2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Airbus A380 hírek: új megrendelője van korunk legnagyobb utasszállítójának

JETfly  |  2011-01-11 10:47:00

Az Airbus a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy új légitársasággal bővült az A380-ast megrendelők tábora: a dél-koreai Asiana Airlines hat darabot rendelt a kétszintes Super Jumbo-ból, melyek leszállítása várhatóan 2014-ben kezdődhet.  A megrendeléssel kapcsolatban egy kérdés azonban még nyitott maradt, az Asiana Airlines egyelőre még nem választotta ki, hogy milyen hajtóművekkel kéri a gépeket.

A hajtómü kérdés kapcsán jogosan merülhet fel az a gondolat, hogy a dél-koreai légitársaság a Qantas egyik hajtómüvének tavaly novemberi felrobbanása miatt hezitál. Az Asiana Airlines azonban cáfolta mindezt, és elmondásuk szerint az Engine Alliance GP7200-es hajtómüve mellett, a Rolls-Royce Trent 900-asa (melyekkel többek között a Qantas A380-asait is szerelik) továbbra is esélyesként pályázik.

Asiana Airlines A380

Ezúttal még csak számítógépes grafika: az Asiana Airlines leendő A380-asa

A Star Alliance szövetséget erősítő dél-koreai légitársaság az előzetes tervek szerint 2014-ben és 2015-ben 2-2 db A380-ast, míg a fennmaradó két darabot 2017-ben veheti át. A légitársaság a nagy hatótávolságú utasszállító flottáját a most megrendelt Super Jumbok mellett az Airbus új A350-esével (30db), valamint két Boeing 777-200ER típussal is bővíti. Az A380-asokat Európába, valamint az Egyesült Államokba fogják közlekedtetni, míg az A350-eseket ázsiai útvonalakon, például Japánba és Kínába.

Korean Air A380

A Korean Air lesz az A380-as hatodik üzemeltetője

Az Asiana Airlines legnagyobb riválisa, a szintén dél-koreai Korean Air is rendelt korábban az A380-asból. Az első példányt várhatóan 2011 májusában vehetik át, az új típussal kezdetben ázsiai célállomásokra, ezt követően pedig – 2011 augusztusától – európai és amerikai desztinációkra is szállítják majd utasaikat. A Korean Air a közelmúltban a hírek szereplője volt azon közleményével, mely szerint – az A380-as történelmében először – mindössze 407 utasnak biztosít helyet az óriás utasszállítón. A kétszintes gép felső szintjén kapott helyet a „business class”, ahol 94 utas élvezheti az elrendezés nyújtotta kényelmet, az alsó szinten kapott helyet a „first class” 12, míg az „economy class” 301 férőhellyel. Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy az A380-ast üzemeltető öt légitársaság közül az Air France gépein utazhat a legtöbb utas, szám szerint 538 fő.

Korean Air A380

Készülnek a Korean Air A380-asai az Airbus gyárában

A sorban majd a hatodik üzemeltetőként belépő Korean Air megrendeléséből a 2010-es esztendő utolsó hónapjaiban már négy darabon dolgoztak az Airbus toulouse-i gyárában, ahol már a leendő hetedik üzemeltető légitársaság (China Southern Airlines) első gépén is folytak az összeszerelési munkálatok. Az Emirates által dominált típus kedvelői körében valószínüleg kis újdonságként hatottak azok a napvilágra került felvételek, melyeken már fellelhetőek az ázsiai légitársaságok különleges festései is.

China Southern Airlines A380

A China Southern Airlines első A380-asa

Toulouse-ban végzik az A380-asok összeszerelését

Toulouse-ban végzik az A380-asok összeszerelését

A legnagyobb A380-as flottát üzemeltető Emirates 2010. november 15-én vehette át Hamburgban 15. Super Jumbo-ját, mely egyben a típus 40. átadott példánya is volt. A típusra leadott megrendelések száma immáron 240 darab, 18 vásárlótól.

A380 a piramisok felett

Egyedi kompozíció: egy A380-as a piramisok felett

2010 novemberében az Airbus egyik A380-as tesztgépe Egyiptomba, a Sharm El Sheikh nemzetközi repülőtéren megrendezett AVEX airshow-ra is ellátogatott, továbbá Kairó repülőterének a típus fogadására való alkalmasságát is tesztelték.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.