2017. 04. 27. csütörtök
Zita
: 313 Ft   : 287 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Alfa-riasztás és „jutalomrepülés”

JETfly  |  2012-12-12 10:44:53

A Honvédelmi Tudósítók Körének (HTK) utolsó idei látogatását Kecskemétre, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisra szervezte a Honvédelmi Minisztérium sajtóirodája. A december 11-ei programon az újságírók – a bázis és az alfa-riasztás bemutatása után – „jutalomrepülésen” vettek részt.

A repülőtéren Kilián Nándor dandártábornok, a bázis parancsnoka fogadta az újságírókat, bemutatta az alakulatot, beszélt a bázis történetéről, felépítéséről, illetve az itt végzett feladatokról is. Utóbbiak közül elsősorban hazánk légtérvédelmének ellátásáról, és annak legfontosabb eszközeiről, a Gripen vadászrepülőgépekről adott tájékoztatót. Az előadásra a bázis egyik hangárjában került sor, ahol az elhangzottakat több repülőgép, köztük egy JAS–39-es is „illusztrálta”.

Szücs József mérnök ezredes, a veszprémi székhelyü MH Légi Vezetési és Irányítási Központ parancsnoka a HungaroControl repülési adatait feldolgozó kimutatások alapján arra hívta fel a figyelmet, hogy egy év alatt közel félmillió repülőgép használja Magyarország légterét, s ezek közül idén mindössze 32 alkalommal nem létesítettek kétoldalú kapcsolatot a polgári légiforgalmi irányítással, hat esetben pedig éles, úgynevezett „alfa”-riasztást kellett elrendelni.

Elhangzott: a repülőgépek legkevesebb 8-10, legfeljebb pedig 50 percet töltenek a magyar légtérben, így a légvédelemnek mindössze ennyi ideje marad a reagálásra. Az MH 54. Veszprém Radarezred lokátorai által szolgáltatott adatokból az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ Légi Irányító Központjában állítják elő a légi helyzetképet, itt detektálják és követik a légi jármüveket, valamint itt zajlik a harcvezetéssel kapcsolatos tevékenység is. Szó esett a NATO integrált légvédelmi rendszere magyarországi elemeinek müködési elveiről és eljárásairól is. A Légi Irányító Központ és a bázis összehangolt munkájáról, valamint a riasztásról, majd azt követően a levegőben folyó tevékenységről az újságírók a Zrínyi Média által forgatott, A nemzet szárnyai címü film megtekintésével szerezhettek még több benyomást.

A légvédelmi készenléti szolgálat gyakoroltatását szolgáló úgynevezett Tango Scramble-t (gyakorló elfogást) az újságírók is megtekintették. A sziréna hangjára a repülőszemélyzet a hangárhoz rohant, ahol pillanatokon belül megkezdődött a repülőgépek felkészítése. A hajtómü megfelelő állapotának elérését követően a Gripenek kigördültek a hangárból, néhány méter után ráfordultak a felszállópályára, majd gyors egymásutánban a levegőbe emelkedtek.

A nap csúcspontja kétségtelenül a „jutalomrepülés” volt: a sajtó képviselői egy An-26-os fedélzetéről csodálhatták meg madártávlatból Kecskemétet és környékét.

Fotó: Galambos Sándor

Galéria: Alfa-riasztás és „jutalomrepülés”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-04-19 12:03:14
A napokban az olasz Alenia Aermacchi vállalat leszállította Ausztráliának a soron következő, ötödik C-27J Spartan típusú szállítógépet. A repülőgép (A34-004) az Ausztrál Királyi Légierő richmondi légibázisán landolt.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 04. 27., 11:57

MosonShow 2017

Videó a 2017-es mosonmagyaróvári makettkiállításról.
2017. 04. 26., 12:14
Észtországban az ötödik generációs gépek, kétszáz kilométerre az orosz határtól. Repült-e bevetést izraeli F-35-ös szíriai célpontok ellen?
2017. 04. 26., 11:21

Videó a Gripenek légifotózásáról

Elkészült a videó A szovjet repülőtér titkai múzeum csapatának légifotózásáról.
2017. 04. 25., 10:40
Képgaléria az idei, Hollandiában megrendezett gyakorlatról.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Funkcióiban és tartalmában is megújítják azt az adatbázist, amelyet a Szlovákiában működő NATO Tűzszerész Kiválósági Központ (NATO EOD CoE) fog üzemeltetni a szövetségen belüli katonák közreműködésével.