2017. 01. 24. kedd
Timót
: 310 Ft   : 289 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új szervezet koordinálja a pilótautánpótlás-képzést

JETfly  |  2011-04-27 09:30:00

A Magyar Honvédséget, és így az MH Összhaderőnemi Parancsnokságot érintő átalakulás következtében február 1-jével megszűnt az MH ÖHP Szolnokon települt Repülő Felkészítési Osztálya. Az RFO jogutódja az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülő Felkészítési Főnöksége lett.

Bali Tamás alezredesA Honvéd Vezérkar főnöke által aláírt állománytábla-helyesbítés értelmében 2011. február 1-jétől létrejött az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Repülő Felkészítési Főnöksége – mondta el Bali Tamás alezredes, aki március 16-tól az új szervezeti elem vezetője.

Az alezredes korábban annak az MH Összhaderőnemi Parancsnokság alárendeltségébe tartozó Repülő Felkészítési Osztálynak volt a parancsnokhelyettese, amely ezen állománytábla-módosítással megszünt. Az RFO feladatait az új főnökség, illetve az MH ÖHP szervezetében található légierő Hadmüveleti és Kiképzési Főnökség vette át.

Mint azt Bali alezredestől megtudtuk, a Repülő Felkészítési Főnökség feladata lett pilótautánpótlás-képzés tervezése, szervezése, és egyes elemeinek végrehajtása. Ilyen elem például a pilótaképzés első fázisa, azaz a szolnoki helikopterbázison, a Jak–52-es kiképző repülőgépek bevonásával zajló előválogatás.

Ennek során dől el, hogy a Magyar Honvédség kanadai repülőgépvezető-képző programjára (NATO Flying Training in Canada - NFTC) jelentkezett pilóta-jelöltek közül ki utazhat ki Kanadába, s ki marad itthon.

Jak-52Az RFO korábbi feladatai között megtalálható volt e képzés szakmai felügyelete is, amit mostantól az MH ÖHP légierő Hadmüveleti és Kiképzési Főnöksége végez – mondta az alezredes. A változás egyébként nem érintette a jelenleg is tartó felkészítést – hangsúlyozta Bali Tamás alezredes – sem a pilótajelöltek, sem pedig a 86-os bázishoz tartozó oktatók nem éreztek semmiféle változást.

Megtudtuk: jelenleg két csoportban hét pilótajelölt képzése zajlik Szolnokon. Az első csoportba tartozó három katona a napokban fejezi be az NFTC-program magyarországi gyakorlati szakaszát – a Jak–52-esekkel történő repülést –, a többiek pedig május közepén. A csoport a tervek szerint május 26-án utazik ki Kanadába.

A helikopterbázis repülő felkészítési főnöke elárulta azt is, hogy pillanatnyilag tizenkét olyan képzésre jelentkezett fiatalt tartanak nyilván, akik a több napig tartó, mindenre kiterjedő orvosi alkalmassági vizsgálaton átesve a legmagasabb, 1/A minősítést kaptak. Mindez azt jelenti, hogy orvosilag alkalmasak vadászrepülőgépek vezetésére, így az utánpótlást a már meglévő, orvosilag már leszürt jelentkezőkből biztosítani tudják.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
2017-01-18 15:38:12
A Francia Légierő vezetése 2017. január 6-án megerősítette, hogy a franciaországi Orléans-Bricy légibázisra megérkezett a 11. A400M Atlas típusú katonai teherszállító repülőgép, melyet az európai Airbus Defence and Space vállalat szállított le.
2017-01-16 10:44:24
2017. január 14-én szombaton, helyi idő szerint 9:27-kor a Hat Yai-ban megrendezett gyereknapi rendezvényen lezuhant a Thai Királyi Légierő egyik JAS-39 Gripen típusú vadászrepülőgépe.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 01. 23., 10:33
Kiváló magyar helyezések szabad osztályban, Szabó az utolsó napot másodikként zárta. Az ausztrál égbolt végig kék maradt.
2017. 01. 20., 15:21
Start Abu Dhabiban, zárás Indianapolisban, Budapest mellett két meg nem nevezett európai helyszín, plusz Kazany. Két új teljes jogú Master-versenyző.
2017. 01. 20., 10:36
Részletes képgaléria az Ukrán Állami Repülési Múzeumból.
2017. 01. 19., 10:19
Megkezdődött a Magyar Honvédség kiképző pilótáinak felkészítése a honvédség új típusú kiképző repülőgépeire.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Gépjárműveik futásteljesítménye alapján eljuthattak volna a Holdig és vissza, vagy akár hússzor megkerülhették volna a Földet. Nincs misszió nélkülük, de az itthoni és a külföldi gyakorlatokon, társadalmi rendezvényeken is megbízható „háttérmunkások”, vagy éppen főszereplők.