2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bemutatták az új Boeing 747-8 Intercontinental utasszállítót

JETfly  |  2011-02-14 13:15:00

2011. február 13-án ismét egy történelmi jelentőségű pillanathoz érkezett a Boeing, hiszen ezen a napon, több mint 10 000 vendég előtt mutatták be az amerikai repülőgépgyártó történetének eddigi legnagyobb utasszállítóját, a 747-8 Intercontinentalt. A jeles eseménynek a Boeing everetti gyára adott otthont, ahol a gép mellett a Boeing a már megszokott kék-fehér festésének is búcsút intett: az új Jumbo-t méretei mellett a vörös-narancssárga „ruhája” tette még látványosabbá.

A kizárólag a 747-8 Intercontinental típust díszítő új festéssel a gyártó azon kulcsfontosságú vásárlói előtt kíván tisztelegni, melyek kultúrájában a napfelkelte vörös és narancssárga színei a gazdagságot és a szerencsét szimbolizálják. A Boeing nem titkolt szándéka, hogy a 747-8I legnagyobb piacának predesztinált ázsiai légitársaságokat is meghódítsa az Airbus A380-as riválisaként is számon tartott új Jumbo-val. Elődjéhez, a 747-400-ashoz képest 5,6 méterrel hosszabb 747-8 Intercontinental újdonságai közül a bemutató ünnepségen – többek között - a modern kialakítású, különleges szárnyakat, a korszerü avionikát, a 787 Dreamliner ihlette belső kialakítást, valamint az új General Electric GEnx-2B hajtómüveket méltatta a Boeing Commercial Airplanes elnöke, Jim Albaugh.

747-8 Intercontinental

A 76,3 méter hosszú, 14 800 kilométer hatótávolságú, 442 250 kilogramm maximális felszálló súlyú Intercontinental üzemeltetési költségei 12%-kal csökkentek, üzemanyag-felhasználása 16%-kal, zaj- és károsanyag-kibocsátása pedig 16%, illetve 30%-kal kedvezőbb, mint a 747-400-asé. A 2005-ben indított 747-8 program, az utas- és a teherszállító változat kapcsán is hosszú évek kálváriáját  zárta le, hiszen a Boeing ebben a repülőgép kategóriában közel egy évtizedig nem hozott döntést egy új típus fejlesztésére vonatkozóan.

747-8 Intercontinental

Az első 747-8 Intercontinental összeszerelése 2010. május 8-án vette kezdetét, a mostani bemutatást követően szüzfelszállását kora tavaszra tervezik. A légitársaságok közül elsőként – várhatóan 2012 elején - a Lufthansa veheti át a Boeing meghosszabbított törzsü 747-esét, melyből húsz darabot rendeltek. Az eredetileg 467 utasnak helyet biztosító 747-8 I-t a német légitársaság háromosztályos elrendezésben, 386 üléssel rendelte meg. A Lufthansa mellett egy VIP vásárló, valamint a Korean Air is rendelt a típusból, melyre eddig már 33 konkrét megrendelés érkezett.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.