2017. 05. 28.
Csanád, Emil
: 307 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Több tucat repülőnap vadászrepülőgépek nélkül az Egyesült Államokban

JETfly  |  2013-04-29 15:16:59

Több tucat olyan repülőnapot töröltek az Egyesült Államokban, amelyek látogatók tízezreit vonzzák és többmillió dolláros bevételt hoznak a helyi vállalkozások számára, miután a hadsereg a szövetségi költségvetési csökkentések miatt leállította a katonai repülőgépek és bemutató kötelékek repüléseit.

Éveken keresztül a legnagyobb vonzerőt a két elit csapat, a Haditengerészet „Kék Angyalai” (Blue Angels) valamint a Légierő „Viharmadarai” (Thunderbirds), illetve az általuk bemutatott repülési program jelentette a légi show-kon. A hadsereg biztosította a rendezvényekre az F-16, F-18 és F-22 típusú vadászrepülőgépeket éppúgy, mint az „Arany Lovagok” (Golden Knights) néven ismert Hadsereg Ejtőernyős Csapat részvételét.

Az Amerikai Hadsereg ejtőernyős bemutató csoportja, a Golden Knights

Április elsejétől a csapatok mindegyike „földön marad” a spórolás jegyében, sőt drámaian csökkentették a statikus bemutatón résztvevők számát is. Ezek a csökkentések az Egyesült Államokban évente hozzávetőlegesen megrendezett 300 repülőnap közül több mint 200-at érintenek, mondta John Cudahy, a Nemzetközi Repülőnapok Tanácsának elnöke. Eddig mintegy 60 repülőnapot töröltek a naptárból és további lemondások várhatóak, mivel újabb költségvetési megszorításokra kerülhet sor. John Cudahy úgy jósolja, hogy a most lemondott repülőnapok 15-20%-a jövőre sem tér vissza, még akkor sem, ha a hadsereg újra részt vesz.

Nemzeti színekben pompázó Lopakodó

„A helyzet az, hogy vagy törölnek egy repülőnapot és kiszállnak az üzletből, vagy nem törlik ugyan, de a látogatottság visszaesése (így a bevétel kiesés) miatt kényszerülnek kivonulni az üzletből”, - mondta Cudahy. A helyi vállalkozások is „megsínylik” a repülőnapok elmaradásának hatásait, hiszen azok fontos idegenforgalmi bevételt jelentettek mindenhol.

Több nagy, nemzeti légi bemutató ‑ Chicago, Milwaukee és az Oshkoshban tartandó Experimental Aircraft Association’s AirVenture ‑ képviselői úgy nyilatkoztak, hogy nem számítanak arra, hogy a hadsereg gépeinek távolmaradása nagymértékben kihatással lenne rendezvényeikre. A Chicago-i és Milwaukee-i bemutatókat a Michigan-tó partján tartják, ahol arra számítanak, hogy nagyszámú közönség fog összegyülni, míg Oshkosh elsősorban a pilóták és repülésrajongók találkozója, amelyhez „csatlakoztatva” van egy repülőnap.

Más repülőnapok szervezői nem voltak ilyen derülátóak és úgy vélték, drasztikusan csökkeni fog a látogatottság és ezért inkább törölték a rendezvényt.

A Kelet-Virginiában található Martinsburg repülőtér menedzsere és az ottani „Thunder Over the Blue Ridge” rendezvény egyik szervezője azt nyilatkozta, hogy 2010-ben, amikor a Thunderbirds is résztvevő volt, a kétnapos rendezvényt 88 000 ember tekintette meg a helyszínen. „Az, ha a Thunderbirds vagy a Blue Angels jelen van, olyan mint a Super Bowl; amely egy közismert név”, - mondta a szervező. Sugárhajtású bemutató kötelék nélkül jellemzően 15 000 fővel kevesebben látogatnak ki.

Thunder Over the Blue Ridge

A szervezőknek egy másik változással is szembe kellett nézniük, mivel az utóbbi években a repülőnapnak a Kelet-Virginiai Légi Nemzeti Gárda adott otthont. Most a Gárda közölte, hogy a költségek csökkentése miatt ennek sem tud eleget tenni, így a szervezők a repülőtér polgári oldalát kívánták igénybe venni – miközben a Thunderbirds lemondta a részvételt.

 

Darrick Lee őrnagy, a Thunderbirds szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a kötelék egy szezonban mintegy 9,75 millió dolláros költségvetéssel bír, most azonban az erőforrásokat az afganisztáni misszióra kell összpontosítani. A csapat tagjai olyan nyilvános megjelenéseknek tesznek eleget, amelyek minimális költségekkel, vagy még azzal sem járnak.

„Hogy jobban szeretnénk repülni? Természetesen” – mondta az őrnagy. „Azonban az embereket arra biztatjuk, menjenek el és érezzék jól magukat velünk vagy nélkülünk.” Az Indianapolisi Repülőnapot a szervezők még februárban törölték, mivel a Blue Angels nem vesz részt a bemutatón. A kötelék távolmaradása 25-30%-os csökkenést eredményezett volna a kapuknál, és a támogatók sem „tülekedtek”, éppen a Blue Angels lemondása miatt. A szervezőbizottság a jövő évben újra megpróbálja megrendezni a showt, amire valószínüleg több polgári repülőgépet hívnak meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-19 12:06:56
Ma 13 éve emelkedett a levegőbe a Wizz Air első menetrend szerinti járata. Az elmúlt években a Wizz Air Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársaságává fejlődött, miközben figyelemreméltó eredményeket ért el.
2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 26., 15:37
Fotók a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 26., 09:05
A 2017. május 25-i üzemnap galériája.
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Harminckilenc esztendeje, 1978. május 26-án vesztette életét Hüse Károly posztumusz őrnagy, a magyar katonai és polgári ejtőernyőzés már életében legendássá vált alakja.