2017. 02. 27. hétfő
: 308 Ft   : 291 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Visszautasították az Airbust

JETfly  |  2005-02-02 15:53:31

Nem landolhat majd az egyik legnagyobb amerikai repülőtéren az Airbus A380-as óriásgépe, mivel az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt. Az amerikai Jumbo európai vetélytársa 2006-tól szállít majd utasokat – csakhogy a legtöbb repülőtér jelenleg nem alkalmas a gép fogadására.

Az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtér – annak dacára, hogy 6 milliárd dollárból kibővítik – nem lesz képes fogadni az Airbus monstrumát, az üzemeltető pedig nem kíván újabb összegeket fordítani e célra. Nem mellékesen a reptér vezetősége úgy véli: a gép nem lesz sikeres a piacon – írja a Spiegel. Egyes repterek viszont állják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket, így a tervek szerint öt év múlva a világon összesen hatvan légikötő lesz alkalmas az óriásgép fogadására. Nemcsak a kolosszális méretű utasszállító le- és felszállására, hanem az ellátó-szolgáltatások biztosítására is fel kell készülniük a nemzetközi repülőtereknek. Az Airbusnál bíznak benne, hogy ez nem lesz akadálya az eladások felfuttatásának. A cég üzleti terve szerint körülbelül 700 gépet kell eladniuk ahhoz, hogy a költségek megtérüljenek. A január elsejei állapot szerint eddig 151 gépet értékesítettek mintegy 14 légitársaságnak – az Airbus kimutatása alapján a legtöbbet (45 darabot) az Emirates rendelte, míg a Lufthansa 15, az Air France 10 gépet igényelt. A Sunday Telegraph értesülései szerint a China Southern Airlines és a CASC is tárgyalásokat folytat 5 darab A380-as megrendelésére, míg további 5-re opciót szerez. Az Airbus óriásgépének kifejlesztésén 6 és félezer mérnök dolgozott öt éven keresztül. A szupergépen legalább 555 utas (vagyis százzal több, mint az amerikai Jumbóban) és legfeljebb 800 fér el. Ezzel a gyártó – az Airbus és a megrendelők véleménye – szerint új távlatokat nyithat a polgári légi közlekedésben. Az A380-as projektbe 9,6 milliárd eurót befektető európaiak szerint a jövő a nagy hatósugarú és hatalmas utaskapacítású óriásgépeké, melyek enyhíthetik a légi forgalom túlzsúfoltságát. A Jumbo gyártója, a Boeing viszont úgy látja: a jövőben tovább nő majd a belföldi és a nemzetközi útvonalak száma, viszonylag kis keresletet teremtve az A380-ashoz hasonló óriásgépek iránt. Az A380-as prototípusát nemrég mutatták be, az első próbarepülésre március végén kerül sor. A cég 2006-ban kezdi meg a kiszállításokat megrendelőinek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
2017-02-16 09:35:20
A Pakisztáni Légierő még az idén újabb 50 darab Block 3-as verziójú JF-17 Thunder típusú, könnyű vadászrepülőgépet rendel, nyilatkozta a légierő marsallja, illetve a PAC (Pakistan Aeronautical Complex) vállalat vezetője, Arshad Malik.
2017-02-15 12:07:20
2017. február 9-én, az amerikai Lockheed Martin vállalat mariettai üzemének területén ünnepélyes keretek között bemutatta az első Lockheed Martin LM-100J Super Herculest (Model L-382J), mely nem más, mint a C-130J Hercules katonai szállítógép polgári verziója.
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-15 10:34:41
A Japán Légi Önvédelmi Erő (JASDF) pilótája, Nakano alezredes az első japán repülőgépvezető, aki több hónapos elméleti képzést követően február 7-én levegőbe emelkedhetett az F-35A repülőgéppel.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 27., 10:58
A Magyar Ejtőernyősök Bajtársi Szövetsége (MEBSZ) február 25-én, Budapesten tartotta meg éves közgyűlését, amelyen a tavaly végzett munkáról szóló beszámolók mellett a jövő feladatairól is tanácskoztak a küldöttek.
2017. 02. 27., 09:20
Az angol Mary Ellis és a magyar Nyemecz Pál: mindketten erőben és egészségben ünnepelhettek, a pilótahölgy ráadásul kedvenc típusával a levegőben.
2017. 02. 27., 09:18
Ezt hiányoltuk! Az új szoftverrel a C/D változat továbbra is élvonalbeli harci gép marad. A Griffek a lízing lejártával magyar tulajdonba kerülhetnek.
2017. 02. 24., 16:05
1300 pilóta hiányzik az orosz légierő jelenlegi állományából.

  Legfrissebbek most

Washington elsőként Európába küldi a többcélú, ötödik generációs F-35A Lighting II típusú harci repülőgépeit – nyilatkozta a napokban Herbert ”Hawk” Carlisle tábornok, a Légiharc Parancsnokság parancsnoka a szakújságíróknak.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A dél-afrikai Paramount Group az IDEX 2017 szakkiállításon erősítette meg a hírt, mely szerint idén áprilisban elkezdik a Mwari névre keresztelt könnyű repülőgép gyártását.