2017. 06. 28. szerda
Irén, Levente
: 310 Ft   : 273 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Feladatok

JETfly  |  2002-05-22 10:22:00

A 64. Vezetési és Radar Ezred a terep domborzati viszonyait figyelembe vevő pontokon telepített mérő állomásai a Magyar Légierő "szemei". A váltásokban szolgálatot teljesítő alegységek feladata a nap 24 órájában a folyamatos légtér figyelés és az észlelt repülő eszközök azonosítás nélküli regisztrálása, s az ismeretlen légi cél távolságának és magasságának közlés a rádiótechnikai század harcálláspontjával.

Az információk innen a zászlóaljak harcálláspontjára

kerülnek, ahol a szolgálatot teljesítő szakemberek már ismerik a Magyarország feletti repülések aznapi, precízen kidolgozott járatszám-, időpont-, magasságtervét - ezt számukra az MH Repülési Adatfeldolgozó és Tájékoztató Szolgálat biztosítja -, így azonosítják a transzponderkóddal a repülési magasságot is jelző polgári gépeket, és az IFF saját-idegen felismerő-rendszerrel felszerelt katonai repülőgépeket és helikoptereket is. Ez a tevékenység a jelenlegi rendszer szerint évente közel félmillió(!) légi cél mérését és ellenőrzés utáni kísérését jelenti. Amennyiben a zászlóalj-harcálláspontok "szürőjén" fennakad egy előzetes repüléssel nem rendelkező repülőeszköz, a szükséges intézkedéseket az információ továbbítása után már a Nemzeti Légierő Vezetési Központ váltásparancsnoka hozza meg. A cél magasságának és sebességének ismeretében dönthet a készültségi vadászrepülőgép, vagy más eszköz - harcihelikopter - indításáról.

Mivel Magyarország határai a harcálláspontok üvegtérképén és a levegőből sem észlelhetők a közúti határátkelőknél megszokott pontossággal, a hazánkkal szomszédos országok légierőivel megkötött egyezményeivel alapján kölcsönösen nem repülhetnek katonai repülőgépek az országhatár közelében. Az így kialakult 25-30 km-es "senki földjének" tiszteletben tartása lehetővé teszi a félreértések elkerülését. A délszláv válság időszaka a rádiótechnikai zászlóaljak tisztjeire és katonáira is nagyságrendekkel megnövekedett terheket rótt. 1991. augusztus 24.-december 31. között 119 967 légi célt mértek, és ebből 2487 katonai repülőgép volt.

Magyarország légterét 17 alkalommal 22 repülőgép sértette meg. A 20-25 éves, alapvetően még rádiócsöves berendezésekkel üzemelő, analóg információkat biztosító szovjet lokátorok egyre nehezedő alkatrész - utánpótlása, javíthatósága, az észlelt légi célokról gyüjtött adatok továbbításának lassúsága jelenti a jelenlegi rendszer legnagyobb problémáját.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-27 09:55:41
Szatmári „Szatyi” László őrnagy és Gottschall András százados személyében két új bemutatópilóta képviseli a Magyar Honvédséget idén a nemzetközi repülőnapokon. Nyolcperces programjukat a tervek szerint az angliai Royal International Air Tattoo nézői is láthatják.
2017-06-22 16:10:18
2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.
2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 28., 14:21
Besenyei is repül versenyen kívül, a Mestereknél Muroya és Sonka az élen, a Challenger kategóriában jól szerepelt eddig Genevey.
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.