2016. 12. 06. kedd
Miklós
: 314 Ft   : 292 Ft Benzin: 339 Ft/l   Dízel: 352 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Két nap, két gép, hat tenger

JETfly  |  2012-11-06 13:24:39

A Szállítórepülő század tagjai az elmúlt héten érdekes feladatot kaptak: személyeket és árut kellett eljuttatniuk Észak–Európába és Délnyugat–Ázsiába ugyanazon időpontban. Az első gép vasárnap hajnalban indult utasokkal és támogató ellátmánnyal megrakva a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról az egyiptomi Sínai-félszigetre. Néhány óra múlva elérték Theszalonikit és a Thermai-öblön keresztül az Égei-tengert. Egy rövid athéni technikai leszállást követően a Kikládok (Kükládok) szigetcsoport átrepülése után érintették a Krétai-tengert, majd elrepültek a Földközi-tenger felett Ciprusig.

Larnakán egy gyors tankolás következett és a rakodás után folytatták útjukat az egyiptomi El Gorába. Az itteni repülőtér (inkább betoncsík) arról jellegzetes, hogy nem egy bázis területén található, hanem szabadon - szó szerint a kerítésen kívül -, a területén olykor beduin törzsek táboroznak, birkanyájakat terelgetve. A repülőgép személyzeteinek itt előre jelezni kell a leszállási szándékot, ekkor az érkezés időpontjára az MFO katonák alkalmassá teszik a futópályát a biztonságos leszállásra.

Másnap a személyzet folytatta útját. Az izraeli határ mellett repültek el Tabáig, ahol az Akabai-öblön át jutottak el a Vörös–tengerhez, útjuk legdélebbi pontjára, Sharm el-Sheikhbe.

A második gép hétfőn hajnalban indult volna, hogy eljuttasson a Svéd Királyságba egy munkacsoportot az időszakos ápoláson lévő Gripenek átvételére, de a korán jött tél kisebb késésre kényszerítette a személyzetet. Az erős havazás miatt a gépet jégteleníteni kellett, és meg kellett várni, hogy a kecskeméti repülőtéren a látástávolság legalább a felszállási minimumot elérje.

A sikeres felszállás után északnak vették az irányt, és három óra múlva Lengyelországnál elérték a Balti-tengert. A Dán Királysághoz tartozó Ronne sziget felett elrepülve jutottak el Svédország légtérbe, majd egy óra múlva az első állomásukra, a Vänern–tó mellett található Satenas repülőtérre.

Innen rakodás és tankolás után indultak tovább az Egyesült Királyságba, hogy feladatuk második részét is teljesítsék, melynek során helikopter-vezetőket és technikusokat szállítottak York-ba egy tanfolyamra. Nem sokkal a felszállás után már a Norvég Királyság felett repültek, ahol az irányítás engedélyezte a közvetlen rárepülést a nagy-britanniai belépési pontra, NIVUN-ra, melyet már az Északi-tengeren találunk.

Az Északi–tenger feletti repülés érdekessége, hogy a hagyományos navigációs berendezések (VOR, DME, NDB) jelei a nagy távolságok miatt nem elérhetőek, ilyenkor a GPS és az elemi navigáció eszközeit komplexen alkalmazva kell tájékozódni.

A második gép és személyzete erős szembeszélben repülve érte el Dél-Skócia partjainál a brit szigeteket, és egy óra múlva szállt le a Linton-on-Ouse katonai repülőtéren.

A Szállítórepülő század gépeinek feladata itt nem ért véget, az első és a második repülőgép a kirepüléshez hasonló útvonalon szerdára szerencsésen hazaérkezett Kecskemétre. A két An-26, két nap alatt hat tenger érintésével hajtotta végre az elrendelt légiszállításokat.

Szöveg: Szállítórepülő század

Fotó: Szállítórepülő század, archív

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:
   MÁSOK ÍRTÁK
2016. 12. 05., 11:23

Repülés Kabulba, átszállás nélkül

Dr. Orosz Zoltán altábornagy: Jövőre elkezdődik a Magyar Honvédség légi szállítási képességének fejlesztése, új járműveket vesznek.
2016. 12. 02., 15:40

Repülős ajándékötletek a JETfly Webáruházból!

Válasszon karácsonyi ajándékot a JETfly Webáruházból! Repülős relikviák, könyvek, pilótadzsekik, bakancsok, pólók stb. széles kínálatával várjuk Vásárlóinkat! Kiszállítási akció!
2016. 12. 01., 10:54

Az utolsó Tu-144 utolsó repülései

Tupoljev–NASA repülő laboratórium, orosz gép amerikai műszerekkel. Emlékmű lesz a 77114-es? Akiket irritálnak bizonyos feliratok.
2016. 11. 30., 10:07

A kolumbiai katasztrófa lehetséges okai

El se indulhatott volna ez a gép erre az útvonalra? Amikor nincs kerozinszaga a roncsnak. A navigációs tartalék és a kötelező kitérő reptér.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A napokban az indonéz védelmi minisztérium egy delegációja Oroszországba látogatott a célból, hogy információkat szerezzenek a Mi-26-os nehéz szállítóhelikopter esetleges beszerzéséről és hadrendbe állításáról.