2017. 06. 24. szombat
Iván
: 309 Ft   : 277 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Már tesztelik a Megajumbót

JETfly  |  2007-02-12 08:54:41

Immár Seattle-be érkezett a Boeing legújabb átalakított Jumbója, a B 747 LCF, azaz Large Cargo Freighter. Ezt a megnövelt törzsű B 747-400-ast azért fejlesztették ki a Boeing szakemberei, mert szükség volt egy olyan különlegesen nagy szállítógépre, amely képes lesz a B 787-es Japánban készülő törzsdarabjait elszállítani Seattle-be.

A B 747-400-as átalakítását a gyakorlatban a tajvani Evergreen Aviation System végezte el. Ennek keretében megbontották a Jumbo törzsét, és az eredeti törzskereteket megnagyobbították fölfelé és oldalirányban. Pontosan annyira, hogy a készülő B 787-es Dreamliner törzse beleférjen, és ezáltal szállíthatóvá váljon az összeszerelés érdekében.

Hasonlóképpen, mint ahogyan az Airbus is teszi azt az A330-as és A340-es törzsének szállítása kapcsán. Az Airbus is átalakított erre a célra régebbi A300B4-es gépeket, igaz, azzal a különbséggel, hogy ott a pilótafülkét süllyesztették le annak érdekében, hogy az orr-rész felnyitható legyen a ki- és berakodás alatt. Az Airbusnál összesen öt Beluga repül a különleges flottában, ám ezekkel nemcsak a család gépeinek elemeit szállítják, hanem más túlméretes árukat is. Így például mozdonyokat vagy müholdakat, de külső megrendelésre repítettek már nagyméretü hajótestet is a Belugával.

A Boeing összesen két gépet alakít át Megajumbónak, hogy a szállítási feladatokat ellássák Japán, Olaszország és az Egyesült Államok között a Dreamlinerek gyártása során. Nagoya, Grottaglie, Wichita és Charleston lesznek azok a repülőterek, amelyeket ezek a gépek összekötik Everett-tel, a Boeing legnagyobb repülőterével, amelynek közelében a B 787-es Dreamlinerek végszerelése zajlik majd. Azért itt, mert itt található a világ legnagyobb egybefüggő hangáregyüttese, ahol ez idáig a B 767-esek, a B 777-esek és a B 747-esek összeszerelése folyt. Mivel a B 767-esek gyártását hamarosan felfüggesztik, elképzelhető, hogy azon a soron kezdődik majd a B 787-esek összeszerelése, ahol jelenleg az utolsó B 767-esek készülnek.

A Supercargo-Jumbo belseje 1845 m3-es. Ez a háromszorosa egy hagyományos teherszállító Jumbónak. A hajtómüvek terén nem volt szükség a módosításra, mivel a Megajumbo nem szállít nagyobb tömeget, mint egy hagyományos teherszállító-változatú B 747-es, amelynek a maximális teherbíró képessége mintegy 150 tonna. A B 787-es törzsének fődarabjai, illetve a szárnyak viszont nem érik el ezt a tömeget – az átalakításra csupán a nagy méretek miatt volt szükség.

A B 747 LCF kfejlesztése mellett már elkészültek azok a különleges targoncák is, amelyek segítségével a különböző törzsdarabokat, illetve a szárnyakat lehet majd mozgatni a repülőtereken. Ezekkel a különleges emelőszerkezetekkel oldják majd meg a ki- és berakodást is, méghozzá úgy, hogy a gépbe épített görgősorokon gurul be a törzsbe a kész törzs vagy szárnydarab.

A Supercargo-Jumbók tesztelése várhatóan a jövő év elején fejeződik be, és ezt követően kapják majd meg a különleges és igen egyedülálló szállítógépek a forgalomba állásukhoz szükséges hatósági engedélyeket. Igaz, addig még jó néhány órát és felszállást kell teljesíteniük, hogy mindenben megfeleljenek a legszigorúbb biztonsági előírásoknak. Ezután már hamarosan munkába is állnak, hiszen már gőzerővel folyik a B 787-es gyártásának előkészítése. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-21 13:59:19
A Lufthansát választották Európa legjobb légitársaságának (Best Airline in Europe). A díj átadására a Paris Air Show alkalmából, 2017. június 20-án, Le Bourget-ban került sor. A Skytrax légiipari piackutató intézet mintegy 18 millió utast kérdezett meg a témában több, mint 160 országból.
2017-06-20 16:35:52
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 22., 10:31
Kevés jellemzőbb mozzanata van a hazai örökségvédelemnek, mint a Budaörsi Repülőtér nyolcvanadik születésnapja.
2017. 06. 21., 12:47
Az ejtőernyősnek az ugrás soha el nem múló szerelem.
2017. 06. 20., 16:11
A svéd Saab jelenlegi csúcstípusa a JAS-39 Gripen hasonlóan a többi korszerű kortársához folyamatos továbbfejlesztés alatt áll.
2017. 06. 20., 16:10
Az NMA kompozit törzzsel és szárnnyal készül. A Qatar a blokád ellenére nem mond le rendelést. A Boeing negyvenezer új gép eladását prognosztizálja.

  Legfrissebbek most

Az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) program részére június 19-én leszállították az első állandó állomáshelyű C-17-es hajtóművet.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban hozták nyilvánosságra a hírt, mely szerint a Kanadai Különleges Erők Irakban harcoló egységének egyik mesterlövésze 3 450 méterről lőtte le az Iszlám Állam egyik terroristáját, mellyel új rekordot állított fel.