2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Levegőben az L-39NG

JETfly  |  2015-09-21 12:21:57

2015. szeptember 14-én az AERO Vodochody AEROSPACE két tesztpilótája, Miroslav Schützner és Vladimír Kvarda sikeresen végrehajtotta az első felszállást az L-39NG kiképzőgéppel. Az új gépbe a Williams International cég FJ44-4M jelzésű hajtóművét, a Genesys Aerosystems avionikáját és a SPEEL Praha head-up display-ét építették be.

A repülőgép rendeltetése a beépítendő új hajtómü és

avionikai berendezések tesztelése, melynek eredményeképpen nekikezdhet az AERO

Vodochody az L-39NG projektnek. Az eredeti sárkányhoz képest  elhagyták a szárnyvégi póttartályokat,

kompozit anyagos törővéggel helyettesítve azt. Az első felszállást megtisztelte

jelenlétével a Cseh Légierő parancsnoka, Libor ©tefánik dandártábornok és a védelmi minisztérium több képviselője

is.

A gyár elnök-vezérigazgatója, Ladislav ©imek a

következőképpen foglalta össze az első felszállás tapasztalatait: „

Bebizonyosodott, hogy kiváló választás volt mind a Williams International

FJ44-4M hajtómüve, mind a Genesys Aerosystems és a SPEEL Praha avionikai

berendezései. Alig telt el háron hét a hajtómü leszállítása óta és túl vagyunk

az első, sikeres felszálláson. Köszönettel tartozom a partnereinknek, akik

nélkül nem jöhetett volna létre ilyen rövid idő alatt ez a projekt. Ki kell

emelnem cégünk szakembereinek kiemelkedő munkáját is, akik a folyamatban lévő

munkák mellett tudták tartani azt a szoros határidőt, amit megígértünk. A

legjobb alkatrészek és anyagok felhasználásával egy olyan repülőgépet gyártank, amellyel sikeresek lehetünk a piacon,

megfelelve leendő vásárlóink igényinek.”

Az AERO Vodochody AEROSPACE ez idáig több, mint 3000 darabot

gyártott a nagysikerü L-39-es típusból – ennek a családnak lesz a legmodernebb

tagja az új FJ44-4M hajtómüves L-39NG. Az új hajtómü és az avionikai

berendezések a kiképző gépek piacán a legjobbak közé emelik a régi-új

fejlesztést. Aki több információt szeretne kapni róla, első kézből teheti a

szeptember 19-20-a közötti ostravai NATO-DAY-en. A gyártó tervei között a

következő évben több repülőnapi megjelenés is szerepel.

Az L-39NG kimondottan a modern légierők részére fejlesztett kiképző repülőgép. Alapja a jól bevált L-39-es, azonban a berendezéseit a legmodernebbekre cserélték le. A hajtómüvét a TAP Blue hajtómüvezérlő rendszer felügyeli, melynek köszönhetően nagyon magas a megbízhatósági indexe és alacsonyan tarthatóak az üzemeltetési költségek. Az avionikai berendezések lehetővé teszik, hogy 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre ezen a típuson képezzék ki a leendő pilótákat, valamint a leendő vásárlók igényeinek megfelelően változtassanak azokon. 5 külső fegyver-felfüggesztési ponttal rendelkezik, valamint alkalmas a legmodernebb, a kiképzés színvonalát emelő  szimulációs technológiák alkalmazására is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.