2016. 12. 05. hétfő
Vilma
: 314 Ft   : 295 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elbúcsúztak a British Airways Boeing 757-esei

JETfly  |  2010-11-09 09:10:39

Egy korszak véget ért a British Airways történetében, hiszen a közelmúltban nyugdíjazták a flottájukban még szolgálatot teljesítő Boeing 757-es típust. A britek megadták a módját a búcsúnak, hiszen az egyik 757-200-ast (G-CPET) korhű színekre festettek le, amely felidézte a típus menetrendszerinti forgalomba állításának idejét, az 1980-as évek elejét.

Az amerikai repülőgépgyártó 757-esei 1983-ban kezdték meg szolgálatukat a brit légitársaság színeiben, a British Airways volt a polgári repülést forradalmasító típus első üzemeltetője. 23 év után a britek 2010. október 30-án intettek búcsút a népszerü 757-eseknek, habár a BA franciaországi székhelyü OpenSkies légitársaságnál továbbra is szállítani fogják az utasokat. A British Airways az eltelt időszak alatt összesen 54 darab 757-est állíthatott menetrendszerinti forgalomba, a gépek többsége kastélyokról kapta a nevét, csakúgy mint az utolsó szolgálati hónapját korhü színekben teljesítő utasszállító, mely a „Stokesay Castle” nevet viseli. Az eredeti tervek szerint a brit légitársaság teljes egészében az OpenSkies flottáját erősítette volna meg a nyugdíjazott gépekkel, ehelyett azonban úgy döntött a BA, hogy a FedEx-nek adja el a 757-eseket, ahol az átalakítási munkálatok után teherszállító repülőgépként szolgálhatnak tovább.

BA 757 (G-CPET)

A British Airways október 30-án, három utolsó (1997-ben szolgálatba állított) 757-esét indította egy búcsú „körútra”, a retro festésü gép például Manchasterbe, Glasgow-ba és Edinburgh-ba is ellátogatott. A búcsúzó 757-eseket a brit légitársaság vegyesen Airbus A319, A320, A321 és Boeing 767-esekkel fogja felváltani. A Boeing 757-es utasszállítóját kétféle változatban gyártották, a 757-200-ast 1983-ban állították rendszerbe, míg a hosszított törzsü 757-300-ast 1999-ben, a 757-200-ast két teherszállító változatban (757-200PF és 757-200SF) változatban is gyártották. A típus gyártása (1050 darab után) 2004. október 28-án fejeződött be, az utolsó példányt a Shanghai Airlines vehette át 2005 novemberében. A legnagyobb 757-es flottát az amerikai Delta Air Lines üzemelteti.  

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.
2016. 11. 30., 10:03

Fehér hattyú

35 éve repül a Tu-160-as nehézbombázó.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az idén 15 éves katonai toborzás Bács-Kiskun megyei történetét és eredményeit is megismerték azok, akik az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (MH KIKNYP) kecskeméti irodájának rendezvényén vettek részt a mai napon Kecskeméten, a Pallasz Athéné Egyetemen.