2016. 12. 09. péntek
Natália
: 314 Ft   : 296 Ft Benzin: 352 Ft/l   Dízel: 365 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szenzációs repülési újdonság: Bombardier CS100-as Budapesten!

2016-03-10 16:36:15

Rövid munkalátogatást tett ma délelőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a világ legújabb utasszállítója, a kanadai Bombardier CS100-as típusú repülőgépe.

A 100-120 személyes, keskenytörzsű gép első üzemeltetője a svájci Swiss International légitársaság lesz, így most a CS100-as még kanadai gyári festéssel, de már vegyes személyzettel érkezett Ferihegyre.

A kanadai Bombardier CS100-as ún. pozícionáló repülést hajtott végre Zürich és Budapest között, vagyis nem szállított még utasokat. Az ilyen járatok egyrészt azt a célt szolgálják, hogy a kanadai gyári szakemberek a levegőben is bizonyítsák az első vásárlónak, jelen esetben a Swiss svájci személyzeteinek, hogy az új gép képes teljesíteni azokat a műszaki és takarékossági paramétereket, amiket a gyár ígért. Másrészt mind a légi személyzetek, mind a földi kiszolgálók most tanulják az új típus kezelését.

Pontosan 9 óra 42 óra volt, amikor az első Bombardier CS100-as enyhe oldalszél mellett betont ért a ferihegyi 31 L, azaz bal pályán. Ilyen típus még sohasem járt Magyarországon, hiszen még tartanak a CS100-as üzemeltetési próbái, a típus végleges amerikai- és európai légialkalmassági engedélyeit is csak a következő hetekben adják ki. A 60 tonna maximális felszálló tömegű gép 108 vagy 120 utast vehet majd a fedélzetére és legnagyobb hatótávolsága eléri az 5 000 kilométert.

Képgaléria megtekintése (49 db kép)
Bombardier CS100-as Budapesten

Az új kanadai gép, amelynek kifejlesztése több, mint egy évtizedig tartott, a brazil Embraerrel együtt komoly versenytárs lesz a 100-150 személyes repülőgépek kategóriájában az amerikai Boeing és az európai Airbus számára. Különösen, ha a gyakorlatban is beigazolódik az ígért 10 %-os üzemanyag megtakarítás  hasonló méretű Boeingokkal és Airbusokkal szemben. Ehhez új hajtóműveket fejlesztett az amerikai Pratt&Whitney cég, a PW1500G-szériát, amely takarékosabb és lényegesen csendesebb a most piacon lévő hajtóműveknél.

A CS100-as teljesen digitális vezérlésű repülőgép, a kabinban öt, hatalmas színes képernyőről vezérlik a pilóták a gép működését, a hagyományos szarvkormánynak sincs nyoma a kabinban, helyette ún. sidestickkel (számítógépes joystickhez hasonló eszközzel) vezetik a gépet. A CS100-as fedélzetén 3+2-es, aszimmetrikus üléselrendezésnek köszönhetően az utasok 80 %-a számára kényelmesebb ablak melletti vagy folyosó melletti ülések állnak rendelkezésre. A felső tárolókban pedig utasonként egy, kifejezetten nagyméretű kézipoggyász helyezhető el. 

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 09., 14:46

A Boeing tárgyalásokat, az Antonov gépet ajánl Trumpnak!

Nincs elszabadult költségvetés, ha nincs még költségvetés. Mennyibe kerül egy 747-es? És ki tudja, mit adnának az ukránok?!
2016. 12. 06., 16:24

Orosz rulett a tengeren

A szíriai partok közelébe vezényelt orosz Admiral Kuznyecov repülőgép hordozó erősen korlátozott mértékben képes beavatkozni az Iszlám Állam és a szír kormányellenes erők elleni harcokba.
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin