2017. 02. 21. kedd
: 308 Ft   : 292 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Frank Rombouts ezredes, a Nehéz Légiszállító Ezred parancsnoka

JETfly  |  2014-01-02 11:00:52

Frank Rombouts ezredes, a Holland Királyi Légierő repülőgép-vezetője, jelenleg a Pápán települt Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) parancsnoka. 2013 júniusától vezeti a példa nélküli különlegességnek számító, tizenkét nemzet katonáit tömörítő alakulatot. A Stratégiai Légiszállítási Képesség Program öt éves fennállása alatt ő az ezred első, nem amerikai parancsnoka.

A HAW parancsnoka 1976-ban lépett be a Holland Királyi Légierő kötelékébe. Tanulmányait Bredában, majd az Amerikai Egyesült Államokban végezte. Repült NF-5-ös és T-38-as típusokon, majd pedig F-16-os vadászgéppel is. Később több más beosztást ellátva került át a szállító-repülőgépek világába, mindeközben szolgált Afganisztánban is. 2011-ben érkezett Pápára, ahol parancsnoki kinevezéséig parancsnokhelyettesként dolgozott az ezrednél. Karrierje során több mint 3 500 órát repült és a számláló még most is pörög… 

Rombouts ezredes

Frank Rombouts ezredes szerint a HAW-nál a mindennapos szállítási feladatok a legfontosabbak

„Igen, 55 évesen még mindig repülök, ami azt gondolom, meglehetősen különleges. Szintén érdekesség, hogy én szálltam le először C-17-es repülőgéppel Észtországban, néhány héttel ezelőtt pedig Norvégia majdnem legészakibb részébe, Banak városába vetett a szolgálat. Eleve különleges lehetőség ezt a típust repülni. A C-17 Globemaster III képes mindarra, amire az összes többi szállítórepülőgép-típus, csak épp minden területen egy kicsit jobb társainál. Mindezeken felül a legnagyszerübb dolog, hogy ezt a munkát tizenegy másik nemzet tagjaival közösen végezhetem. Testközelből ismerhetek meg sok különböző kultúrát, és ezt többre tartom, mint a géptípus előnyeit” – fogalmazott az ezredes. 

A parancsnok többek között elmondta azt is: nagyon jó véleménnyel van a HAW kilenc főt számláló magyar állományáról. Hozzátette: Lukács Viktor százados, az ezred magyar repülőgép-vezetője, jelenleg Amerikában repülőgép-parancsnoki továbbképzésen vesz részt, ami pontosan jelzi kiváló képességeit. Mivel a Nehéz Légiszállító Ezred küldetéseinek jelentős részében Afganisztán a célállomás, adódik a kérdés, hogy az ISAF-misszió átalakulása vajon mennyire változtatja meg a jövőben az ezred munkáját. 

2013-ban magyar ejtőernyősök is ugrottak a C-17-esből

„A tapasztalatok szerint minden nagyszabású küldetés befejezése után még legalább két évig tart, amire a teljes kivonás – csapatok és technikai eszközök – megtörténik. Így volt ez Irakban, és erre számítok Afganisztán esetében is. Másodsorban pedig egyre többet és többet repülünk Afrikába, illetve a Közel-Keletre. Harmadrészt a stratégiai légi szállítás képessége Európában nagyon ritka, így folyamatosan érkeznek hozzánk újabb és újabb felkérések. Fontos tudni: nem mi döntjük el, hogy hová megyünk, hanem a repült órákat vásároló országok intéznek kéréseket felénk. Persze mondhatok nemet egy-egy nemzeti felkérésre – erre nagyon ritkán kerül, akkor is főleg biztonsági okok miatt –, de én nem határozhatom meg, hogy jövő héten repüljünk mondjuk Hawaii-ra, bármennyire is szeretném… Összességében tehát úgy gondolom, lesz elengedő célállomás számunkra Afganisztánon kívül is”- mondta. 

Beszélgetésünk végén a Frank Rombouts ezredes kiemelte: kiváltságosnak és szerencsésnek érzi magát, hogy nyugállományba vonulása előtt a HAW parancsnoki tisztsége az utolsó beosztása. „Nagyon sok kiváló munkatársam van, megtisztelő itt parancsnoknak lenni. És még repülhetek is, tehát valóban ez álmaim munkája” – hangsúlyozta az ezredes. 

C-17

A SAC-3-as jelzetü gép két társával együtt idén több mint 3165 órát repült 

Fotó: Kálmánfi Gábor és Ville Toukko (HAW kommunikációs tiszt)

   

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-02-16 14:44:28
2017. február 14-18. között rendezik meg Bangalorban az Aero India 2017 légi és űrtechnológiai szakkiállítást. Az eseményen számos nemzetközi cég képviselteti magát újabb üzletek reményében: jelen van például a Saab is dinamikus Gripen programmal.
2017-02-09 11:42:55
A Tunéziai Légierő a napokban átvehette az első 6 darab OH-58D Kiowa Warrior típusú forgószárnyasait. A ceremóniára 2017. február 4-én került sor a Gabes légibázison, melyen részt vett az ország miniszterelnöke, Youssef Chahed is.
2017-02-08 11:51:19
Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 02. 21., 13:16
Akár már idén charterjáratok használhatják a kecskeméti repülőbázist, ahol pilótaképzés – és átképzés is beindulhat.
2017. 02. 21., 12:48
Kéthajtóműves gép zuhant a bevásárlóközpontra Melbourne-ben, nyitás előtt még üres volt az épület.
2017. 02. 21., 12:43
Használt MiG-29-esek Szerbiának, használt F-16-osok Romániának.
2017. 02. 20., 14:09

Riasztották a Német Légierő Typhoon-jait

Videó az éles riasztásról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az indiai HAL (Hindustan Aeronautics Limited) vállalat elsőként az Aero India 2017 szakkiállításon mutatta be, egyelőre még csak makett formájában az új, többcélú közepes kategóriájú IMRH forgószárnyast.