2017. 06. 28. szerda
Irén, Levente
: 310 Ft   : 273 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Visszautasították az Airbust

JETfly  |  2005-02-02 15:53:31

Nem landolhat majd az egyik legnagyobb amerikai repülőtéren az Airbus A380-as óriásgépe, mivel az atlantai Hartsfield-Jackson vezetősége úgy véli: a világ legnagyobb utasszállítója nem ér meg annyit, hogy átépítsék a légikikötőt. Az amerikai Jumbo európai vetélytársa 2006-tól szállít majd utasokat – csakhogy a legtöbb repülőtér jelenleg nem alkalmas a gép fogadására.

Az atlantai Hartsfield-Jackson repülőtér – annak dacára, hogy 6 milliárd dollárból kibővítik – nem lesz képes fogadni az Airbus monstrumát, az üzemeltető pedig nem kíván újabb összegeket fordítani e célra. Nem mellékesen a reptér vezetősége úgy véli: a gép nem lesz sikeres a piacon – írja a Spiegel. Egyes repterek viszont állják a milliárdokra rúgó átalakítási költségeket, így a tervek szerint öt év múlva a világon összesen hatvan légikötő lesz alkalmas az óriásgép fogadására. Nemcsak a kolosszális méretű utasszállító le- és felszállására, hanem az ellátó-szolgáltatások biztosítására is fel kell készülniük a nemzetközi repülőtereknek. Az Airbusnál bíznak benne, hogy ez nem lesz akadálya az eladások felfuttatásának. A cég üzleti terve szerint körülbelül 700 gépet kell eladniuk ahhoz, hogy a költségek megtérüljenek. A január elsejei állapot szerint eddig 151 gépet értékesítettek mintegy 14 légitársaságnak – az Airbus kimutatása alapján a legtöbbet (45 darabot) az Emirates rendelte, míg a Lufthansa 15, az Air France 10 gépet igényelt. A Sunday Telegraph értesülései szerint a China Southern Airlines és a CASC is tárgyalásokat folytat 5 darab A380-as megrendelésére, míg további 5-re opciót szerez. Az Airbus óriásgépének kifejlesztésén 6 és félezer mérnök dolgozott öt éven keresztül. A szupergépen legalább 555 utas (vagyis százzal több, mint az amerikai Jumbóban) és legfeljebb 800 fér el. Ezzel a gyártó – az Airbus és a megrendelők véleménye – szerint új távlatokat nyithat a polgári légi közlekedésben. Az A380-as projektbe 9,6 milliárd eurót befektető európaiak szerint a jövő a nagy hatósugarú és hatalmas utaskapacítású óriásgépeké, melyek enyhíthetik a légi forgalom túlzsúfoltságát. A Jumbo gyártója, a Boeing viszont úgy látja: a jövőben tovább nő majd a belföldi és a nemzetközi útvonalak száma, viszonylag kis keresletet teremtve az A380-ashoz hasonló óriásgépek iránt. Az A380-as prototípusát nemrég mutatták be, az első próbarepülésre március végén kerül sor. A cég 2006-ban kezdi meg a kiszállításokat megrendelőinek.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-06-27 09:55:41
Szatmári „Szatyi” László őrnagy és Gottschall András százados személyében két új bemutatópilóta képviseli a Magyar Honvédséget idén a nemzetközi repülőnapokon. Nyolcperces programjukat a tervek szerint az angliai Royal International Air Tattoo nézői is láthatják.
2017-06-22 16:10:18
2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.
2017-06-23 10:07:33
Befejeződött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. futópályájának 3 hónapig tartó rekonstrukciója, így a terveknek megfelelően ma délután a repülőtér visszaálltak a megszokott, kétpályás üzemelésre. A 3 kilométer hosszú futópálya 900 méteres szakaszának beton burkolatcseréjére félmilliárd forintot költött el a Budapest Airport.
2017-06-22 12:26:06
Az Egyesült Államok és Katar védelmi minisztere a napokban Washingtonban aláírták a szerződést, miszerint az arab emírség összesen 36 F-15QA-t vásárol mintegy 12 milliárd dollár értékben.
2017-06-22 12:06:35
A napokban több kínai hírportálon fotók jelentek meg arról, hogy a kínai Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAC) vállalat területén megkezdődött az első, Mianmarnak szánt JF-17 Thunder berepülési programja.
2017-06-20 16:35:52
Kellemes nyári hétvégére készült mindenki. Tervezgettük mivel is teljenek az elkövetkező napok. Volt, aki a strandolást favorizálta, más egy közös focimeccs nézésre invitálta barátait és páran a borutcában szerettek volna bort kóstolni. Már előre éreztük a finom vörös bor izét, mikor csörgött a telefon. A telefon most nem a jó barát szerepét játszotta. Rossz hírt közölt. Fehérgyarmat közelében lezuhant a Magyar Honvédség L-39 Albatros típusú repülőgépe és a fedélzetén repülők életüket vesztették. A gondolatban kortyolt bor íze rögtön megkeseredett és az eltávozott pilótákra, barátokra, Janicsek Andrásra és Ignácz Zoltánra gondoltunk.
2017-06-16 12:38:24
Speciális festést kapott egy E-3A Sentry légtérellenőrző (AWACS) repülőgép abból az alkalomból, hogy 35 éve áll az Észak-atlanti Szerződés Szervezete szolgálatában.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 06. 28., 14:21
Besenyei is repül versenyen kívül, a Mestereknél Muroya és Sonka az élen, a Challenger kategóriában jól szerepelt eddig Genevey.
2017. 06. 27., 09:30
A gép tömege kettő orrfutó keréken és kettő főfutó keréken oszlik el, és noha könnyű kategóriájú típusról van szó, amely a póttartályokon kívül sohasem cipel más nagy tömegű függesztményt, mégis rendszeresek a "lábfájások".
2017. 06. 26., 10:20
Wittmundi bázislátogatás fotói.
2017. 06. 26., 10:07
Június 23-án kiképzési repülés alatt a Magyar Honvédség egyik Gripen-pilótája rendellenességet észlelt, amit még a levegőben elhárított és biztonságosan leszállt a géppel.

  Legfrissebbek most

2017. június 26-án, hétfőn egy régen várt lakóval bővült a RepTár kiállítása: a 05-ös oldalszámú MiG-29B a kora délutáni órákban, közúti szállítással indult el Kecskemétről Szolnokra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Megérkezett Szlovákiába az első két UH-60M Black Hawk típusú, többcélú szállítóhelikopter. A 9 forgószárnyas megvásárlásáról még 2015 tavaszán döntött Szlovákia, a 261 millió dollár értékű beszerzés a szlovák haderő egyik legnagyobb fejlesztési programja.