2017. 05. 28.
Csanád, Emil
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Airbus a belvárosban

JETfly  |  2006-05-19 14:37:23

Múlt szombaton először ért betont Airbus A318-as típusú utasszállító a brit főváros London City Airport nevű repülőterén. A kísérlet célja a megszokottnál lényegesen meredekebb hajlásszögű siklópályán történő leszállást irányító szoftver működésének vizsgálata volt.

A müszeres leszállást segítő ILS rendszer eredetileg 3 fokos siklópályát biztosított. London szigorú zajvédelmi előírásai viszont szükségessé tették, hogy a sugárhajtású gépek 5,5 fokos pályát követve közelítsenek. A problémát az jelentette, hogy közben a nagyobb tömegü gépek merülősebessége esetleg akkorára nőhet, hogy az a leszállását lehetetlenné teszi a mindössze 1200 m hosszú futópályára.

Az erre az alakalomra módosított szoftverrel ellátott, F-WWIA lajstromjelü Airbus 30 fokra nyitott spoilerekkel siklott be. Bár sebessége 20 km/h-val meghaladta a szabályosat, Chandler kapitánynak, a gyár berepülőpilótájának ez nem okozott gondot, és két betonérintéses átstartolás után szabályos leszállást hajtott végre. A gurulás során - a szükös hely ellenére - sem volt semmi bonyodalom. A rövid nekifutással végrehajtott felszállást segítette a közel 20 km/h-s ellenszél és persze az, hogy a gép rakomány nélkül érkezett.

A repteret eredetileg néhány személyes üzleti jetek és legfeljebb 50 személyes, sugárhajtású vagy turbólégcsavaros, úgynevezett „ráhordó” utasszállítók kiszolgálására tervezték. Az A318-as forgalomba állásával viszont megkétszereződne a város központjából induló járatok hatótávolsága. A 107 utassal feszálló típussal akár Spanyolország, akár Kelet-Európa államai elérhetőkké válnának.

A brazil EMBRAER cég sem akar lemaradni, és erősen azon van, hogy 70 személyes, ERJ-170-es típusú utasszállítója szintén leszállhasson a London City Airport betonjára. A gyár vezetése szerint sugárhajtású gépük - a szárnymechanizáció megfelelő módosításával – nem csak arra lesz képes, hogy erre a rövid futópályára leszálljon, hanem arra is, hogy teljes terheléssel felszálljon és eljusson olyan városokba, melyek legfeljebb 950 km-re találhatók Londontól.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.