2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától

A Lufthansa elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától
JETfly  |  2016. 11. 02., 10:46

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzott a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárult le a légitársaságnál.

  • Közel ötvenéves korszak zárult le a Lufthansánál
  • A Lufthansa kulcsszerepet játszott a B737 fejlesztésében
  • A jövőben a kontinentális flotta egységesen Airbus A320-asokból áll majd

A Lufthansa 48 évnyi üzemeltetés után hétfőn (2016. október 31.) elbúcsúzik a Boeing 737-flottájától, ezzel egy közel fél évszázados korszak zárul le a légitársaságnál. A D-ABEC lajstromszámú, „Karlsruhe“ nevű B737-300 gép hétfőn délelőtt az LH9922 számú különjáraton Frankfurtból Hamburgba repült, ahol a Lufthansa és a Lufthansa Technik hivatalosan is elbúcsúzott a B737-flottától. Az ünnepség után a flotta főpilótája, Ulrich Pade és a személyzet dolgozókkal és a sajtó képviselőivel visszarepült Frankfurtba, ahol helyi idő szerint 17.10–kor landoltak.

„A Lufthansa mindig is az ügyfelei igényei alapján kereste az innovatív megoldásokat, hogy kihasználhassa a piaci lehetőségeket: a légitársaság ezért jelentős szerepet játszott a B737 létrehozásában és továbbfejlesztésében. Ezt az innovatív szellemiséget folytatjuk a jövőben a legújabb generációs repülőgépek alkalmazásával“ - mondta Harry Hohmeister, az igazgatótanács tagja, egyúttal a vállalat reptéri menedzsmentjének vezetője. Az elmúlt évtizedek során a Lufthansa összesen 148 darab B737-es repülőgépet üzemeltetett, a gép szinte valamennyi generációja repült a légitársaságnál. A Lufthansa Technik akkori vezérigazgatója, Prof. Gerhard Höltje a hatvanas évek elején szorgalmazta egy rövid- és közepes hatótávolságú gép kifejlesztését a Boeinggel közösen. A repülőgép kabinkialakítása, illetve a hajtóművek szárnyak alatti elhelyezése a kor nagy távolságú utakon használt repülőinek kialakítását követte.

Egy, a hatvanas évekből származó mesekönyv szerint a Boeing 707 volt az apja, a B727 pedig az anyja a Bobby névre keresztelt kis gépnek. Ez a név végül annyira megragadt az emberekben, hogy így hívták a flotta minden B737-es tagját. „Mind a Lufthansa alkalmazottai, mind az utasok számára a B737 egyenlő Bobby-val. Ez a név sok utas és dolgozó számára a repülés egy különleges korszakát jelenti. Köszönjük a B737-eseknek, hogy közel ötven évig megbízhatóan és sikeresen repültek a flottánkban“ – mondta Klaus Froese, a Lufthansa frankfurti központjának vezetője.

A téli menetrend életbe lépésével mind a hat, még üzemelő B737-300 utoljára repült 2016. október 29-én. A repülőgépek a jövő héten Floridába repülnek, ahol továbbértékesítik őket. A Lufthansa a jövőben a rövid és közepes távolságú útvonalakon egyetlen repülőgéptípust közlekedtet majd. A flottaharmonizáció következtében különböző területeken érvényesül majd a szinergiahatás – kezdve a pilóták és a személyzet licencétől a tervezésen át az alkatrészellátás biztosításáig. A Lufthansa A320-as flottája jelenleg kereken 150 A319, A320 és A321 repülőgépből, köztük a legújabb generációs A320neo-kból áll.

1965. február 19-én a Lufthansa a világon elsőként rendelt 22 Boeing 737-100-ast. Alig három évvel később, 1968. február 4-én landolt az első B737 a Lufthansa hamburgi bázisán. Hamarosan a B737-es lett a rövidtávú utak legjellemzőbb típusa. A személy- és teherszállító változatban is üzemelő B737-200-as mellett 1986-ban érkezett az első B737-300-as a Lufthansához. A gép akkori összehasonlításban kiemelkedő előnyöket nyújtott mind az utaskomfort, mind az üzemanyag-fogyasztás és zajkibocsátás területén. 1988 májusában végeztek az első női elsőtisztek erre a géptípusra. A Boeing 737 szemtanúja volt a német újraegyesítésnek, így ez a géptípus repült az akkori NDK-ba, Lipcsébe. Nem sokkal később 1990. október 2-án az első Nyugat-Berlinből induló Lufthansa járat is a „Sindelfingen“ nevű B737-es volt. 2016 nyarán jutott utolsó szerepéhez a B737, amikor a D-ABEK lajstromszámú, „Fanhansa“ névre átfestett B737 a német futballválogatottat vitte Franciaországba.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-13 12:52:44
25 éve, 1999. március 12-én csatlakozott Magyarország az Észak-atlanti Szerződés Szervezetéhez: a jubileum kapcsán földi és légi bemutatókkal tarkított ünnepséget rendeztek Tatán, az MH Klapka György 1. Páncélosdandár alakulatánál, ahol beszédet mondott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter. Mutatjuk a helyszíni fotókat!
2024-03-11 14:35:49
A Magyar Légierő pilótái a legjobbak közül valók, és a veszélyek korában kiemelt erkölcsi és anyagi megbecsülést érdemelnek. Tudásuk, szolgálatuk kulcsfontosságú Magyarország biztonságának védelmében. Ezért jelentős – decemberig visszamenőleges – béremelésükről döntöttünk – jelentette be Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin