ minden részéről csatlakozó, többezer regisztrált pc-pilóta és a naponta lejátszódó többtucat bevetés.

Messzerek, Yakok, Stukák, LaGG-ok, Sturmovikok, Airacobrák, Focke-Wulf "Fókák", mind jelentős szerepet játszottak a keleti fronton zajló légicsatákban. Így értelemszerüen a két legjelentősebb online háborúban a Virtual Online War-on (VOW), és a Virtual Eastern Front-on (VEF) is repülhetőek ezek a gépek. A magyar századok (elsősorban a Dongók, a Pumák és a 42-esek), de talán minden virtuális század tagjainak legizgalmasabb szórakozása ilyen háborúkban részt venni, és izgalmas bevetéseket repülni. Az adrenalinról az élethü szituációk és a harcban részt vevő humán ellenfelek gondoskodnak.

Kétségtelen, hogy a VEF a népszerübb a két online háború közül. Ezt elsősorban a pilóták magas képzettsége és a bevetések változatossága adja. Továbbá érdekes adalék, hogy a történelmi hüség mellett a bevetéseken nyújtott teljesítmény is befolyásolja a hadmüveletek menetét és tempóját.

A mostani, ősszel elkezdett VEF2 már újrakezdése a háborúnak, mely a Barbarossa hadmüvelettől Berlin bevételéig minden komolyabb szcenáriót érint. A mi "Pumás" szívünket különösen melengeti, hogy majd 44-ben, a dunán-túli régió fölött védhetjük hazánkat magyar jelzésü G-10-es messzereinkkel, mint tették azt hős pilótáink anno.

A VOW is izgalmas, bár tény, hogy mindenki sokkal könyedebbnek tartja. Egyértelmü pozitívum, hogy a honlapja és a statisztikai rendszere kitünő. Az is egy kis plusz, hogy ott egy egész team "gyártotta" le a lerepülhető bevetéseket (és nem egy generátor, mint a VEF-en).

Az izgalmasabb bevetésekről írt történeteket eddig csak "század"-fórumokban adtuk közre, viszont ezentúl a jobbakat örömmel megosztjuka JETfly olvasóival is.

Most azonban hamar le kell tennem a billentyüzetet, mert éppen légiriadót fújnak repterünkön! Máris szaladok messzerem felé néhány légigyőzelem reményében...

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.