2017. 01. 23. hétfő
Rajmund, Zelma
: 308 Ft   : 290 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kezdődik a C–17-esek hangárjának építése Pápán

JETfly  |  2015-02-06 10:42:16

Háromévnyi gondos és nehéz előkészítő és tervezőmunka után – a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) infrastrukturális fejlesztési projektjének részeként – az MH Pápa Bázisrepülőtéren elkezdődik a C–17-eseket befogadó új hangárkomplexum építésének következő fázisa.

Az ajánlattételi eljárás 21 fontos építőipari vállalat érdeklődését keltette fel. A sikeres ajánlattételt követően – melyet a NATO Támogató Ügynökség (NATO Support Agency, NSPA) Pápán és a luxemburgi Capellenben települt, infrastruktúráért felelős teamjei közösen támogattak – a szerződést  január 21-én a magyar KÉSZ Építő Zrt.-nek ítélték oda. A 33 éve müködő KÉSZ Zrt. korábban sikeresen kivitelezett projekteket a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér, valamint az Audi, a Mercedes, a Procter & Gamble és a Hankook vállalatok számára. 

A SAC hangárkomplexum építési projektje az MH Pápa Bázisrepülőtéren 2016-ban fejeződik be. Fotó: NAM

A Stratégiai Légiszállítási Képesség a jövőre nézve mintapéldája lehet annak, hogyan tud egy konzorcium a tulajdonában lévő, nagy értékü haditechnikai eszközök alkalmazásával közös müveleteket végrehajtani. A SAC-ban részt vevő 12 nemzet számára rendelkezésre áll a katonai légiszállítási képesség, azaz a közösen müködtetett és közös tulajdonban lévő három Boeing C–17 Globemaster III nagy hatótávolságú szállító repülőgép. Az NSPA szerves részét alkotó NATO Légiszállítást Kezelő Program (NATO Airlift Management (NAM) Programme) felelős a C–17-esek fegyverrendszereinek fenntartásáért és támogatásáért, továbbá pénzügyi, logisztikai, beszerzési, információtechnológiai és adminisztratív szolgáltatásokat nyújt a repülőgépeket üzemeltető többnemzeti Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára. 

A C–17-esek új hangárja lehetővé fogja tenni a repülőgépek karbantartását a Pápa Légibázison, aminek köszönhetően csökkennek majd a karbantartási költségek és hatékonyabbá válnak a SAC légiszállítási müveletei. A C–17-esek hangárja mellett az építési munkálatok során megépül egy ellátó-, raktár- és karbantartó épület, több iroda, valamint egy további épület is, ahol a pilóták felszerelését javítják és kezelik (Life Support back shop). A projekt 2016-ra fejeződik be. 

Fotó: Nehéz Légiszállító Ezred

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.
2017. 01. 18., 11:28
A nagy hidegben a szokásosnál is alaposabban kell felkészítenie a repülőgépeket a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis műszaki csapatának.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most