2017. 05. 25. csütörtök
Orbán
: 308 Ft   : 274 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újra cseh kiképző repülőgépen gyakorolnak a magyar pilóták

JETfly  |  2008-05-09 22:17:00

Május 5-én, a délelőtti órákban landolt a kecskeméti 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az AERO Vodochody L-159B (kétkormányos) kiképző repülőgépe. Tette mindezt annak ellenére, hogy a körzetben nagy volt a zivatartevékenység, azonban a gép pilótája vállalta a megközelítést és leszállást. Igazából már nem számít újdonságnak a gép megjelenése, hiszen a Nemzetközi Repülőnapok állandó vendége, sőt 2004-ben is töltött már itt hosszabb időt.

A gép most nem bemutató, hanem kiképzési céllal érkezett Magyarországra, Kecskemétre. A Honvédelmi Minisztérium 350 óra repülési időt vásárolt azzal a nem titkolt céllal, hogy azok a repülőgép-vezetők, akik a közeljövőben kerülnek átképzésre az új, negyedik generációs vadászgépre - a Gripenre - ezen a típuson folytassák felkészülésüket.A 350 repült órát két részletben – 2008-ban és 2009-ben – fogják lerepülni az átképzésre kijelölt hajózók.

Az első négy fő, aki már hazai légtérben repül a cseh kiképző-oktató repülőgéppel, ez év március-áprilisában már végrehajtotta a földi előkészítést Csehországban. A gyakorlati kiképzést már Magyarországon kezdték meg ezen a héten, természetesen cseh pilóták felügyelete alatt. Kiképzésük előreláthatólag ez év októberében fejeződik be. A következő csoport 2009. januárjában hajtja végre a földi előkészítést Csehországban, és a tervek szerint jövő év közepére fejezik be repülő kiképzésüket.

A vásárolt repülési idővel, illetve a képzéssel a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség elsődleges célja az, hogy repülőgép-vezetőink minél nagyobb jártasságra tegyenek szert a repülésbiztonság növelése érdekében.

Természetesen nem véletlenül esett a választás az L-159 típusra. A gép elkészültének egyik fő követelménye volt, hogy egy olyan kiképző repülőgépet alkossanak, amellyel a mai kor követelményeinek megfelelő modern vadászgéptípusokra folytathassanak előképzést.

Az úgynevezett „glass cockpit” már nagyban hasonlít a JAS-39 pilótafülkéjére, amely a későbbiekben hatalmas előnyt jelent majd az átképzést végrehajtó repülőgép-vezetői állomány részére.

A magyar pilóták kiképzésük során – a korábbiaktól eltérően – csak a kétüléses L-159B típussal repülnek. A kiképzési feladatok között mürepülési feladatok éppen úgy helyet kaptak, mint útvonalrepülés és az egyik legfontosabb feladat, a müszeres repülés. A legfontosabb eleme a képzésnek azonban a taktikai képzés, amely egy légiharc sikeres megvívásához szükséges ismereteket takarja. A magyar repülőgép-vezetők felkészülését két cseh pilóta segíti, míg a repülőgép üzemeltetését 5 fő – szintén cseh – müszaki végzi.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017-05-17 09:20:11
A múlt hét végén ért véget a helikopteres fegyvernem kiemelt, Fire Blade 2017 elnevezésű többnemzeti gyakorlata, ugyanakkor a hazai helikopteresek nem csupán a gyakorlat keretein belül álltak ez időben helyt.
2017-05-12 10:50:55
39 év szolgálat után befejeződött az RF-4E aktív szolgálata a Görög Légierőben. A Phantomokat üzemeltető 348. Taktikai Felderítő Század története 1953-ig nyúlik vissza, ekkor alakítottak át néhány F-84G-t felderítő feladatokra.
2017-05-15 13:50:53
A Roszoboronexport a napokban szerződést kötött a Bangladesi Légierővel 8 darab Szu-30SzME típusú vadászbombázó vásárlásáról, illetve további 4 példányra pedig opciót jelentettek – írja a BDmilitary.com.
2017-05-11 14:52:19
Rekordforgalom jellemezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2017. első negyedéves légi teheráru forgalmát: három hónap alatt nem kevesebb, mint 30 060 tonna cargot mozgattak meg a repülőtéren, ami 32,3 %-os növekedés az előző év első negyedévéhez képest.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 05. 25., 10:40
Az a bizonyos tizenöt centi, ami most nagyon sokat számított. A főfutók rendszere bonyolult, mégis az orrfutó szorult be már többször.
Galéria a május 22-én indult Load Diffuser 2017 hadgyakorlatról.
2017. 05. 22., 15:49
Hét ország részvételével hétfőn elkezdődött a kecskeméti repülőbázison a Load Diffuser 2017 nemzetközi légierő-gyakorlat.
2017. 05. 22., 13:13

Galéria a Load Diffuser 2017 gyakorlat nyitányáról

2017. május 22-én kezdetét vette a Load Diffuser 2017 hadgyakorlat a Kecskeméti Repülőbázison.

  Legfrissebbek most

Május 22-én megkezdődött a Magyar Honvédség légierejének idei legnagyobb méretű gyakorlata. A hét ország részvételével, június 9-ig tartó Load Diffuser 2017 igazgatója Szűcs Pál ezredes, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság megbízott légierő haderőnem főnöke.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Orosz Föderáció sarkvidéki területeire szánt Pancir-SzA légvédelmi harcjármű (NATO-kódja SA-22 Greyhound) tesztjeit júniusban kezdik el – tájékoztatta a sajtót az orosz védelmi ipar illetékese.